Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 22. desember 2020 Jeg er nødt til å benytte meg av plassen i barnehagen 23.12 og til med i romjula. For noen uker tilbake fikk vi alle ett skjema der vi ble spurt om vi kommer til å benytte oss av barnehagen i romjula og dagene rett før jul. La merke til at flere på avdelingen oppfordret sterkt til at vi skulle ha barna hjemme,fordi det vil være få barn barnehagen og fordi flere ansatte ønsker å avvikle ferien sin da. Når jeg leverte barnet på mandag denne uka var det få barn i avdelingen, de fleste er hjemme med barnet. I dag var enda færre, og når jeg henta kl.16.30 i dag, virket den ene ansatte på jobb tydelig brydd og sur. Hun sa at i dag har det kun vært 2 barn her, så kjedelig for X å være her helt alene. Jeg svarte slik er det når foreldrene må jobbe, da sa hun "men har du ikke mann da? Må dere virkelig jobbe hele jula begge to?" Jeg ble veldig irritert når hun sa det, håper ikke jeg viste det, for jeg sa bare "pappaen er også på jobb". Og gikk raskt ut av garderoben. Ja, begge vi må jobbe, ingen fleksitid her i gården, mannen har ekstra mye å gjøre nå i juletider. Og jeg har ikke lov til å forlate arbeidsplassen min før kl.16.00. Så barnet mitt er dessverre i barnehagen 07.30-16.30 hver eneste dag. Vi har ikke muligheten til å ha han hjemme, nettopp derfor vi betaler for en barnehageplass. Greit at du er sur fordi du må på jobb i jula, men det må faktisk jeg og mannen også. Jeg har dårlig nok samvittighet for at barnet mitt er tilnærmet alene i barnehagen når alle har fri, så kommer den ansatte å gnir dette inn i tillegg. Håper inderlig vedkommende er grei mot barnet mitt, for hun virket veldig uprofesjonel. Anonymkode: 7a975...719 141
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 22. desember 2020 Dette kan du ta opp med pedagogisk leder. Han/hun er pliktig til å ta det videre med den ansatte. Var det pedagogen som sa dette, kan du gå til styrer. (PS: jeg er pedagogisk leder selv) Anonymkode: 6820c...e8f 118
Fie92 Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 De er nok bare sure fordi de ikke får ha ferie. De fleste bhg ansatte har masse ferie og ta ut og ser helst at ingen barn er i bhg i jula slik at alle kan ta ut ferie. Det er nok ikke personlig! Dere må jo på jobb dere også! 10
Silva Pluvialis Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Enig i at det er uprofesjonelt å la det gå utover dere at hun ikke vil jobbe i jula. 32
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 22. desember 2020 Jeg hadde og tatt dette videre, hun var rett og slett frekk. 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 22. desember 2020 Det der irriterer meg så sykt. I vår barnehage var omkvedet i år at vi måtte unne de ansatte ekstra fri før jul (vår bhg stengte allerede på mandag) fordi de har slitt så mye pga korona. Jeg bare: de hadde fri i mange uker i vår mens vi måtte jobbe med barn hjemme. Vi har hatt karantenestengt i flere uker i høst. Da har de ansatte hatt fri, mens vi foreldre har vært hjemme med barn og jobb. Vi har ingenting å gå på med våre arbeidsgivere i år, men det forventes at vi skal ta ikke-eksisterende feriedager for at de ansatte skal roe ned. Jeg skjønner at de føler seg ekstra eksponert for viruset, men det er jammen mange foreldre også. Anonymkode: 510dc...ac7 114
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 25
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Det kom sikkert uheldig ut. Den ansatte synes sikkert synd på barnet som ikke får juleferie som så mange andre. Men kan man ikke, så kan man ikke... Slik er det bare. Anonymkode: 04060...0b3 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 Det er faktisk ikke alle arbeidsplasser som tillater feriedager i jula. Mange må avvikle ferien lenge før desember. Anonymkode: 53450...0ba 173
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 Spare opp? Hva har dette med saken å gjøre? Hvis du ser litt lenger enn kun din egen nesetipp så forstår du sikkert at mange må jobbe, uansett om det er jul, romjul eller hva.. Anonymkode: 82b75...a20 96
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #11 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 Julen har ikke begynt enda. Det er vanlige arbeidsdager. Anonymkode: 119be...657 106
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 Kanskje ts har spart feriedagene i romjulen når barnehagen er stengt?🤔 Anonymkode: 0af04...0fe 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 Mange ble pålagt å ta alle ferie i juli i år pga lite aktivitet og korona. Så nei. Folk har ikke ekstra ferie.... Anonymkode: 2a790...738 84
Thyra Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Fie92 skrev (6 minutter siden): De er nok bare sure fordi de ikke får ha ferie. De fleste bhg ansatte har masse ferie og ta ut og ser helst at ingen barn er i bhg i jula slik at alle kan ta ut ferie. Det er nok ikke personlig! Dere må jo på jobb dere også! De har vel ikke mer ferie enn andre yrkesgrupper. Men det tas gjerne ikke inn ferievikarer. Så jo flere som må være på jobb i romjula (ofte fordi det kommer barn som strengt tatt ikke trenger å være i barnehagen i julen) jo flere dager med redusert bemanning andre deler av året hvor det gjerne er fullt opp med barn. Dette burde en del foreldre tenke på. 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 Ja, for alle arbeidsplasser tillater at du tar ut ferie i jula. Så enkelt er det faktisk ikke. Jeg har også igjen ei ukes tid med ferie, men min arbeidsgiver godkjenner ikke ferier i desember i det hele tatt, nesten uten unntak, fordi det er den travleste måneden i året. Anonymkode: cde82...4d8 59
Thyra Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje ts har spart feriedagene i romjulen når barnehagen er stengt?🤔 Anonymkode: 0af04...0fe Ikke alle barnehager er stengt i romjulen. 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 22. desember 2020 Mange uhaldbare haldningar blant tilsette i barnehagar. Kva slags drømmeverden er det dei befinn seg i? Unne dei fri? Kvifor skulle eg unne dei meir fri enn alle andre, ikkje minst meg sjølv som sjukepleiar - med det helvetesåret vi har vore gjennom? Det er ingen i helsevesenet som snakkar på denne måten, slik det tydelegvis vert gjort i barnehagar. Å vere sliten? Du treng ikkje å snakke om det til det jevne helsepersonell - vi har det slik konstant. Det er heller uvanleg at arbeidstakarar har fri heile to veker knytt til jul og nyttår - dei som har det, er svinheldige. Vi andre må på jobb. I helsevesenet får du ikkje ta ut ferie i desember - DET er vår realitet! Snakk om å gjere seg så jævla stakkarsleg, og å skubbe barna framfor seg og sine behov. Barn lever heilt fint med å måtte gå i barnehage t.o.m. 23. desember! Anonymkode: 3fa68...01c 87
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 De fleste av oss ønsker fri i jula! Jeg har ikke ord... Hvis du blir min eller mannens pasient antar jeg det er greit at vi bare stikker for å hente barna og dra hjem? Anonymkode: 19ed7...527 92
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner de reagerer når 2 voksne ikke klarer å spare opp noen feriedager til jula, faktisk. Det er et VALG dere har tatt og ikke noe som bare skjer. Anonymkode: 28acf...190 De ansatte i en bhg har ikke noe med å bli sur fordi de må jobbe. De har en jobb. Hvis de ikke liker å jobbe når det er jobb så får de velge å jobbe et annet sted eller? Og hvis f.eks TS og mannen jobber innen helse - eller butikk eller slike typer jobber.. så er det ikke bare-bare å jobbe seg inn. Anonymkode: 96096...5e7 43
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 Uff, hver gang jeg leser om barnehager her på kg blir jeg ekstra glad for vår barnehage vi har ikke hatt antydning til press på dette, bare god stemning når vi hentet og leverte til vanlig tid i dag😊 det er da helt normalt å gå på jobb 20-23.desember👍🏻 Anonymkode: f8511...8a0 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå