AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Er så drittlei. Jeg har det mer enn bra nok i hverdagen min. Jeg stortrives i den og jeg kunne ønske at den forble slik den er året rundt. Men så kommer feriedager og alle blir plutselig så irriterende. Alle som resten av året nok har et drittkjedelig liv og som sikkert bare venter til jul, sommer, og andre slike tidsperioder for å leve, som ærlig talt ikke er oppegående nok til å finne på noe å underholde seg med på lengre sikt, må bare spille høy musikk hele dagen, gjøre alt mulig rart i hagen for å få oppmerksomhet (inkludert enda mer støy), osv. Og så må man liksom være med på mye jeg helst også vil slippe unna, som den overvurderte maten og lange møter med familiemedlemmer som egentlig dritter i deg. Men det er særlig de jævla naboene som gjør at jeg gruer meg til alle feriedager. Det er visstnok deres feriedager, ikke mine. Jeg som bare vil leve i mitt eget hus, får ikke feire. Bare meg som føler det sånn? Anonymkode: 354b4...416
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Surpomp Anonymkode: ccaa6...181 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Surpomp Anonymkode: ccaa6...181 Takk for svar. Er du han som bor til venstre, til høyre eller hun til baksiden? Anonymkode: 354b4...416 1
Pappi Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Du får flytte langt unna familie til et hus langt unna nærmeste nabo. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Pappi skrev (1 minutt siden): Du får flytte langt unna familie til et hus langt unna nærmeste nabo. Og det skal jeg gjøre når jeg får råd til det. Det er jo prisen man skal betale når de andre ikke eier folkeskikk. Anonymkode: 354b4...416
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Du virker litt sur og sær. Burde ikke bo der du bor. Du passer ikke der, får ikke fred. Så du burde flytte til en mer avsides plass. Drit i hvordan det ser ut, bare kom deg bort og puss opp litt etter litt så får du det på din måte tror du hadde hatt det bedre da. Er ikke alle som passer til å bo nær andre. Anonymkode: 6c999...e23 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #8 Skrevet 23. desember 2020 Mine svar i uthevet tekst: Er så drittlei. Jeg har det mer enn bra nok i hverdagen min. Jeg stortrives i den og jeg kunne ønske at den forble slik den er året rundt. Å være drittlei er ikke noe særlig. Men bra at du trives med hverdagen, det er tross alt de dagene vi har mest av. Jeg liker også hverdagen, men setter også pris på feriedagene og julehøytiden. Samtidig vil nok de fleste som er i jobb ha godt av litt ferie innimellom. Men så kommer feriedager og alle blir plutselig så irriterende. Alle som resten av året nok har et drittkjedelig liv og som sikkert bare venter til jul, sommer, og andre slike tidsperioder for å leve, som ærlig talt ikke er oppegående nok til å finne på noe å underholde seg med på lengre sikt, må bare spille høy musikk hele dagen, gjøre alt mulig rart i hagen for å få oppmerksomhet (inkludert enda mer støy), osv. Det er nok ganske naturlig å glede seg til ferie, jul og sommer, og folk er nok ikke mindre oppegående av den grunn. Men mange kan nok bli flinkere til å leve litt mer i øyeblikket, og å verdsette hverdagsøyeblikkene. Er det naboene dine som spiller høy musikk hele dagen? Det kan være plagsomt ja, kanskje det går an å snakke med dem? Og nå ble jeg nysgjerrig, hva er "gjøre alt mulig rart i hagen"? Det høres nesten suspekt ut 🤭 Og så må man liksom være med på mye jeg helst også vil slippe unna, som den overvurderte maten og lange møter med familiemedlemmer som egentlig dritter i deg. Men det er særlig de jævla naboene som gjør at jeg gruer meg til alle feriedager. Jeg er heller ikke glad i den tradisjonelle julematen, men unner andre å kose seg med den. Jeg gir heller beskjed om at jeg ordner meg selv, og foretrekker annen mat. Om familien inkluderer deg så driter de vel ikke i deg? Men om du virkelig ikke trives med å være familien kan du sikkert takke nei? Du må vel ikke være med de om du ikke vil? Og om du gruer deg til feriedagene pga naboene ser jeg ikke en annen løsning enn å flytte til et sted uten naboer. Det er visstnok deres feriedager, ikke mine. Jeg som bare vil leve i mitt eget hus, får ikke feire. Hvorfor er det ikke dine feriedager? Hvorfor får ikke du ferie? Bare meg som føler det sånn? Jeg føler det nok ikke som deg, men vet mange gruer seg spesielt til jul pga alle forventningene og stress når det gjelder pengebruk. Anonymkode: 354b4...416 Anonymkode: 2ef76...11c 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #9 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og nå ble jeg nysgjerrig, hva er "gjøre alt mulig rart i hagen"? Det høres nesten suspekt ut Han som driver med dette jobber selvfølgelig ikke. Istedenfor å søke jobb, legger han stadig flere ting, maler huset, osv. Dette bildet er ikke hagen hans men du skjønner... AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor får ikke du ferie? Fordi naboene blir enda mer irriterende enn vanlig og jeg får ikke være i fred eller til og med sove skikkelig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine svar i uthevet tekst: Er så drittlei. Jeg har det mer enn bra nok i hverdagen min. Jeg stortrives i den og jeg kunne ønske at den forble slik den er året rundt. Å være drittlei er ikke noe særlig. Men bra at du trives med hverdagen, det er tross alt de dagene vi har mest av. Jeg liker også hverdagen, men setter også pris på feriedagene og julehøytiden. Samtidig vil nok de fleste som er i jobb ha godt av litt ferie innimellom. Men så kommer feriedager og alle blir plutselig så irriterende. Alle som resten av året nok har et drittkjedelig liv og som sikkert bare venter til jul, sommer, og andre slike tidsperioder for å leve, som ærlig talt ikke er oppegående nok til å finne på noe å underholde seg med på lengre sikt, må bare spille høy musikk hele dagen, gjøre alt mulig rart i hagen for å få oppmerksomhet (inkludert enda mer støy), osv. Det er nok ganske naturlig å glede seg til ferie, jul og sommer, og folk er nok ikke mindre oppegående av den grunn. Men mange kan nok bli flinkere til å leve litt mer i øyeblikket, og å verdsette hverdagsøyeblikkene. Er det naboene dine som spiller høy musikk hele dagen? Det kan være plagsomt ja, kanskje det går an å snakke med dem? Og nå ble jeg nysgjerrig, hva er "gjøre alt mulig rart i hagen"? Det høres nesten suspekt ut 🤭 Og så må man liksom være med på mye jeg helst også vil slippe unna, som den overvurderte maten og lange møter med familiemedlemmer som egentlig dritter i deg. Men det er særlig de jævla naboene som gjør at jeg gruer meg til alle feriedager. Jeg er heller ikke glad i den tradisjonelle julematen, men unner andre å kose seg med den. Jeg gir heller beskjed om at jeg ordner meg selv, og foretrekker annen mat. Om familien inkluderer deg så driter de vel ikke i deg? Men om du virkelig ikke trives med å være familien kan du sikkert takke nei? Du må vel ikke være med de om du ikke vil? Og om du gruer deg til feriedagene pga naboene ser jeg ikke en annen løsning enn å flytte til et sted uten naboer. Det er visstnok deres feriedager, ikke mine. Jeg som bare vil leve i mitt eget hus, får ikke feire. Hvorfor er det ikke dine feriedager? Hvorfor får ikke du ferie? Bare meg som føler det sånn? Jeg føler det nok ikke som deg, men vet mange gruer seg spesielt til jul pga alle forventningene og stress når det gjelder pengebruk. Anonymkode: 2ef76...11c Herregud er du hun som svarer på ung.no eller? Du glemte jo den "du sier at (gjentar problemstillimgen)" delen... Jeg forstår jo alt dette. Folk er ikke mindre oppegående på grunn av at de gleder seg til ferie. Jeg gledet meg faktisk litt til jul selv for noen uker siden. Men det forundrer meg at enkelte skal ha høy musikk for hele nabolaget dagen rundt, hver dag, og nesten konkurrere med hverandre. Så koselig 🤦 Jeg kjenner en del smarte folk. Ingen av dem driver med dette eller har en positiv mening om det. Heller ikke i jul. Det er ikke akkurat slike folk som plager alle rundt seg og mangler sosiale antenner når det gjelder disse greiene. Ja jeg har prøvd å snakke med den ene som det går an å snakke med. Flere ganger gjennom årene. Han blir voldelig, truer, gjør narr av meg, spiller enda høyere og hører ikke engang hva jeg prøver å si, fra første dag. Men ifølge KG er det meg som det er noe galt med. Anonymkode: 354b4...416
Gjest Inverto Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 Jeg forstår deg godt. Selv foretrekker jeg hverdager. Jeg liker rutine and normalitet. Jeg er ikke noe fan av stengte butikker osv. Jeg er heller ikke noen fan av at folk ser ned på de som misliker noe som majoriteten liker. Selv om vi har en upopulær mening, så betyr det ikke at vi er dumme eller dårlige mennesker. Ingen vits i å bli passiv-aggressiv og sarkastisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå