Gå til innhold

Teppe eller ikke teppe under spisestue og sofabord?🤷‍♀️😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig flyttet og foreløpig har vi ikke tepper der, men vi pleier å ha. Jeg syns det er lunere, varmere og ser bedre ut med tepper, men jeg ser også fordeler nå uten tepper. Lettere å holde rent nå mtp unger og dyr, men det ser nakent ut.

Jeg klarer ikke å bestemme meg😅

Skrevet

Absolutt tepper. Vi har såpass liten stue så vi har valgt å ha det kun under sofa og sofabord. Men pass på riktig størrelse, de fleste kjøper for små tepper og det gjør rommet mindre.

Anonymkode: 1b155...8a2

• Liker 1
Skrevet

Vi har teppe under begge deler. Både dyr og småbarn, blir mye støvsuging, men det måtte vi gjort uansett. 

Anonymkode: e98c0...864

Skrevet

et praktisk teppe

Anonymkode: c5213...986

Skrevet

Jeg spiser stort sett ved stuebordet foran tv-en, og når jeg ser hvor mye jeg faktisk mister ned av mat og søl, så ville jeg aldri hatt teppe der. Det er dessuten raskere og enklere å støvsuge et parkettgulv enn et teppe, der støv for mange år samler seg i bunnen uansett hvor mye man gnikker på det med støvsugeren.

Men hovedgrunnen til at jeg ikke har tepper, er hunden. Både pga røyting, men også fordi at hver gang det skjer et uhell, enten tiss, bæsj eller SPY (hyppigst) så skjer det på tepper og matter. Hunden kan reise seg og løpe bort til noe av tekstil for å begynne og spy der. Det er et eller annet instinkt som sier at hunder MÅ gjøre dette på absorberende underlag, derfor søker de seg til tepper, matter etc. når de skal dette. Valper gjør også dette når de skal tisse.

Så ingen tepper i mitt hus. I alle fall ikke så lenge hunden lever.

Skrevet

Jeg liker teppe under sofabord, men ikke under spisestue. 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg flyttet inn i ny bolig, begynte jeg uten tepper. Men etterhvert oppdaget jeg at det kom merker, ikke riper, der hvor spisestolene ble flyttet på daglig, til tross for møbelknotter. Så da kjøpte jeg et tett, flatvevd teppe som er lett å holde rent. Sånn som dette https://www.ikea.com/no/no/p/hellested-teppe-flatvevd-natur-brun-40407979/

Nylig kjøpte jeg teppe under sofa og stuebord. Både for å lune, og for å dempe lyd fra nabo under. Det har hatt god effekt, og det er deilig med et tykt, mykt teppe der. Under begge har jeg filt, og da blir det enda mykere og varmere :)

Så jeg ville bodd en stund, kanskje begynt med et av stedene, og funnet ut av det etterhvert. Jeg er ihvertfall fornøyd med mine valg.

Anonymkode: a1e93...a8b

Skrevet
Million skrev (52 minutter siden):

Jeg spiser stort sett ved stuebordet foran tv-en, og når jeg ser hvor mye jeg faktisk mister ned av mat og søl, så ville jeg aldri hatt teppe der. Det er dessuten raskere og enklere å støvsuge et parkettgulv enn et teppe, der støv for mange år samler seg i bunnen uansett hvor mye man gnikker på det med støvsugeren.

Men hovedgrunnen til at jeg ikke har tepper, er hunden. Både pga røyting, men også fordi at hver gang det skjer et uhell, enten tiss, bæsj eller SPY (hyppigst) så skjer det på tepper og matter. Hunden kan reise seg og løpe bort til noe av tekstil for å begynne og spy der. Det er et eller annet instinkt som sier at hunder MÅ gjøre dette på absorberende underlag, derfor søker de seg til tepper, matter etc. når de skal dette. Valper gjør også dette når de skal tisse.

Så ingen tepper i mitt hus. I alle fall ikke så lenge hunden lever.

Katter gjør det samme, men for deres del får de bedre tak i et teppe enn i parketten, jeg har vasket så mye oppkast av tepper. Kattespy, pels og sand er hovedgrunnen til at det er fint å ikke ha tepper😅 Men også annet rusk og rask samler seg i teppene..

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da jeg flyttet inn i ny bolig, begynte jeg uten tepper. Men etterhvert oppdaget jeg at det kom merker, ikke riper, der hvor spisestolene ble flyttet på daglig, til tross for møbelknotter. Så da kjøpte jeg et tett, flatvevd teppe som er lett å holde rent. Sånn som dette https://www.ikea.com/no/no/p/hellested-teppe-flatvevd-natur-brun-40407979/

Nylig kjøpte jeg teppe under sofa og stuebord. Både for å lune, og for å dempe lyd fra nabo under. Det har hatt god effekt, og det er deilig med et tykt, mykt teppe der. Under begge har jeg filt, og da blir det enda mykere og varmere :)

Så jeg ville bodd en stund, kanskje begynt med et av stedene, og funnet ut av det etterhvert. Jeg er ihvertfall fornøyd med mine valg.

Anonymkode: a1e93...a8b

Det er et poeng at det kommer merker i gulvet av stoler og bord!👍

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt tepper. Vi har såpass liten stue så vi har valgt å ha det kun under sofa og sofabord. Men pass på riktig størrelse, de fleste kjøper for små tepper og det gjør rommet mindre.

Anonymkode: 1b155...8a2

Det har jeg ikke tenkt på, takker for tipset👏

Skrevet

Så lenge du gidder å støvsuge teppene så er det absolutt koseligst med tepper. Men det er mye arbeid når man har dyr.

Skrevet

Jeg har veldig lyst på teppe under sofaen, da jeg synes det blir mer koselig og lunt.

Men det må vente til hunden min sluttet å røyte så ekstremt pga allergi. Vi driver med utredning nå. Han skal jo egentlig ikke røyte særlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...