Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva serverer dere som snacks/småmat utover julekvelden?

Jeg pleier å holde meg mett i mange timer etter julemiddagen, men i 9-10-tiden begynner det å bli godt med noe lite å spise.

Noe salt som ikke er for tungt. Forslag?

Anonymkode: 06d7e...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt forslag må være at du serverer noe du liker eller noe du vet at gjestene liker.

Noe potetgull, peanøtter e.l. og noe sjokolade osv... Men det er jo sikkert tusenvis av ting du kan servere..Det kommer jo an på hva du/dere liker.

Anonymkode: 92f43...1ac

• Liker 2
Skrevet

Småkaker.

Anonymkode: 5b1ec...0e8

• Liker 3
Skrevet

Konfekt pleier vi å ha.

• Liker 1
Skrevet

Småkaker, konfekt/twist ol. sjokolader er det som er tradisjon her.

Anonymkode: a6f7d...573

• Liker 3
Skrevet

Hjemmelagede julekaker som sirupssnipper berlinerkranser krumkaker og serieskaper står fremme hele tiden etter at vi dekker dessertbordet. Multekrem og riskrem må settes kaldt relativt fort. Så det står ikke lenge på bordet. Det er vel da fruktkake, krydderkake,kransekake rockyroad, makroner og selvsagt julemuffins som barna har pyntet til barna. Og setter frem konfekt vi har laget, after right, troika, karameller brente mandler og kanelmandler, Og så litt potetgull og smågodt. Ja det må være masse! Kjøpte flere  skåler med glasslokk så ting kan holde seg og være pent på bordet samtidig. 

Skrevet

Utpå kvelden kan det være godt med noe som ikke er søtt og fett syns jeg. Gjerne rett og slett et smørbrød eller noe frukt. 

Skrevet

Jeg setter veldig pris på potetgull, salte nøtter og slikt. Og frukt - klementiner, melon, druer.

Evt litt ost og spekemat? Hvis dere orker. 

Kan gjerne ha kaker i tillegg, men det orker jeg ikke å spise, spesielt ikke etter julemiddag. 

• Liker 4
Skrevet

Frukt, nøtter, surt godteri og sjokolade. Itillegg til julekaker..

Anonymkode: 5db3e...212

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nøtter, julekaker, chips, sjokolade, godteri......

Skrevet

Man er jo lenge mett etter store måltider, men det som da er vanlig her, er coctailpinner med ostebiter m.paprika, druer, agurk el. Kan jo ha ulikt på pinnene, men her går det i ostebiter m.tilbehør. Oliven er også godt, spesielt til en bit fetaost. 

• Liker 1
Skrevet

Riskrem til dessert, og så småkaker utover kvelden. Kanskje en chipspose for å få litt salt, vi har ikke så salt middag😊

Anonymkode: 87f14...ae6

Skrevet

Jeg er vandt med stort bord med julekaker, men synes det blir for  mektig. Kommer til å sette frem diverse sjokolade og godteri, samt noe brie, blåmuggost og manchego,  kjeks og marmelade. Og sikkert potetgull og oliven.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha ostefat med kjeks, druer, og nøtter som "kveldsmat". Setter frem chips og smågodt i tillegg. 

Skrevet

Vi serverer middag kl 18. Deretter dessert og kaffe. Ingen er sultne på mat resten av kvelden. Twist, konfekt, likørkonfekt, after eight, julemarsipan, brente mandler og julekaker står framme hele tiden. 

Anonymkode: ba093...ed1

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes lefseruller er godt. Går ganske kjapt å lage og kan lages på forhånd. Vi har ikke det julaften, men på lille julaften mens vi ser Kvelden før Kvelden. Godt med noe salt etter å ha spise grøt til middag. 

• Liker 1
Skrevet

Har klementiner, krumkaker og pepperkaker, konfekt, mokkabønner, chips, sjokolade 

Anonymkode: 4b226...227

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva serverer dere som snacks/småmat utover julekvelden?

Jeg pleier å holde meg mett i mange timer etter julemiddagen, men i 9-10-tiden begynner det å bli godt med noe lite å spise.

Noe salt som ikke er for tungt. Forslag?

Anonymkode: 06d7e...459

Hva med en skikkelig julekvelds da? Vi spiser alltid julekvelds i 9-10-tiden, etter pakkeåpningen, med godt pålegg, kakao, brød osv. 

Er du på utkikk etter salt som ikke er for tungt så er vel saltstenger innenfor? 

Anonymkode: 003c6...c86

• Liker 1
Skrevet

Her blir det potetgull, smågodt, nektariner og julemarsipan. Som regel spiser jeg ikke så veldig mye av dette, men tar heller noen grove knekkebrød med leverpostei og sylteagurk eller julesild til kvelds.

Anonymkode: b9673...b8d

Skrevet

Småkaker, nøtter, sjokolade, fiken, dadler. 

Anonymkode: 82236...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...