Gå til innhold

Beste soppstuing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele sin beste soppstuing? Hvordan kutter du soppen, hvordan steker du den, hva slags krydder, bruker du buljong og fløte? 

Anonymkode: 91b16...0ab

Skrevet

Del soppen i skiver, ha over fløte og et dryss salt. La småkoke til det har kokt inn og er blitt stuing. Nydelig 😋 (det enkle er ofte det beste)

Anonymkode: bd6de...2ee

Skrevet

Tusen takk! Jeg pleier ofte å overkomplisere mat😄

Skrevet

Sopp i skiver, stek lett i smør og salt og pepper. Tilsett fløte og la det koke seg til en stuing. Bruker soyasaus i tillegg og tyttebærsyltetøy

Anonymkode: dcbab...b60

Skrevet (endret)

jeg gjør nesten helt likt som de over😊

skivet sopp, gjerne en pakke med de små champingjongene, krydre med salt og pepper, stek ut alt vannet. ha i ca halv boks fløte (både krem og matfløte fungerer. matfløte gjør sausen tykkere, men da må du Ikke ha i annen veske - da skiller fløten seg).

ha I ei teskje ripsgele mens det koker opp. hvis ikke funker også tyttebærsyltetøy. det balanserer sausen.

kokes ca 1min. 

tips 1:veldig godt å også helle I noe av kraften fra Evt kjøtt som lages. 

tips 2: gjerne kutt og stek noe hakket løk først, men dette er ikke et must. 

tips 3: det beste er hvis du har brunet kjøtt etc å lage det I stekepannen etter kjøttet er brunet. 

tips 4: for soppsaus - ha i mere fløte 😊

Endret av renchr
Skrevet

Tusen takk for tips om å ha i syrlig syltetøy! Det har jeg ikke prøvd før!

Skrevet

Et alternativ er å bruke rømme i stedet for fløte. Noen av de ville soppene blir bedre da, synes jeg, som rimsopp og matblekksopp.

Altså: stek soppen ved lav varme i smør, tilsett rømme, salt og pepper og la putre litt.

Det går også an å tilsette løk og/eller hvitløk. Da stekes løken i smør sammen med soppen.

Anonymkode: fdc16...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...