Gå til innhold

Flytting og fordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løses barnefordeling når den ene forelderen er nødt til å flytte pga utdanning, dersom barnet har hatt 50/50 ordning? Vil det uten unntak ende i rettssak? 

Anonymkode: 117d9...757

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hvis foreldrene blir enige.

Anonymkode: fa294...b0d

• Liker 1
Skrevet

Den som flytter blir samværforelder. Barnet skal ikke behøve å flyttes ut fra sitt etablerte miljø og nettverk, med mindre det vantrives. 

Dersom den som flytter insisterer på å ta barnet med seg og den som bor igjen er uenig kan det fort bli advokatmat. 

Det ender ofte ikke i en full rettssak når man har barnefordelingssaker, man har rettsmøte(r) først for å forsøke å bli enige. Det er litt som hos fvk, bare med en dommer i stedet for terapeut. Og avtalen blir rettskraftig og bindende. 

Skrevet
Glød skrev (3 minutter siden):

Den som flytter blir samværforelder. Barnet skal ikke behøve å flyttes ut fra sitt etablerte miljø og nettverk, med mindre det vantrives. 

Dersom den som flytter insisterer på å ta barnet med seg og den som bor igjen er uenig kan det fort bli advokatmat. 

Det ender ofte ikke i en full rettssak når man har barnefordelingssaker, man har rettsmøte(r) først for å forsøke å bli enige. Det er litt som hos fvk, bare med en dommer i stedet for terapeut. Og avtalen blir rettskraftig og bindende. 

Jeg er den som skal flytte. Far har ikke mulighet til å ha barnet 100% med mindre han endrer yrke. Det kan derfor ikke automatisk bli meg som ender opp som samværsforelder? 

Skrevet

Hvis ingen kan ha barnet, så får dere adoptere bort barnet om dere ikke blir enige da?

Anonymkode: 08260...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er den som skal flytte. Far har ikke mulighet til å ha barnet 100% med mindre han endrer yrke. Det kan derfor ikke automatisk bli meg som ender opp som samværsforelder? 

Nei, ikke hvis ikke far går med på det. Da er det retten neste.

Skrevet

Ble ikke reglene skjerpet nylig på dette punktet? Mange skrekkeksempler på foreldre som bare har flyttet og tatt barna med seg...

Anonymkode: bc07c...ea9

• Liker 1
Skrevet

Hvis ingen kan ha barnet, så får dere adoptere bort barnet om dere ikke blir enige da?

Anonymkode: 08260...34c

Hvem har sagt at ingen kan ha barnet? Nå hallusinerer du. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble ikke reglene skjerpet nylig på dette punktet? Mange skrekkeksempler på foreldre som bare har flyttet og tatt barna med seg...

Anonymkode: bc07c...ea9

Det har jeg ikke tenkt til.

Skrevet

Nei, ikke hvis ikke far går med på det. Da er det retten neste.

Ok. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...