AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Har lest at overvektige helst bør unngå keisersnitt grunnet større sjanse for blødninger. Samtidig øker sjansen for akutt keisersnitt under fødsel når mor er overvektig. Har du hatt keisersnitt og er overvektig? Hvordan var din opplevelse? Anonymkode: 60c5c...1df
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Helt forferdelig, noen tar for lett på keisersnitt. Det er et STORT inngrep! Hadde dette på førstemann. Neste gang jeg var gravid sørget jeg for å trene mye styrke, bli normalvektig også. Dette burde være et krav til alle som skal bli gravide, at man ikke er overvektig. Da det skaper så mange problemer generelt, også ved fødsel. Jeg fødte vaginalt på nr.2 og 3. Anonymkode: a0056...086 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt forferdelig, noen tar for lett på keisersnitt. Det er et STORT inngrep! Hadde dette på førstemann. Neste gang jeg var gravid sørget jeg for å trene mye styrke, bli normalvektig også. Dette burde være et krav til alle som skal bli gravide, at man ikke er overvektig. Da det skaper så mange problemer generelt, også ved fødsel. Jeg fødte vaginalt på nr.2 og 3. Anonymkode: a0056...086 "Du må ta abort da du er for overvektig til å gå gravid og deretter føde et barn". 🙄🙈🤣 Anonymkode: 60c5c...1df 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Var overvektig da jeg tok to keisersnitt, bmi ca 30 og 27 tenker jeg. Det gikk fint, men det stemmer jo at overvekt øker risikoen for komplikasjoner. Anonymkode: cc6f6...9d9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): "Du må ta abort da du er for overvektig til å gå gravid og deretter føde et barn". 🙄🙈🤣 Anonymkode: 60c5c...1df ? Du kan gå ned i vekt før man blir gravid. Er lov å bruke hodet. Anonymkode: a0056...086
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ? Du kan gå ned i vekt før man blir gravid. Er lov å bruke hodet. Anonymkode: a0056...086 Mange overvektige er ved bedre helse enn tynne, mange er innvendige fete. Men nå kan vi holde oss til emnet. Anonymkode: 60c5c...1df 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var overvektig da jeg tok to keisersnitt, bmi ca 30 og 27 tenker jeg. Det gikk fint, men det stemmer jo at overvekt øker risikoen for komplikasjoner. Anonymkode: cc6f6...9d9 Opplevde du blødninger eller liknende? Anonymkode: 60c5c...1df
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Er temmelig overvektig (100kg/174 cm før graviditet, men la ikke så mye på meg da), hadde null problemer etter (haste)keisersnitt, lite smerter (tok paracet én gang i dagene etter), grodde fint. Grei graviditet og vaginal fødsel med barn nr. to. Anonymkode: 330fa...78e 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er temmelig overvektig (100kg/174 cm før graviditet, men la ikke så mye på meg da), hadde null problemer etter (haste)keisersnitt, lite smerter (tok paracet én gang i dagene etter), grodde fint. Grei graviditet og vaginal fødsel med barn nr. to. Anonymkode: 330fa...78e Tusen takk for relevant svar Anonymkode: 60c5c...1df 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Hadde planlagt keisersnitt (grunnet stor rift ved første fødsel, i tillegg til en dødfødsel etter det, og babyen lå i seteleie dette svangerskapet så fikk jeg innvilget KS) Oppe og gikk samme dag som inngrepet, hadde vondt de første timene, men allerede dagen etter kjente jeg lite og det grodde fint. Dro hjem etter to netter. Anonymkode: f4d18...e0b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Har hatt 3 KS ved 150 kg, 130 kg x 2. Alle 3 endte godt, men formen var bedre etter fødsel nr 2 fordi jeg tok langt bedre vare på meg selv i svangerskap nr 1. Første skulle ikke bli KS, men endte med det når puls til baby ble utrolig lav. Jeg skulle gjerne ha vært mer normal, men nå har ikke jeg blitt lært opp til riktig kosthold eller syn på vekt som mange andre. Jeg lærer og lærer nå, men det har vært en krevende prosess. Men det gikk bra med både operasjonene og barna. Heldigvis. Anonymkode: 225c9...e77 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde planlagt keisersnitt (grunnet stor rift ved første fødsel, i tillegg til en dødfødsel etter det, og babyen lå i seteleie dette svangerskapet så fikk jeg innvilget KS) Oppe og gikk samme dag som inngrepet, hadde vondt de første timene, men allerede dagen etter kjente jeg lite og det grodde fint. Dro hjem etter to netter. Anonymkode: f4d18...e0b Trist å lese det du har vært gjennom. Men glad på dine vegne ar keisersnittet gikk bra. Anonymkode: 60c5c...1df 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt 3 KS ved 150 kg, 130 kg x 2. Alle 3 endte godt, men formen var bedre etter fødsel nr 2 fordi jeg tok langt bedre vare på meg selv i svangerskap nr 1. Første skulle ikke bli KS, men endte med det når puls til baby ble utrolig lav. Jeg skulle gjerne ha vært mer normal, men nå har ikke jeg blitt lært opp til riktig kosthold eller syn på vekt som mange andre. Jeg lærer og lærer nå, men det har vært en krevende prosess. Men det gikk bra med både operasjonene og barna. Heldigvis. Anonymkode: 225c9...e77 Takk for relevant svar. Selvfølgelig må noen tynne komme og spolere tråden, trodde først at ingen overvektige ville svare. Godt å lese at alle keisersnittene dine gikk bra! Og lykke til med kostholdet, jeg gikk på kostholdskurs før jeg ble gravid på Aker