Gå til innhold

Pubertet gutt - dun på overleppa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer å dele? Har en småvokst gutt på 13 år, alltid vært ganske liten. Har ikke sett tegn til pubertet i det hele tatt, men nå har han begynt å

få dun på overleppa. Imidlertid har jeg lest at dette er en av de siste tingene som skjer i puberteten..Noen som har erfaringer å dele med tanke på dette? Kanskje rekkefølgen er individuell for hver enkelt eller kan denne dunete overleppa være tegn på noe annet? 

Anonymkode: 1bfc3...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn fikk mørke dun på overleppa tidlig i puberteten. 

Anonymkode: 89dee...4fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min sønn fikk mørke dun på overleppa tidlig i puberteten. 

Aha! Hvor lenge varte det før «det andre» startet? Vekst, stemmeskifte osv?

Skrevet

Jeg tror dette er veldig individuelt. Jeg har to sønner, og hos den ene begynt behåring tidlig, mens den andre har svært lite ansiktshår, og er nå voksen. Utover det føler jeg at han med tidlig hårvekst nok hadde mer hormonkjør og var mer vanskelig å være i hus med da det sto på som verst. Så det går nok ikke an å si "når ting skjer". Det skjer når det skjer, og er ulikt for hver enkelt. Det viktigste er å respektere at dette er en periode av livet der det skjer ting i livet og med kroppen som man kanskje ikke ønsker altfor mye oppmerksomhet fra foreldre rundt.

Anonymkode: f54ec...833

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aha! Hvor lenge varte det før «det andre» startet? Vekst, stemmeskifte osv?

Dunene kom på slutten av året da han var 12. Stemmeskiftet kom i 13 års alderen. Veksten har nok såvidt startet, han er 14 nå. Han er mørkhåret så den søte barten syntes veldig fort, mulig det er derfor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dunene kom på slutten av året da han var 12. Stemmeskiftet kom i 13 års alderen. Veksten har nok såvidt startet, han er 14 nå. Han er mørkhåret så den søte barten syntes veldig fort, mulig det er derfor. 

Ja, 13-åringen her er også relativ mørk i håret, med lys hud, så det viser godt 😊Han er nå stolt over dunet han, de fleste av kompisene har kommet langt i puberteten og han er både utålmodig og glad han nå da 😅

Skrevet

Sønnen min begynte å få dun på overleppa i begynnelsen av fjerdeklasse. I femteklasse kom han i puberteten. 

Anonymkode: 73e0b...25a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...