Gå til innhold

Seksuell erfaring, hva er viktigst for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en diskusjon her om dagen rundt seksuell erfaring(blant menn), lurer litt på hva dere her inne mener om dette.

I diskusjonen om seksuell erfaring virker det ofte som  han som fremstår som mest erfaren er han som kan fortelle om flest partnere, hvor mange ons han har hatt og hvor mange kvinner han har hatt sex med..
Det virker som en som har hatt samme dame i flere år, og ikke har hatt mange forskjellige, ikke blir sett på som like erfaren.

Men hva er best, og hvem er mest erfaren?
Er det viktig at en mann har hatt mange partnere, eller er det ikke like viktig hvor erfaren han er med den ene? 

Jeg har hatt kun hatt en, og henne har jeg nå vært gift med i 30 år. Kan love at vi i løpet av de 30 årene har hatt mye sex 🥰
Det har vært mye utforsking, eksperimentering, prøving og feiling, som har lært oss hva og hvordan, vi liker å gjøre med hverandre. 

For eksempel elsker hun å bli slikket, noe jeg oppdaget for 30 år siden, etter det har innledningen for oss alltid vært at jeg slikker henne
gjennomsnitt 1 gang pr uke i 30 år ... (hyppig i starten kanskje ikke fullt så hyppig nå derav gjennomsnittet) Da må jeg vel kunne kalle meg erfaren på det området?
En ting er hvertfall sikkert jeg er meget erfaren på hva min partner ønsker liker og elsker 😜

Så hva er viktigst, hva er mest erfarent, en som har hatt mange sporadiske partnere, mange ons, eller en som er stabil og varig, som ønsker å utforske deg, og lære hva du liker best for å kunne gi deg akkurat det du setter mest pris på?

Dreier erfaring seg om hvor mange ganger du har gjort det, eller hvor mange forskjellige du har gjort det med?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg husker Carl Axel i PH skrøyt av at han hadde hatt sex med tusenvis(?) av damer, og når han hadde sex i hotellet så varte han i 2 sek. 🤔 Så om det er sant at han hadde sex med alle de damene så virker det ikke som at det hjalp så mye på prerstasjonen i hvertfall. Da tror jeg det er bedre om man har vært i forhold og blitt lært opp ordentlig i hva kvinner faktisk foretrekker. 

Anonymkode: 623aa...11d

Skrevet

For meg dreier det seg ikke om noen av de 2 tingene. Det dreier seg om å kunne snakke sammen. 

Har man bare hatt masse ons, er man kanskje ikke like flink til å prate sammen om hva man liker, forventer osv. 

Det meste kan løses med åpen kommunikasjon 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Med erfaring tenker jeg på hvor mye sex du har hatt (og hvor mye du har lært av den). Ikke på hvor mange du har hatt det med.

En mann som kun har hatt ons, da ville jeg fort tenkt at han aldri har lært en kvinne å kjenne seksuelt. Og neppe investert nok i hver enkelt til å kunne si at han har lært seg god seksuell kommunikasjon. Som jo er nøkkelen til et godt sexliv.

En kvinne er et lite antall da, så om du nå skulle havne i en annens seng en gang må du huske at alle er forskjellige. Det som funker på en, funker ikke nødvendigvis på neste. Da må man kommunisere igjen ;) 

Endret av Hippogriff
  • Liker 3
Skrevet

Kjemi og kommunikasjon 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Hippogriff skrev (1 time siden):

En kvinne er et lite antall da, så om du nå skulle havne i en annens seng en gang må du huske at alle er forskjellige. Det som funker på en, funker ikke nødvendigvis på neste. Da må man kommunisere igjen ;) 

Jeg har vært sammen med en kvinne nesten like lenge som TS, men vi har vært swingers i en del år. Jeg har erfart at jeg har mer seksuell kjemi med noen enn andre. Det er helt åpenbart at jeg har aller best kjemi med min partner. Vi kjenner enhver bevegelse og har perfeksjonert sexlivet sammen gjennom mange år. Jeg slapper selvsagt også mest av med henne. Men det er noen av de andre kvinnene jeg også føler at jeg klikker med seksuelt, og det handler nettopp om kommunikasjon. Mye mer enn utseende. 

Edit: Også ville jeg sagt at erfaringene jeg har med min partner gjennom mange år sjelden hjelper meg når jeg treffer en ny kvinne. Det er som å begynne på nytt igjen, for å sette det litt på spissen. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 2
Skrevet
Topper og daler skrev (49 minutter siden):

Edit: Også ville jeg sagt at erfaringene jeg har med min partner gjennom mange år sjelden hjelper meg når jeg treffer en ny kvinne. Det er som å begynne på nytt igjen, for å sette det litt på spissen. 

Interessante betraktninger i ditt innlegg. Om jeg kunne bidra til å nyansere noe: Det har vel hjulpet deg et godt stykke på vei? Slik at det som gjenstår er fininnstillingene, mer enn å lære hele selve gamet?

Jeg innser også at hver mann er unik, men med årene må jeg innrømme at jeg nå går inn i en ny seksuell relasjon med en ganske annen selvtillit enn jeg gjorde for tjue år siden. Jeg vet at jeg har en del viktige grunnferdigheter på plass, så gjenstår det å se hvilke som passer ham best og hvilke tilpasninger han ønsker seg. Det er ikke helt det samme som blanke ark ;) 

• Liker 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
Geojak skrev (6 timer siden):

Hadde en diskusjon her om dagen rundt seksuell erfaring(blant menn), lurer litt på hva dere her inne mener om dette.

I diskusjonen om seksuell erfaring virker det ofte som  han som fremstår som mest erfaren er han som kan fortelle om flest partnere, hvor mange ons han har hatt og hvor mange kvinner han har hatt sex med..
Det virker som en som har hatt samme dame i flere år, og ikke har hatt mange forskjellige, ikke blir sett på som like erfaren.

Er det viktig at en mann har hatt mange partnere, eller er det ikke like viktig hvor erfaren han er med den ene? 

Jeg har hatt kun hatt en, og henne har jeg nå vært gift med i 30 år. Kan love at vi i løpet av de 30 årene har hatt mye sex 🥰
Det har vært mye utforsking, eksperimentering, prøving og feiling, som har lært oss hva og hvordan, vi liker å gjøre med hverandre. 

For eksempel elsker hun å bli slikket, noe jeg oppdaget for 30 år siden, etter det har innledningen for oss alltid vært at jeg slikker henne
gjennomsnitt 1 gang pr uke i 30 år ... (hyppig i starten kanskje ikke fullt så hyppig nå derav gjennomsnittet) Da må jeg vel kunne kalle meg erfaren på det området?
En ting er hvertfall sikkert jeg er meget erfaren på hva min partner ønsker liker og elsker 😜

Så hva er viktigst, hva er mest erfarent, en som har hatt mange sporadiske partnere, mange ons, eller en som er stabil og varig, som ønsker å utforske deg, og lære hva du liker best for å kunne gi deg akkurat det du setter mest pris på?

Dreier erfaring seg om hvor mange ganger du har gjort det, eller hvor mange forskjellige du har gjort det med?

Alle slags erfaringer teller. Når det kommer til hvor god man er seksuelt så handler det verken om antall ligg, antall partnere eller hvor langvarige seksuelle forhold man har hatt. Det handler om forståelse, personlighet, våkenhet og interesse ovenfor partner.

Skrevet

God kommunikasjon, eventyrlyst og oppmerksomhet er nok sentrale uansett. 💜

Jeg har mye erfaring med samme partner. Og stortrives med det. Det er ingen tvil om at sexen vår er mye, mye bedre nå enn i starten. Vi er tryggere på hverandre, vet hvordan vi kan kommunisere og guide hverandre, leser hverandres reaksjoner, har et ganske stort «seksuelt repertoar» og elsker å gjøre hverandre godt. Så, ja, jeg ser faktisk på oss som erfarne (selv om vi fortsatt lærer).

Jeg tipper at jeg kan bruke en del av min erfaring hvis jeg skal ha sex med en annen. Men siden mannen er ny, er det nok en del som må avlæres og tilpasses. Ikke sikkert jeg ville følt meg særlig «erfaren» da. 

• Liker 1
Skrevet

Personlig hadde jeg aldri turt å bli sammen med en som bare hadde hatt én partner, men det er fordi jeg selv har hatt så mange. Jeg mangler den erfaringen han har og han mangler min, så det handler vel mest om å ha en litt lik erfaring, kanskje?

Anonymkode: 936b6...e8a

Skrevet
Geojak skrev (På 22.12.2020 den 14.46):

At dama er jomfru hvis man skal gifte seg.

Skrevet

Jeg tenker begge deler, altså både mengde og antall partnere. Ville nok heller hatt sex med en som bare har hatt en langvarig partner enn en som hadde hatt 30 ons, men en kombinasjon er gjerne best. I min erfaring så er de mennene som har hatt faste partnere over tid bedre i sengen. Ulempen hvis det er veldig få men langvarige partnere er jo at man gjerne kommer inn i ett fast mønster, lærer hva som fungerer for den ene personen, men at det da kan bli vanskelig å bryte opp og starte på nytt med ny partner

Anonymkode: cb6e6...1d4

Skrevet

Ingen av delene. Det handler mest om kjemi, relativt like preferanser og kommunikasjon. Det desidert verste er menn som tror kvinner har lik seksualitet eller tror de er bra sex for alle, fordi de er bra sex for én dame. Det er og  sykt ekkelt å gjennomskue at man får tidligere partneres preferanser tredd ned over hodet. (Påpeker dette fordi du gjør et nummer av at kona liker oral. Andre kvinner kan hate det samme, uansett hvor mye 30 års erfaring du har fra din kones underliv. 

Anonymkode: 71bdd...ae0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er og  sykt ekkelt å gjennomskue at man får tidligere partneres preferanser tredd ned over hodet. (Påpeker dette fordi du gjør et nummer av at kona liker oral. Andre kvinner kan hate det samme, uansett hvor mye 30 års erfaring du har fra din kones underliv. 

Ser likevel ingen grunn til den passiv-aggressive tonen, selv om TS gjør et «nummer ut av at kona liker oral». :) 

Endret av Topper og daler
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 15.56):

Vel, jeg husker Carl Axel i PH skrøyt av at han hadde hatt sex med tusenvis(?) av damer, og når han hadde sex i hotellet så varte han i 2 sek. 🤔 Så om det er sant at han hadde sex med alle de damene så virker det ikke som at det hjalp så mye på prerstasjonen i hvertfall. Da tror jeg det er bedre om man har vært i forhold og blitt lært opp ordentlig i hva kvinner faktisk foretrekker. 

Det forklarer jo hvordan han rekker over så mange 🤣🤣

En som bare har ons har sannsynligvis hatt mindre sex enn en som har vært i et eller flere lengre forhold. Mener bestemt å huske at det har vært undersøkelser for lenge siden som sier nettopp det. Mindre sex + flere ukjente partnere = mindre erfaring i min bok. 

Anonymkode: 7cf7a...4ef

Skrevet

Artig å se nyansene her.

Og ikke minst at de fleste setter kommunikasjon og kjemi som viktigst.

så var det dette med erfaring, og ja jeg forstår også at det som fungerer for ett par ikke nødvendigvis fungerer for andre.

Dersom jeg skulle startet opp med en ny partner nå, hadde jeg nok sett meg selv som uerfaren, fordi min erfaring baserer seg på hun ene..

men jeg tenker jeg likevel ville kunne nyte av erfaringen med å kommunisere, og lese henne på hva hun liker og ikke. Tror også jeg ville vært mer trygg på å snakke sammen om hva vi liker og ikke.

Tenker uansett om man kun har hatt en partner, eller mange.. må et evt. nytt forhold baseres på kommunikasjon, tillit og kjemi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 15.56):

Carl Axel har vel aldri hatt sex lenge nok med ei kvinne til at hun har klaget eller han har lært noen ting, siden sex i fylla ikke innebærer god kommunikasjon. Så han står vel mer eller mindre på samme nivå som en som har har hatt veldig lite sex.

Anonymkode: dabd6...739

Skrevet
KjellYngvar skrev (På 23.12.2020 den 23.56):

At dama er jomfru hvis man skal gifte seg.

🤣🤣🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...