Gå til innhold

Hysteriske mennesker når det gjelder matinntak (vegetarianere, veganere, div religiøse med flere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke bare spise et fornuftig variert kosthold basert på myndighetenes råd ?

Hvorfor dere så opptatte med å fremheve deres valg i matveien?

Er det mot formodning noen her på forumet som er lei av alt "maset"  fra "mat-hysterikerne" ?

Anonymkode: 78e23...7e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vegetarianere og veganere spiser ikke produkter fra dyr/kjøtt stort sett pga et etisk valg, religiøse spiser ikke f eks svin fordi det strider mot deres religiøse overbevisning. Er det vanskelig å forstå?

Anonymkode: ff22d...203

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor du så opptatte av andres matinntak? Jeg skjønner ikke hvordan dette angår deg på noe som helst måte. 

Anonymkode: 96161...9ac

• Liker 12
Skrevet

La folk spise det de vil. :) 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vegetarianere og veganere spiser ikke produkter fra dyr/kjøtt stort sett pga et etisk valg, religiøse spiser ikke f eks svin fordi det strider mot deres religiøse overbevisning. Er det vanskelig å forstå?

Vet selvfølgelig årsakene til valgene sånn sett, men finner dem ikke rasjonelle.

Skrevet

Er det ikke litt fanatisk å la myndighetene bestemme hva man skal spise? Myndighets-fanatiker kaller man det.

Anonymkode: 0cb25...4fb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet selvfølgelig årsakene til valgene sånn sett, men finner dem ikke rasjonelle.

For dem det gjelder så er de jo det! Om man har en overbevisning om at kjøtt/produkter fra dyr er uetisk eller svinekjøtt ikke er innafor hva deres Gud sier er lov så er det jo rasjonelt å ikke spise det. Jeg skjønner ikke helt hva du sliter med å forstå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke bare spise et fornuftig variert kosthold basert på myndighetenes råd ?

Hvorfor dere så opptatte med å fremheve deres valg i matveien?

Er det mot formodning noen her på forumet som er lei av alt "maset"  fra "mat-hysterikerne" ?

For de er mennesker og vi mennesker er spik spenna gærne. 

• Liker 1
Skrevet

De fleste spiser ikke etter myndighetenes anbefalinger.. da hadde ikke mer enn halve befolkningen vært overvektige! 

Anonymkode: e873d...77f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For dem det gjelder så er de jo det! Om man har en overbevisning om at kjøtt/produkter fra dyr er uetisk eller svinekjøtt ikke er innafor hva deres Gud sier er lov så er det jo rasjonelt å ikke spise det. Jeg skjønner ikke helt hva du sliter med å forstå. 

Nutcases. Vi mennesker tenker for mye og går rundt og tror på alt mulig mellom himmel og jord. 

Skrevet (endret)

Jeg spiser stort sett det meste, men det mest gunstige for meg hadde vært lavkarbo kosthold. Hvorfor? Jo fordi jeg har diabetes og pcos, og tåler lite med karbohydrater. Jeg legger raskt på meg av av karbohydrater fordi når jeg spiser karbohydrater så virker insulinet jeg har i kroppen for dårlig. Og pga det så gjøres karbohydrater om til fett isteden, og jeg har lett for å lagre fettet istedenfor at jeg forbrenner det. Det gjelder også grove 

Endret av tussi84
Skrevet

For min del kan folk spise akkurat hva de vil, men jeg disker ikke opp med noe ekstra (unntatt allergi/matintoleranse). 

• Liker 1
Skrevet

Hvem fremhever hva?  

Og jeg ser lite til "mathysterikere" her.

Her ligger nok problemet hos deg TS.... 🙂

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil ikke spise katt. Noen folk spiser katt. 
Jeg vil ikke spise ku. Noen folk spiser ku.

Dette er det samme for meg.
Om du ikke bryr deg, så er da vel du om det.
Her er det DU som lager tråden, og DU som maser.

Anonymkode: 5f67b...d95

• Liker 2
Gjest Smiley99
Skrevet

Kan være enig i at enkelte folk er hysteriske rundt mat. Det viktigste er å ha et sunt og godt forhold til mat, uansett hva man velger å spise eller ikke. Og ikke minst tenk på hvordan dette kan påvirke barna dine. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Heldigvis for dem så betyr det særdeles lite om du finner valgene rasjonelle eller ikke.

Anonymkode: 6a863...8f1

• Liker 1
Skrevet

Tror helt ærlig det ikke er så veldig mange som bryr seg så veldig mye om hva alle andre tenker. Men de som gjør det - vær så snill å ikke putt matvarer noen avstår fra å spise av ulike grunner i maten til andre, bare for å "se hva som skjer".

Jeg har nøtteallergi. Mild nøtteallergi, så jeg dør ikke, bare litt elveblest og ubehag. Er fra en familie som ikke tror på allergier, og er rimelig sikker på at de forsøker å forgifte meg for å "se hva som skjer" hver eneste jul. Jeg virker nok helt hysterisk som tar med egen mat, men jeg er lei av at de "glemte å si ifra" at de hadde putta nøtter i diverse julemat.

Hvem faen hakker opp valnøtter og peanøtter til pulver og putter over rosenkålen, liksom?

Takk for meg, dette var vel avsporing.

Men helt ærlig, uansett hvor hysterisk noen måtte være, ikke vær som min familie.

Anonymkode: 8b094...381

• Liker 1
Skrevet

Er ikke noe mer rart å være veggis enn å spise det myndigheten forteller at er bra for deg.

Anonymkode: 15e1b...946

• Liker 1
Skrevet

Nope. Bryr meg ikke et sekund hva andre måtte foretrekke å spise - så lenge dem får i seg nok næring. Hva er poenget med å irritere/eller blande seg i andres livsstil. 

Skrevet

Jeg var vegetarianer pga helsen helt til jeg fikk nok av misjoneringen til enkelte veganere og vegetarianer. Jeg orker ikke folk som setter seg over andre og skal fortelle dem hva de skal spise eller ikke, så jeg gikk over til kjøttprodukter igjen bare på trass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...