AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Noen som vil dele sin beste soppstuing? Hvordan kutter du soppen, hvordan steker du den, hva slags krydder, bruker du buljong og fløte? Anonymkode: 91b16...0ab
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Del soppen i skiver, ha over fløte og et dryss salt. La småkoke til det har kokt inn og er blitt stuing. Nydelig 😋 (det enkle er ofte det beste) Anonymkode: bd6de...2ee
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Tusen takk! Jeg pleier ofte å overkomplisere mat😄 Anonymkode: 91b16...0ab
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Sopp i skiver, stek lett i smør og salt og pepper. Tilsett fløte og la det koke seg til en stuing. Bruker soyasaus i tillegg og tyttebærsyltetøy Anonymkode: dcbab...b60
renchr Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 (endret) jeg gjør nesten helt likt som de over😊 skivet sopp, gjerne en pakke med de små champingjongene, krydre med salt og pepper, stek ut alt vannet. ha i ca halv boks fløte (både krem og matfløte fungerer. matfløte gjør sausen tykkere, men da må du Ikke ha i annen veske - da skiller fløten seg). ha I ei teskje ripsgele mens det koker opp. hvis ikke funker også tyttebærsyltetøy. det balanserer sausen. kokes ca 1min. tips 1:veldig godt å også helle I noe av kraften fra Evt kjøtt som lages. tips 2: gjerne kutt og stek noe hakket løk først, men dette er ikke et must. tips 3: det beste er hvis du har brunet kjøtt etc å lage det I stekepannen etter kjøttet er brunet. tips 4: for soppsaus - ha i mere fløte 😊 Endret 22. desember 2020 av renchr
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 Tusen takk for tips om å ha i syrlig syltetøy! Det har jeg ikke prøvd før! Anonymkode: 91b16...0ab
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 Et alternativ er å bruke rømme i stedet for fløte. Noen av de ville soppene blir bedre da, synes jeg, som rimsopp og matblekksopp. Altså: stek soppen ved lav varme i smør, tilsett rømme, salt og pepper og la putre litt. Det går også an å tilsette løk og/eller hvitløk. Da stekes løken i smør sammen med soppen. Anonymkode: fdc16...dbf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Denne er utrolig god, jeg lager den med champignon : https://www.smaabruket-i-skjaergaarden.no/soppstuing-med-lok-og-bacon/ Anonymkode: cb9be...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå