Gå til innhold

Adoptivbarn blir forskjellsbehandlet av besteforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to adoptivbarn blir forskjellsbehandlet av beste foreldrene. Jeg har også to biologiske barn, som besteforeldrene forguder. Mine adoptivbarn er min manns barn fra et tidligere ekteskap. Da deres biologiske mor gikk bort da barna var spedbarn, adopterte jeg min manns barn da de var 1.5 år. Jeg elsker de som om de var mine biologiske barn. Men mine foreldre aksepterer dem ikke. Derfor feirer vi aldri jul med mine foreldre, for jeg tolerer ikke at de blir forskjellsbehandlet. Jeg blir sint og lei meg på barnas vegne. Til og med gaver til jul og bursdag, blir det gjort stor forskjell. Derfor kjøper jeg gaver, og setter på en merkelapp fra mommo og boppo. Barna vet det ikke. De er snart tenåringer. Jeg gruer meg til de skal konfirmeres. 

Anonymkode: 79f30...455

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med foreldrene dine om det? Hva sier din mann? Det er bare då utrolig drygt å gjøre det de gjør. Si noe sånt som: jeg ser at ××× fikk 400 kr,  mens xxxxx fikk 300. Tenkte bare å minne dere om det,  slik at dere kan få gjort noe med det. Få de til å bli flaue og skamfulle.  Minn dem om at du har lagt merke til det 

Anonymkode: b353c...e6c

• Liker 10
Skrevet

Trist å lese. At voksne folk kan behandle barn slik.

Hvordan har du tatt opp dette med besteforeldrene? Det er jo dine foreldre.

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde gitt de beskjed om å komme tilbake når de ble voksne. Hadde ikke dekket over for de . Tro når barna blir voksne og oppdager dette

Anonymkode: 13ccc...b21

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sakt at hvis besteforeldre ikke behandler alle barna likt, får de ikke ha kontakt med noen av barna. Ikke dekk over for de. Det viktigste er at du er der for barna, og det er du jo. Ikke finn dere i det der av besteforeldrene.

Anonymkode: 649be...050

• Liker 17
Skrevet

Dette burde jo vært tatt opp med besteforeldrene for lengst... Her ville jeg vært knallhard hvis mine foreldre oppførte seg sånn! Kanskje ikke første året, men så hadde jeg sagt hva jeg mente. Enten tar de alle ungene, eller så får de ingen...

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner at det er noe annet med ens eget kjøtt og blod.

Anonymkode: 7f8b6...625

• Liker 3
Skrevet

Kanskje de ikke har forstått det helt? At de tror barna har andre besteforeldre som gir de gaver men ikke til dine biologiske. Jeg ville tatt en prat med dem om det

Anonymkode: dd33e...d75

• Liker 4
Skrevet

Har du snakket med dine foreldre før du tok avgjørelsen om å adoptere disse barna?

Anonymkode: 3dd05...836

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du snakket med dine foreldre før du tok avgjørelsen om å adoptere disse barna?

Hva har det med saken å gjøre? Man spør da ikke foreldre før man lager egne barn. Mitt barn er mitt barn uansett hvordan det ble mitt.

Anonymkode: 7327d...54b

• Liker 25
Skrevet

Så utrolig trist, her syns jeg nesten du skal være veldig tydelig med dem om hvilke forventninger du har til dem som

besteforeldre og rett å slett fondet ert valg om å skjerpe seg eller kutte mer eller mindre kontakt/begrense kontakt.

Fantastisk at du har adoptert disse og at du elsker dem.

Anonymkode: 8b5f8...e02

Skrevet

Har de besteforeldre på morssiden?

Anonymkode: eb1c7...2fb

• Liker 1
Skrevet

Dette sliter jeg med å tro på. Det er strenge regler for stebarnadopsjon, man må vel ha vært i livet deres stabilt over flere år. Ikke 1,5 år, selv om mammaen er død...

Anonymkode: 08d75...e7a

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva har det med saken å gjøre? Man spør da ikke foreldre før man lager egne barn. Mitt barn er mitt barn uansett hvordan det ble mitt.

Anonymkode: 7327d...54b

Uenig med deg, ikke alle kan elske andre sine barn like mye som sine egne. Ikke alle er gode til å lyve heller.

Adoptivbarn er noe helt annerledes enn din egen blod og kjøtt.

Hvis det forventes at de skulle ikke gjøre noen forskjell mellom barnebarna sine og adoptiv barn, kanskje det var lurt å spørre dem først?

Jeg dømmer bare av meg selv. Jeg liker ikke barn generelt, men mine egne barn er jeg veldig glad i.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Uenig med deg, ikke alle kan elske andre sine barn like mye som sine egne. Ikke alle er gode til å lyve heller.

Adoptivbarn er noe helt annerledes enn din egen blod og kjøtt.

Hvis det forventes at de skulle ikke gjøre noen forskjell mellom barnebarna sine og adoptiv barn, kanskje det var lurt å spørre dem først?

Jeg dømmer bare av meg selv. Jeg liker ikke barn generelt, men mine egne barn er jeg veldig glad i.

Ingen er så glad i meg som (ste)farmoren min. Hennes mann adopterte i sin tid min far med sin første kone. Den første kona døde, farmor og farfar giftet seg da min far var tenåring.

Hun har andre biologiske barnebarn, men sier selv at vi har mye bedre kjemi og at jeg og søsknene mine er favorittene (men det får vi ikke si til noen 😁)

TS - jeg er veldig lei meg for å høre hva du og familien din går gjennom. Jeg foreslår en skikkelig oppvaskprat med foreldrene dine, og fungerer ikke det, så hadde jeg kuttet dem ut. Du må forsvare flokken din. Forklar på en tilrettelagt måte til barna  hvorfor dere ikke ser så mye til besteforeldrene dersom de spør. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Rosmarin(ert) said:

Jeg foreslår en skikkelig oppvaskprat med foreldrene dine, og fungerer ikke det, så hadde jeg kuttet dem ut.

Straffe foreldrene fordi de ikke passer inn i det utopiske bildet av verden?

Det vil definitivt ikke skape mer kjærlighet til adoptivbarna.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Straffe foreldrene fordi de ikke passer inn i det utopiske bildet av verden?

Det vil definitivt ikke skape mer kjærlighet til adoptivbarna.

Du ville tillatt foreldrene dine å behandle barna dine ulikt? I verste fall skaper det splid mellom søsknene. Søsknene sine har man i de fleste tilfeller vesentlig lenger enn besteforeldrene sine, ergo er det viktigere å ha et godt forhold til dem.

Halve barneflokken til TS har opplevd noe så traumatisk som å miste sin biologiske mor, de fortjener å overøses med kjærlighet og generøsitet herfra og til månen! Mennesker som ikke ser det - som TS’ foreldre - ville jeg vært tvilsom til å ha nære barna mine uansett.  

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Rosmarin(ert) said:

Du ville tillatt foreldrene dine å behandle barna dine ulikt? I verste fall skaper det splid mellom søsknene. Søsknene sine har man i de fleste tilfeller vesentlig lenger enn besteforeldrene sine, ergo er det viktigere å ha et godt forhold til dem.

Halve barneflokken til TS har opplevd noe så traumatisk som å miste sin biologiske mor, de fortjener å overøses med kjærlighet og generøsitet herfra og til månen! Mennesker som ikke ser det - som TS’ foreldre - ville jeg vært tvilsom til å ha nære barna mine uansett.  

Spør du meg, så hadde jeg prøvd å unngå situasjoner hvor dette er veldig synlig.

Snakke med barna og forklare hvorfor. Men ikke kutte kontakt mellom besteforeldre og biologiske barn!

Og forresten, hva er det de gjorde som er så forferdelig?

De gir til og med gaver til høytiden.

At de ikke kysser eller gir klem like mye - men beklager, de kan ikke tvinges.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde sakt at hvis besteforeldre ikke behandler alle barna likt, får de ikke ha kontakt med noen av barna. Ikke dekk over for de. Det viktigste er at du er der for barna, og det er du jo. Ikke finn dere i det der av besteforeldrene.

Anonymkode: 649be...050

Barnebarna må jo ikke bli straffet for det besteforeldre gjør. 

Men snakk med besteforeldrene som hvorfor de forskjellsbehandler, og hva som gjør at de klarer å rettferdiggjøre dette for seg selv. Prøvd å nå inn til dem hvordan barna opplever dette, og at de kanskje skal ta hensyn til barnas følelser  fremfor sine egne (uforståelige) følelser i denne sammenheng. Om de sier at det blir for dyrt å gi noen lunde like gaver, så kan de jo heller bare gi litt mindre til hvert barn.

Anonymkode: ab679...e96

• Liker 1
Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om de sier at det blir for dyrt å gi noen lunde like gaver, så kan de jo heller bare gi litt mindre til hvert barn.

Anonymkode: ab679...e96

...eller gi mer penger fra egen lomme!

Pensjonester får ikke så mye penger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...