Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farget håret mitt mokkabrunt med hjemmefarge fra garnier for ca 3mnd siden, nå hsr det blitt ganske lyst brunt. Og jeg vil ha tilbake naturlige blonde fargen min (som er veldig lys). Jeg har gått frisør og jobbet i frisørsalong, men har overhodet ingen peiling på hjemmebleking. Kan mye om vanlig, men det er dyrt hos frisør om man er student. Noen som har gode forslag til hvilken bleking som kan funke? Vurderer å bare ta det hos frisøren, skulle gjerne gjort det selv om jeg hadde blondor blekemiddelet i eie.

Anonymkode: 42d21...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vanskelig ut å få bleket etterveksten og det fargede håret til å bli samme farge. Jeg hadde prøvd med en teststripe først. 

Skrevet

Først bør du få ut fargen som allerede sitter i håret. Det finnes sånn på f.eks boots som stripper fargen fra håret. Når du bleker, begynn med endene, vent ti minutter også ta blekemiddel innerst ved hodebunnen. Grunnen til dette er fordi det nyeste håret lysner kjappere enn eldre, mer slitt hår. I tillegg vil håret innerst få mer varme fra hodebunnen, og vil blekes kjappere. Se litt youtube videoer om det. Bruk kost og sølvpapir. Blekemiddel skummer ikke, og det kan ikke masseres inn. 

Anonymkode: bd8d5...688

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Først bør du få ut fargen som allerede sitter i håret. Det finnes sånn på f.eks boots som stripper fargen fra håret. Når du bleker, begynn med endene, vent ti minutter også ta blekemiddel innerst ved hodebunnen. Grunnen til dette er fordi det nyeste håret lysner kjappere enn eldre, mer slitt hår. I tillegg vil håret innerst få mer varme fra hodebunnen, og vil blekes kjappere. Se litt youtube videoer om det. Bruk kost og sølvpapir. Blekemiddel skummer ikke, og det kan ikke masseres inn. 

Anonymkode: bd8d5...688

Tusentakk for råd! Skal se litt på det, håper på å finne en løsning, drittlei av ettervekst nå😂Blir bare naturlig fremover, men mulig jeg bare gjør det hos frisør om jeg ikke finner en god bleking.

Anonymkode: 42d21...82c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...