Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen som leser dette kan hjelpe meg litt, eventuelt komme med noen gode råd da jeg er totalt blank på dette

Jeg er nødt til å søke meg jobb på nyåret, så min plan er naturligvis å levere cv og åpen søknad til arbeidsgivere, men i og med at vi fremdeles er i en pandemi burde jeg da ha en annen fremgangsmåte?

Har pleid å dukke opp på arbeidssteder jeg er interessert i å jobbe og levere der, men har fått inntrykk av at de fleste helst ikke vil ha så mange som kommer inn og skal snakke med daglig leder for jobb, noe som er fullstendig forståelig.

Å ringe virker litt for "påtrengende", og å sende e-post virker bare bortkastet. Fortell meg hva dere har gjort for å få jobb i coronatideen! Det er ingen utlyste stillinger å søke på, så jeg må henvende meg direkte.

Kom med så mange gode tips dere har! Jeg har ikke gjort dette på lenge, så er litt ute av gamet. Vil så inderlig gi et godt førsteinntrykk

Anonymkode: 64e87...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bransje er dette?

Anonymkode: 314b7...fc6

• Liker 1
Skrevet

Har verken opplevd fysisk oppmøte eller fysiske søknader på årevis nå? Selv da jeg søkte jobben jeg nå har for 10 år siden var alt digitalt. 

Men det kommer mulig an på bransje. Og uavhengig av korona tenker jeg at en telefon er mange ganger mindre påtrengende enn å plutselig stå på døra.

Anonymkode: 06f99...cdf

• Liker 1
Skrevet

Fysisk møte er jo litt ugreit om dagen ja. Er det vanlig å dukke opp på arbeidsplassen for å levere jobbsøknad i bransjen din? Isåfall må det være ok å ringe tenker jeg. "Hei, jeg heter etc. Jeg ønsker veldig gjerne å levere en jobbsøknad hos dere, og å få muligheten til å presentere meg selv.". Noe sånt. Da burde du kjapt få tilbakemelding på om arbeidsgivere er interessert eller ikke. Lykke til med jobbjakten! 

• Liker 1
Skrevet

Er det butikk så har jeg ringt først for å spørre om de trenger folk, så sendt søknad på mail eller møtt opp. Jeg har også spurt via mail. Dette har fungert ja. Man får lettere jobb på denne måten enn å spre rundt søknader til steder som i utgangspunktet ikke trenger folk. 

Anonymkode: 34b35...66a

Skrevet

Hvis noen hadde dukket opp i resepsjonen hos oss med en CV tror jeg de hadde himlet med øynene. Stilingene lyses ut på nett, ikke ved inngangspartiet.

Anonymkode: 27506...c5d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...