sykehus. Skal returnere etter graviditeten igjen, lærer mye der. Anonymkode: 60c5c...1df 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt forferdelig, noen tar for lett på keisersnitt. Det er et STORT inngrep! Hadde dette på førstemann. Neste gang jeg var gravid sørget jeg for å trene mye styrke, bli normalvektig også. Dette burde være et krav til alle som skal bli gravide, at man ikke er overvektig. Da det skaper så mange problemer generelt, også ved fødsel. Jeg fødte vaginalt på nr.2 og 3. Anonymkode: a0056...086 Hvilke problemer tenker du på? Jeg er gravid nå med nummer to. Bmi på 38 før graviditeten. Med første hadde jeg en bmi på 30, så litt overvekt da også, men ikke mye. Var dessuten godt trent, da jeg hadde gått ned nesten 20 kilo det siste året før jeg ble gravid. Mitt første svangerskap var LANGT tyngre enn dette. Var 50% sykemeldt fra uke 14 med bekkenløsning, slet med lav blodprosent og null energi ut svangerskapet. Gikk opp totalt 14 kilo. Nå er jeg i uke 32, jobber fortsatt fullt, har mer energi, normal blodprosent og er ikke så plaget med bekkenløsning som sist. Har vært 100% sykemeldt i ei uke for en drøy måneds tid siden pga lavt blodtrykk så jeg slet med svimmelhet, men bortsett fra det har jeg vært frisk. Kjenner det i ryggen og hoftene etter en hektisk dag på jobb bedre. Jobber i serveringsbransjen, så jeg går hele dagen. Totalt gått opp 4 kilo... Så hvilke komplikasjoner sikter du til? Anonymkode: 89330...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helt forferdelig, noen tar for lett på keisersnitt. Det er et STORT inngrep! Hadde dette på førstemann. Neste gang jeg var gravid sørget jeg for å trene mye styrke, bli normalvektig også. Dette burde være et krav til alle som skal bli gravide, at man ikke er overvektig. Da det skaper så mange problemer generelt, også ved fødsel. Jeg fødte vaginalt på nr.2 og 3. Anonymkode: a0056...086 Fødte du barn etter å ha tatt keisersnitt? Det er ikke normalt. Anonymkode: d6bc5...71a
GammelKaktus Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fødte du barn etter å ha tatt keisersnitt? Det er ikke normalt. Anonymkode: d6bc5...71a Ikke uvanlig å føde hvis man bare har hatt et keisersnitt, er vel når man har hatt 2 det ikke er anbefalt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 det gikk helt fint. Anonymkode: 4efe8...55e 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvilke problemer tenker du på? Jeg er gravid nå med nummer to. Bmi på 38 før graviditeten. Med første hadde jeg en bmi på 30, så litt overvekt da også, men ikke mye. Var dessuten godt trent, da jeg hadde gått ned nesten 20 kilo det siste året før jeg ble gravid. Mitt første svangerskap var LANGT tyngre enn dette. Var 50% sykemeldt fra uke 14 med bekkenløsning, slet med lav blodprosent og null energi ut svangerskapet. Gikk opp totalt 14 kilo. Nå er jeg i uke 32, jobber fortsatt fullt, har mer energi, normal blodprosent og er ikke så plaget med bekkenløsning som sist. Har vært 100% sykemeldt i ei uke for en drøy måneds tid siden pga lavt blodtrykk så jeg slet med svimmelhet, men bortsett fra det har jeg vært frisk. Kjenner det i ryggen og hoftene etter en hektisk dag på jobb bedre. Jobber i serveringsbransjen, så jeg går hele dagen. Totalt gått opp 4 kilo... Så hvilke komplikasjoner sikter du til? Anonymkode: 89330...c4d Jeg lurer på det samme. Men tror at Anonymkode: a0056...086 kun hadde lyst til å rakke ned på de som ikke er slanke. Er jo noen som ikke har det bra med seg selv og derfor prøver å heve seg over andre! 🙄 Anonymkode: 60c5c...1df 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvilke problemer tenker du på? Jeg er gravid nå med nummer to. Bmi på 38 før graviditeten. Med første hadde jeg en bmi på 30, så litt overvekt da også, men ikke mye. Var dessuten godt trent, da jeg hadde gått ned nesten 20 kilo det siste året før jeg ble gravid. Mitt første svangerskap var LANGT tyngre enn dette. Var 50% sykemeldt fra uke 14 med bekkenløsning, slet med lav blodprosent og null energi ut svangerskapet. Gikk opp totalt 14 kilo. Nå er jeg i uke 32, jobber fortsatt fullt, har mer energi, normal blodprosent og er ikke så plaget med bekkenløsning som sist. Har vært 100% sykemeldt i ei uke for en drøy måneds tid siden pga lavt blodtrykk så jeg slet med svimmelhet, men bortsett fra det har jeg vært frisk. Kjenner det i ryggen og hoftene etter en hektisk dag på jobb bedre. Jobber i serveringsbransjen, så jeg går hele dagen. Totalt gått opp 4 kilo... Så hvilke komplikasjoner sikter du til? Anonymkode: 89330...c4d Jeg ts hadde bmi på 35 før graviditeten. Og har gått opp seks kg. Føler meg frisk i forhold til forrige svangerskap hvor jeg veide 10 kg mindre ved start. Anonymkode: 60c5c...1df
Misanthropis Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har lest at overvektige helst bør unngå keisersnitt grunnet større sjanse for blødninger. Samtidig øker sjansen for akutt keisersnitt under fødsel når mor er overvektig. Har du hatt keisersnitt og er overvektig? Hvordan var din opplevelse? Anonymkode: 60c5c...1df Var veldig overvektig! det gikk helt fint, ingen smerter, ingen komplikasjoner, var på ikea etter 5 dager typ. litt vondt å hoste eller le i et par uker. Men måtte minne meg selv på å ta det med ro og ikke løfte fordi kroppen var i knallform. masse lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå