Gå til innhold

Anstrengt forhold, eks-svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert på middag av min eks samboer sin bestemor. Hun er altså oldemor til mitt barn og er seriøst verdens hyggeligste dame. Hun gir meg alltid julegave og bursdagsgaver (eller, gjorde det hvertfall til for rundt 1 år siden). Hun har aldri behandlet meg noe dårlig etter bruddet vårt. Eksen min valgte å gå. Nå idag har jeg ny samboer. 

Hun inviterte meg på middag imorgen. Ulempen er at min eks samboer og hele hans familie (søsken og foreldre) også kommer. Der har forholdet vært og er fortsatt, anspent. Det er 4 år siden bruddet. Datteren min skal være tilstede. Hva ville dere gjort? Må isåfall bite meg gjennom 1-1,5 time med de... Jeg sa ja først, men nå er jeg usikker. 

Anonymkode: a8176...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du allerede har sagt ja så synes jeg du skal gå. Dette er ei gammel dame som gleder seg til å se oldebarnet, dette kan du gjøre, TS.

Neste gang takker du høflig nei, og inviterer samtidig oldemor hjem til deg i stedet. Da holder du kontakt samtidig som du ikke trenger å forholde deg til de andre.

• Liker 5
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå):

Hvis du allerede har sagt ja så synes jeg du skal gå. Dette er ei gammel dame som gleder seg til å se oldebarnet, dette kan du gjøre, TS.

Neste gang takker du høflig nei, og inviterer samtidig oldemor hjem til deg i stedet. Da holder du kontakt samtidig som du ikke trenger å forholde deg til de andre.

Oldebarnet skal til far imorgen, så det handler ikke om barnet. 

Skrevet

Dersom forholdet til din eks og hans øvrige familie er anstrengt, syns jeg du skal vise respekt ved å holde deg unna familieselskapene deres. Så får du heller pleie kontakten med enkeltpersoner i mer egnede omstendigheter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oldebarnet skal til far imorgen, så det handler ikke om barnet. 

OK, da kan det være en bedre ide å foreslå at du og datteren din kommer en dag i romjula bare dere. Mer korona-vennlig er det også. Eventuelt inviter denne damen hjem til dere.

Det kan være jeg tar feil nå, men de eldre menneskene jeg kjenner setter så stor pris på besøk at jeg tenker at det er bedre å spre besøkene.

• Liker 1
Skrevet

Du ringer og gir kontrabeskjed. At du gjerne skulle vært der men at det kom noe i veien (covid?jobb?) 

så sier du; hils alle sammen! Så treffes vi en annen gang og riktig god jul. 

jeg hadde ikke dratt. I respekt også for din nye samboer 

Anonymkode: 93529...9d3

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (4 minutter siden):

Dersom forholdet til din eks og hans øvrige familie er anstrengt, syns jeg du skal vise respekt ved å holde deg unna familieselskapene deres. Så får du heller pleie kontakten med enkeltpersoner i mer egnede omstendigheter. 

Ja er helt enig. Men var hyggelig av henne å invitere oss, da. Hvordan skal jeg avslå på en hyggelig måte da? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du ringer og gir kontrabeskjed. At du gjerne skulle vært der men at det kom noe i veien (covid?jobb?) 

så sier du; hils alle sammen! Så treffes vi en annen gang og riktig god jul. 

jeg hadde ikke dratt. I respekt også for din nye samboer 

Anonymkode: 93529...9d3

I respekt av min nye samboer? Han har ingenting imot det. Er ikke sånn at jeg ligger med eksen akkurat, eller pleier forholdet til ex-svigers! Nei, dette hadde jeg i så tilfelle kun gjort for min datter og hennes oldemor. Er vel kun de som vil ha meg der. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja er helt enig. Men var hyggelig av henne å invitere oss, da. Hvordan skal jeg avslå på en hyggelig måte da? 

Ja det var veldig hyggelig av henne. Og det kan du jo si. At det er veldig hyggelig og at du gjerne vil holde kontakten med henne, og at dere kan gjøre det ved å treffes en dag de andre ikke er der siden du antar de helst vil det sånn. Noe sånt? 

Endret av Hippogriff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...