AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Jeg møtte min svigerfar tilfeldig da jeg handlet til jul i går. Min svigerfar har blitt utstøtt av min svigermor (de er skilt), min mann og hans søsken, fordi han fant seg en ny samboer for flere år tilbake. Svigerfar er nå gift med denne nye damen og jeg forstod det slik at de to feirer alene i år. Jeg har lyst til å invitere dem til oss på juleaften,men jeg turte ikke der og da fordi min mann har ikke snakket med sin far på flere år. Svigermor og barna hennes tok bruddet veldig dårlig, hovedsakelig fordi svigerfar fant seg en mye yngre utenlandsk jente, de har også ett barn sammen nå. Og siden bruddet har ingen hatt kontakt med svigerfar, vet også at svigerfar ikke har søsken og familie, er redd han er mye alene og ensom for tiden. Jeg snakket med mannen om å invitere faren hans, og han sa blankt nei. Han ble faktisk litt sur fordi jeg hadde snakket med han på butikken. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 706ea...3e0
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Hadde invitert. Selv om det har vært sårt brudd, så burde de legge det bak seg og gå videre. Livet er kjørt. Anonymkode: 7c8b1...472 3
Populært innlegg Pås Skrevet 22. desember 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 22. desember 2020 Du kan selvsagt ikke invitere din svigerfar hvis ikke din mann ønsker det, svigerfaren har jo også kone og barn, så helt alene blir han ikke akkurat! 71
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Ikke invitert. Ikke bland deg. Anonymkode: 16958...62e 17
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Du inviterer dem selvsagt ikke så lenge mannen din sier nei, men du kan forsøke å snakke med han om dette og se om du får han til å endre mening. Hadde mannen min invitert min mor hit selv om han vet hva jeg synes om henne, så hadde jeg flyttet fra han. Anonymkode: c617e...25f 30
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 706ea...3e0 Latt være å blande meg. Det er ikke din sak! Det eneste du kan gjøre er å snakke med mannen din, det har du gjort, og han er ikke interessert, så la det ligge. Anonymkode: 5ad8f...95b 12
Juniper Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Denne situasjonen fikses ikke med en julemiddag! Jeg tenker at dere må begynne med å rydde opp i det store bildet. Dere bør ha hjelp av en erfaren familierådgiver. Men i første rekke må det finnes en vilje hos din mann til å reparere forholdet. Be han snakke med deg om dette! Det må ligge mer bak enn en skillsmisse! Hvis ikke er mannen og søsknene heftig manipulert av svigermor. 12
Gjest Fnuggolina Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Ehm....du kan jo ikke invitere sviger denne jula åpenbart. Men jeg synes du skal snakke med mannen din - etter jul - om det kan tenkes å være aktuelt med noe kontakt. Virker veldig sært å kutte kontakt med en som gjør det tusenvis av andre foreldre gjør; skiller seg. Virker svigerfar interessert i kontakt da?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Herregud for en familie... Utstøtt fordi han skilte seg fra noen han ikke vil være med. Anonymkode: 73ed2...44f 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg møtte min svigerfar tilfeldig da jeg handlet til jul i går. Min svigerfar har blitt utstøtt av min svigermor (de er skilt), min mann og hans søsken, fordi han fant seg en ny samboer for flere år tilbake. Svigerfar er nå gift med denne nye damen og jeg forstod det slik at de to feirer alene i år. Jeg har lyst til å invitere dem til oss på juleaften,men jeg turte ikke der og da fordi min mann har ikke snakket med sin far på flere år. Svigermor og barna hennes tok bruddet veldig dårlig, hovedsakelig fordi svigerfar fant seg en mye yngre utenlandsk jente, de har også ett barn sammen nå. Og siden bruddet har ingen hatt kontakt med svigerfar, vet også at svigerfar ikke har søsken og familie, er redd han er mye alene og ensom for tiden. Jeg snakket med mannen om å invitere faren hans, og han sa blankt nei. Han ble faktisk litt sur fordi jeg hadde snakket med han på butikken. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 706ea...3e0 Du går ihvertfall IKKE bak din manns rygg og inviterer svigerfar til jul! Dette er 100% din manns avgjørelse, det er hans far og han som velger om han vil ha kontakt med ham. Jeg har ikke kontakt med min far, og hadde tatt ut skilsmisse på dagen dersom min mann hadde invitert han og nye kona på julaften her. For et vannvittig respektløst overtramp det hadde vært av noen som liksom skal være på din side! Du kan snakke forsiktig med mannen din, og det høres ut som du alt har gjort det, og han er klar på hva han føler. Da er det bare én ting igjen for deg, nemlig å holde kjeft til evig til om at du synes synd på svigerfar, og være tydelig i at du støtter din mann og at det er der lojaliteten din ligger. Anonymkode: 47cd4...0be 18
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Snakk med din mann utpå nyåret om dere kan møtes en dag, invitere dem på restaurant (nøytral grunn). Ikke julaften hjem til dere når han sier nei. Anonymkode: 54aac...e75 5
SoWhat? Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Hva er det du lurer på? Hadde du tenkt til å invitere svigerfaren din uansett? Er du lei av julefred og julekos, og savner litt drama og action i år? 🙂 13
Namine Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Du må for all del ikke gå bak ryggen på mannen din, å invitere svigerfar på tross av at din mann ikke vil ha kontakt. For alt du vet, ligger det mer bak historien, enn det du har blitt fortalt. 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Hvis du vil ha drama på julaften så er det bare å invitere i vei... Skjønner meg ikke på folk som absolutt skal reparere relasjoner bare fordi man et i familie🙄🤦🏼♀️ Mannen din ønsker ikke kontakt med sin far, respekter det. Anonymkode: 27975...7a5 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Dette er ikke noe du skal stikke nesa di oppi. Anonymkode: 6da73...86f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 For en jævlig barnslig gjeng. Jeg hadde invitert, så fikk mannen dra til sin mor og furtet der. Bevare meg vel. Men helt ærlig hadde jeg ikke befunnet meg i en så egoistisk famili i utgangspunktet. Anonymkode: afd7c...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Jeg ville nok hørt på mannen når det gjaldt julaften, ellers blir den ødelagt for alle. Men, jeg ville oppfordret mannen til å ta kontakt med faren etter nyttår. Gå forsiktig frem, men vær tydelig på at han bør prøve å få en slags kontakt med faren, plutselig en dag er det for sent. Anonymkode: 04291...c61 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde invitert. Selv om det har vært sårt brudd, så burde de legge det bak seg og gå videre. Livet er kjørt. Anonymkode: 7c8b1...472 Dårlig idé, det kan være at det gjør alt verre. Tenk den kleine anspente stemningen rundt middagsbordet som svigerfar vet er på grunn av han, ingen vil ha han der utenom ts som prøver så godt hun kan å lette på stemningen. Jeg hadde tatt en SKIKKELIG alvorsprat med mannen min. Det blir for dumt å ekskludere en far bare fordi han fant lykken med en ny. Å bli sinte fordi hun er yngre er trangsynt, og dette tror jeg mannen din forstår om du setter det i virkelig klartekst. Det er trangsynt, barnslig, slemt og idiotisk. Anonymkode: 88a33...c53 1
Jilaiya Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 Du bør ikke invitere svigerfar og hans kone til julaften hvis ikke mannen din synes det er en god idè at hans far kommer. Hvis du ønsker å lufte temaet ellers, kan du gjøre det senere, men mannen din er voksen, og må selv få bestemme hvem han ønsker å ha kontakt med og ikke. 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2020 #20 Skrevet 23. desember 2020 Nei. Mannen bestemmer selvsagt selv om han vil ha faren sin der eller ikke. Hold deg langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå