AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Hatt lyst til å skrive her veldig lenge nå og høre andres meninger. Har ett familiemedlem som jeg kun ser i familiesammenkomster som bursdag osv. Hun er da altså klarsynt/medium/får beskjeder fra Jesus og andre store kjente mennesker. I hver eneste anledning der vi treffes så kan hun si ting som at kreft er selvforskyldt, allergi finnes ikke. All sykdom kommer av at vi ikke har det bra med oss selv. Og en hel del mye mer. Hun ler og håner andre sine interesser og meninger, snakker bak ryggen til absolutt alle i familien og andre hun kjenner. Veldig krass og på en nedlatende måte. Men samtidig er hun alltid blid, virker positiv og imøtekommende. Noe som gjør det vanskelig å oppfatte hva hun egentlig sier der og da, før du i etterkant tenker "hva i all verden er det hun sa?!". Alle i familien bare ignorerer hva hun sier, selvom de er uenige i det hun har av meninger og oppførsel. Men ingen har snakket til henne. Og jeg får beskjed om å bare ignorere hva som blir sagt og ikke ta meg nær av det. Vi har flere uføre folk i familien, de blir ledd av og blir fortalt at "alt er i hodet, hadde du hatt det bra med deg selv hadde du aldri vært syk". Korona er hun selvsagt ikke bekymret for. Jeg orker snart ikke flere bursdager og andre feiringer med dette mennesket og nå kommer selvsagt julen, noe jeg gruer meg ufattelig mye til.. Hvordan hadde dere forholdt dere til sånne mennesker som dette? Jeg har sagt ifra til henne før om ting jeg ikke synes er greit. Jeg har også svart tilbake når ekstreme ting blir sagt. Ingen i familien sier noe tilbake til henne når hun er der. Dermed er det ingen som backer meg opp når jeg faktisk svarer tilbake. Anonymkode: 7bd8d...8b8 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Det virker som om hun er fredet, ettersom ingen sier i fra. Men trår hun på dine grenser, eller fornærmer deg, er det greit å si ifra. Hun høres skakkjørt ut. Anonymkode: c0db2...85e 15
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 De fleste familier har jo noe medlemmer som er religiøse/alternative. Er ikke stort du kan gjøre annet enn å himle med øynene og trekke på skuldrene. Anonymkode: d3af3...6f4 4
Jaimatadi Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Jeg er veldig inne i det alternative selv, og tror på det meste av det du beskriver der. Det er alle på en måte populære meninger i såkalte spiritueller miljøer eller whatever. Men alt med måte, og alt til sin tid. Virker som hun ikke tolker helt de sosiale kodene, eller er det bare det at dere er uenige som irriterer? Du skriver hun er klarsynt? Kommer hun med spådommer eller hvorfor beskriver hun seg sånn? 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hatt lyst til å skrive her veldig lenge nå og høre andres meninger. Har ett familiemedlem som jeg kun ser i familiesammenkomster som bursdag osv. Hun er da altså klarsynt/medium/får beskjeder fra Jesus og andre store kjente mennesker. I hver eneste anledning der vi treffes så kan hun si ting som at kreft er selvforskyldt, allergi finnes ikke. All sykdom kommer av at vi ikke har det bra med oss selv. Og en hel del mye mer. Hun ler og håner andre sine interesser og meninger, snakker bak ryggen til absolutt alle i familien og andre hun kjenner. Veldig krass og på en nedlatende måte. Men samtidig er hun alltid blid, virker positiv og imøtekommende. Noe som gjør det vanskelig å oppfatte hva hun egentlig sier der og da, før du i etterkant tenker "hva i all verden er det hun sa?!". Alle i familien bare ignorerer hva hun sier, selvom de er uenige i det hun har av meninger og oppførsel. Men ingen har snakket til henne. Og jeg får beskjed om å bare ignorere hva som blir sagt og ikke ta meg nær av det. Vi har flere uføre folk i familien, de blir ledd av og blir fortalt at "alt er i hodet, hadde du hatt det bra med deg selv hadde du aldri vært syk". Korona er hun selvsagt ikke bekymret for. Jeg orker snart ikke flere bursdager og andre feiringer med dette mennesket og nå kommer selvsagt julen, noe jeg gruer meg ufattelig mye til.. Hvordan hadde dere forholdt dere til sånne mennesker som dette? Jeg har sagt ifra til henne før om ting jeg ikke synes er greit. Jeg har også svart tilbake når ekstreme ting blir sagt. Ingen i familien sier noe tilbake til henne når hun er der. Dermed er det ingen som backer meg opp når jeg faktisk svarer tilbake. Anonymkode: 7bd8d...8b8 Jeg handterer «vårt» tilfelle med å pulverisere all debatt. setninger som « ja, det har vi skjønt er viktig for deg, så går jeg vekk» andre setninger av samme art. Men hun får ikke meg inni disse debattene. Jeg bare lar det renne av som vannet på en gås. Anonymkode: 77fe8...edf 8
Gjest Alterego666 Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 En av mine gjester på julaften er et stykke inn i konspi-land. Jeg har advart barn om at på julaften svelger vi ikke agn som blir kastet ut umder corona-debatten.... #slikhareblitt #faktavegrer
Gjest Middelmådig Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Sånn er min mor og. Kan drepe enhver hyggelig samtale med dommedagsprat, sykdom og død eller meninger a la «Trump har gjort mye bra». Hun blir stort sett ignorert for å beholde henne i godt humør. Det som hjelper, er om mange sitter sammen og snakker om andre ting og beint ut ignorerer hennes «bidrag», uten at det er helt åpenbart. Dersom jeg er alene med henne og hun starter på en rant om at Duerte er en bra fyr, så unnskylder jeg meg med at jeg må på do. 😂
Frøyamor Skrevet 24. desember 2020 #9 Skrevet 24. desember 2020 Linn? E d du, eller? Er faen meg som om du beskriver meg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 Frøyamor skrev (3 minutter siden): Linn? E d du, eller? Er faen meg som om du beskriver meg. 100% ho Linn. Anonymkode: a97dd...2bb 3
Frøyamor Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 100% ho Linn. Anonymkode: a97dd...2bb Hehehe ja. 1
President Chimp Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 Synes ikke nødvendigvis at jula er tidspunktet å snakke tilbake. Når man er så langt ned i the rabbit hole skal det mye til å få vedkommende opp igjen. Det er nærmest håpløst å diskutere mot folk som tror på sånt fordi de ikke er klar over hva de ikke forstår. De ledes også av følelser og mener at følelser i seg selv er klare indikasjoner på deres riktighet. Mens i virkeligheten kreves en bred grunnmur av generell forståelse av mange ting for å kunne dra korrekte paralleller og konklusjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Folk tror på ulike ting. Det er lov å be hun slutte å prate om det fordi dere ikke er interessert i å høre om det. Jeg er selv litt spirituell, har en litt annen tankegang enn folk flest. Tror at vi kan påvirke og styre mye med hjernen vår. Jeg tror feks at alle er deg pushet ut. Altså slik du antar at du selv er, blir behandlet, og dine antagelser om andre personer og hendelser er det du opplever. Jeg skiller mellom 3D verden som er dem vi ser og hører og 4D som er tankene dine, fantasien din. Jeg har flere ganger manifestert ting jeg har sett for meg. Jeg har også klart å snu andre menneskers oppførsel mot meg. Eks «Lise liker meg ikke, jeg bare vet det. Hver gang vi treffes, så er hun så falsk» har du en sånn oppfatning av Lise, så er det sånn hun reflekterer tilbake til deg i 3D verden. Jeg har snudd slik oppførsel kun ved å si inni hodet mitt «Lise er alltid så hyggelig mot meg, hun bryr seg virkelig og nå har hun også begynt å ringe så ofte for å høre om jeg har tid til en kaffe» jeg gjentar dette og i tankene mine blir dette mitt nye dominerende antagelse om hvordan Lise er. Siden 3D verden henger litt etter enn 4D så kan det ta noen dager til ett par uker til du ser en endring (lenger tid om du fortsatt har dominerende tanker om at Lise ikke liker deg) Uansett Lise snudde totalt i løpet av en uke, nå ringer hun ofte og spør hvordan det går og om vi ikke kan treffes for en kopp kaffe. Jeg har flere familiemedlemmer som fnyser av meg og ikke orker høre meg prate om dette. Det respekterer jeg. Men det er litt synd at folk ikke tror man kan skape med tankene sine. Du har så mye makt over eget liv og din virkelighet, men det høres for folk flest ut som noe magisk, det er ikke det. Vi ble skapt for å skape. Anbefaler folk å prøve selv. Anonymkode: da918...162 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 ‘Hun ler og håner andre sine interesser og meninger, snakker bak ryggen til absolutt alle i familien og andre hun kjenner’ Hadde glatt sagt i fra, julaften eller ikke! Og med barn ville jeg avstått fra å feire med henne. Slike mennesker gidder jeg ikke ha i livet mitt. Anonymkode: 431a8...86a 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Folk tror på ulike ting. Det er lov å be hun slutte å prate om det fordi dere ikke er interessert i å høre om det. Jeg er selv litt spirituell, har en litt annen tankegang enn folk flest. Tror at vi kan påvirke og styre mye med hjernen vår. Jeg tror feks at alle er deg pushet ut. Altså slik du antar at du selv er, blir behandlet, og dine antagelser om andre personer og hendelser er det du opplever. Jeg skiller mellom 3D verden som er dem vi ser og hører og 4D som er tankene dine, fantasien din. Jeg har flere ganger manifestert ting jeg har sett for meg. Jeg har også klart å snu andre menneskers oppførsel mot meg. Eks «Lise liker meg ikke, jeg bare vet det. Hver gang vi treffes, så er hun så falsk» har du en sånn oppfatning av Lise, så er det sånn hun reflekterer tilbake til deg i 3D verden. Jeg har snudd slik oppførsel kun ved å si inni hodet mitt «Lise er alltid så hyggelig mot meg, hun bryr seg virkelig og nå har hun også begynt å ringe så ofte for å høre om jeg har tid til en kaffe» jeg gjentar dette og i tankene mine blir dette mitt nye dominerende antagelse om hvordan Lise er. Siden 3D verden henger litt etter enn 4D så kan det ta noen dager til ett par uker til du ser en endring (lenger tid om du fortsatt har dominerende tanker om at Lise ikke liker deg) Uansett Lise snudde totalt i løpet av en uke, nå ringer hun ofte og spør hvordan det går og om vi ikke kan treffes for en kopp kaffe. Jeg har flere familiemedlemmer som fnyser av meg og ikke orker høre meg prate om dette. Det respekterer jeg. Men det er litt synd at folk ikke tror man kan skape med tankene sine. Du har så mye makt over eget liv og din virkelighet, men det høres for folk flest ut som noe magisk, det er ikke det. Vi ble skapt for å skape. Anbefaler folk å prøve selv. Anonymkode: da918...162 Hva er den egentlige forskjellen på dimensjonene?, når du snakker om 3D og 4D så regner jeg med at du også kan definere forskjellene mellom 1D, 2D og 3D?. Dette er bare enda et eksempel på "alternativ" bruk av vitenskapelige begreper som dimensjon av alternative som avskyr vitenskap og den vitenskapelige metoden, minner om vrøvlet som man finner på Nyhetsspeilet og Gaia. Mennesker som er ekstremt "alternative" på denne måten er ofte de som har vanskeligheter med å forstå de enkle konseptene som samfunnet er bygget på, ofte så er det snakk om lav til ingen utdanning og høy tro på egne overbevisninger og fantasier. Anonymkode: eea30...32a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå