AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Jeg er gravid i uke 6 og vil virkelig ikke dele det med noen enda. Vil også gjøre alt for å ikke bli "avslørt", slik jeg ble sist, men det endte da med en MA. På julaften skal vi til svigers, hvor alkohol er en viktig del av det sosiale. Den eneste gangen jeg har takka nei, var da jeg ble avslørt sist. Hva gjør jeg på julaften? Jeg er veeeldig dårlig til å lyve, og det med å lyve om å gå på pencilin tror jeg ikke at jeg klarer. Noen som har noen råd som gjør at jeg slipper å lyve?? Anonymkode: b6f95...e7e
Live88 Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Du har enkelt og greit urinveisinfeksjon og går på antibiotika, det skal jo ikke blandes med alkohol. Ta med deg noen piller som er vitaminer eller noe sånt bare for syns skyld. Lykke til og gratulerer❤️ 12
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Hva om du takker ja til vin på enkelte tidspunkt, men så drikker samboeren din det? Og så tar du deg alkoholfri øl el.l som ligner på vanlig. Hvis man «alltid» sier nei takk så kommer spørsmålet kjapt ja. Ellers, kan du tilby deg å kjøre? Lykke til i graviditeten. Synd at Norge er så lamt at man må ha en grunn for å ikke drikke. Anonymkode: e6d06...2fa 30
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Si at du og noen venner hadde en vinkveld på Teams kvelden før og at den utartet seg såpass at du står over alkohol i dag. Men at du er kjempesultwb og gleder deg til mat! Anonymkode: 8e652...7c8 10
Navani Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Syns det er trist at vi som kvinner må holde på slik Uansett, kan du si at du ønsker å redusere alkoholinntaket fremover pga diett/skal komme i form, og vil ikke drikke unødvendige kalorier? Den er i alle fall ikke like klassisk som pencillin. Hvis noen spør rett ut om du er gravid, så svarer du bare at "du, jeg syns det er voldsomt frekt av deg å spørre om noe slikt, spesielt etter hva som skjedde sist (hvis du er åpen om MA). Hvis jeg blir gravid så kommer jeg til å fortelle det når jeg selv ønsker, i min egen tid". 21
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Ta imot men bare la vær å faktisk drikke det. Hell ut litt i vasken når mulighet byr seg, få samboer til å drikke litt av ditt glass, lat som du drikker litt innimellom. Lykke til og gratulerer med graviditeten! 🙂 Anonymkode: 1f869...a49 21
Hannah80 Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Har aldri skjønt dette. Blir sorgen og skuffelsen mindre hvis man mister, når nærmeste familie ikke visste om graviditeten? 15
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Ta imot og lat som du drikker. Den antibiotika historien er vel oppbrukt nå? 😅 Legen min sa jeg kunne drikke sist jeg ble behandlet for uvi😉 Anonymkode: 79fca...198 10
utakulanini Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Si at du og noen venner hadde en vinkveld på Teams kvelden før og at den utartet seg såpass at du står over alkohol i dag. Men at du er kjempesultwb og gleder deg til mat! Anonymkode: 8e652...7c8 Denne! 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Alle kommer til å skjønne at du er gravid, så det er like greit å bare si det. Anonymkode: 3f29e...25c 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Er i samme situasjon som TS. Ville egentlig vente, men skjønner jo at jula er en tapt sak, så jeg sa det. Nytter ikke å komme med unnskyldninger julaften, 1-2-3.dag OG nyttår liksom.. Jeg landet på at hvis jeg mister så VIL jeg at de nærmeste skal ha visst om babyen på forhånd, for på den måten så kan de kanskje bedre forstå vårt tap hvis det ikke går bra.. Anonymkode: 4939f...33b 9
Hft Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 La de skjenke et glass vin til deg som du nipper av, sett det i nærheten av samboerens din sitt glass. Han tar noen gode slurker av glasset ditt innimellom. Ha med egen vin med skrukork, der du har bytta ut innholdet m alkoholfritt. Den kan være lurt kjip hvis noen vil smake på vinen du har med. 2
Hannah80 Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Hft skrev (1 minutt siden): La de skjenke et glass vin til deg som du nipper av, sett det i nærheten av samboerens din sitt glass. Han tar noen gode slurker av glasset ditt innimellom. Ha med egen vin med skrukork, der du har bytta ut innholdet m alkoholfritt. Den kan være lurt kjip hvis noen vil smake på vinen du har med. Herregud så mye styr. I min familie holder det med å si et enkelt "Nei takk" hvis man blir tilbudt alkohol. 33
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Hannah80 skrev (3 minutter siden): Herregud så mye styr. I min familie holder det med å si et enkelt "Nei takk" hvis man blir tilbudt alkohol. Samme her! Eller, man blir ikke engang tilbudt alkohol når det er barn tilstede slik det gjerne er i jula..! Anonymkode: 7ae29...7e9 14
Navani Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Hannah80 skrev (3 minutter siden): Herregud så mye styr. I min familie holder det med å si et enkelt "Nei takk" hvis man blir tilbudt alkohol. Samme her, men det er ikke alle som har folkeskikk. Det er jo helt tydelig, dessverre, at mange familier ikke tar hensyn eller driver med drikkepress. 10
Hft Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Herregud så mye styr. I min familie holder det med å si et enkelt "Nei takk" hvis man blir tilbudt alkohol. Ja, men nå skal ikke TS feire jul i din familie. 😜Jeg har også hatt samme «problemet» med min familie. Pluss at folk har forskjellig forhold til alkohol, mine venner og familie hadde virkelig stussa hvis jeg ikke tok et glass vin til en festmiddag. Noen familier har litt mer fokus på alkohol enn andre familier, uten at noen er dårligere enn andre av den grunn😊 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Hannah80 skrev (18 minutter siden): Har aldri skjønt dette. Blir sorgen og skuffelsen mindre hvis man mister, når nærmeste familie ikke visste om graviditeten? Hvis jeg mister igjen, vil vi nok fortelle det da. Men denne gangen vil jeg vente med å si det fordi jeg ikke kjenner på noe glede enda selv pga at det gikk dårlig sist. så syns det er litt trist å se andre skulle glede seg over det, når jeg er så redd selv.. vil helst fortelle det når jeg forhåpentligvis har begynt å være litt glad over det selv, etter vi evt får se hjerteslag om det var en god forklaring Anonymkode: b6f95...e7e 14
Hannah80 Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 Hft skrev (1 minutt siden): Ja, men nå skal ikke TS feire jul i din familie. 😜Jeg har også hatt samme «problemet» med min familie. Pluss at folk har forskjellig forhold til alkohol, mine venner og familie hadde virkelig stussa hvis jeg ikke tok et glass vin til en festmiddag. Noen familier har litt mer fokus på alkohol enn andre familier, uten at noen er dårligere enn andre av den grunn😊 Min mor hadde fått et massivt hjerteinfarkt hvis det hadde stått alkohol på bordet på julaften😂 Alkohol er absolutt ikke vanlig i jula, der i gården:) Men skjønner jo at folk er ulike da:) 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 Takk ja til alkohol. Lat som du drikker. Bytt gjerne ut med feks alkoholfri øl. Be mannen ta med glasset på dog og bytte ut. Anonymkode: 919f1...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 Hannah80 skrev (12 minutter siden): Herregud så mye styr. I min familie holder det med å si et enkelt "Nei takk" hvis man blir tilbudt alkohol. Ja, sånn er det nok noen i familien min, men i svigerfamilien er det et litt (overdrevent) fokus på alkohol! Anonymkode: b6f95...e7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå