AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Hei, Jeg går siste året på vgs nå og skal søke høyere utdanning om ikke så lenge. Foreløpig er snittet mitt nokså høyt, slik at jeg både kan komme inn i psykologi profesjonsstudium og odontologi. Er litt usikker på hvilken av disse jeg skal velge. Er det noen her som har erfaring som student eller evt. jobber som psykolog eller tannlege som kunne tenkt seg å gi å dele sine erfaringer? Er det bra jobbmuligheter innen yrkene(foretrekker å få jobb i hovedstaden).Lønn? Arbeidsmenge? Tusen takk på forhånd ! Anonymkode: 07edb...c40
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Det er lettere å få seg jobb som psykolog enn tannlege nå, regner med det er noe av det samme om 5-6 år. Dette basert på stillingene som lyses ut, og det faktum at tannhelsen til befolkningen blir bedre og bedre (mens psyken bare blir verre og verre...). Mange kommer unna med kun undersøkelse og rens hos tannpleier 1 gang pr år. Jeg er selv tannlege i en veletablert praksis, så er ikke bekymret for egen jobb, men fremover ser jeg at det kan bli vanskeligere å få seg attraktive stillinger, i alle fall i hovedstaden/de store byene. Men dette burde være underordnet. Du skal mest sannsynlig jobbe med det du velger i 45 år. Da er det viktig at du velger etter interesse, sånn at du gleder deg til å dra på jobb. Hvis ikke blir livet fort trist. Jeg for min del forsøkte både psykologi og odontologi, og fant fort ut hvor jeg hørte hjemme 🙂 Anonymkode: 45284...d29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå