Gå til innhold

34 uker gravid, og blitt veldig stram nedentil - mulighet for fødselsskader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig rart emne kanskje, men har blitt superstram nedentil. Hver gang vi har sex så har jeg vondt mot mellomkjøttet. Er kåt og våt når vi har sex, men kjenner at hele vagina har blitt skikkelig stram. Føler meg som en jomfru, dessverre!

Kan dette gjøre at jeg revner mer under fødsel? Hvorfor har huden blitt så stram? Burde jo bli mer vid og åpen nå når fødsel nærmer seg.

Anonymkode: fd1c8...e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje såre slimhinner og er litt hoven, men det er ikke slik at selve vagina har blitt strammere som følge av svangerskapet. Det er vanlig å revne litt ved første fødsel, men som regel er det helt ukomplisert. Det høres som oftest verre ut enn det er. 

Anonymkode: 047ee...e51

Skrevet

Følte det sånn mot slutten selv, trangt, stramt og veldig følsomt. Husker jeg sa det til gubben også, at det burde vært motsatt når man snart skal trykke en baby ut der😅 

Jeg fikk en enkel rift, men jordmor tøyde og tøyde under pressfasen, og saks var funnet frem da hun nok trodde det kom til å revne en del. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du har kanskje såre slimhinner og er litt hoven, men det er ikke slik at selve vagina har blitt strammere som følge av svangerskapet. Det er vanlig å revne litt ved første fødsel, men som regel er det helt ukomplisert. Det høres som oftest verre ut enn det er. 

Anonymkode: 047ee...e51

Jeg er nok ekstra urolig. Ble klippet sist fødsel, og hadde store smerter i nesten to måneder etterpå 🙈

Anonymkode: fd1c8...e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...