Gå til innhold

Hvor skal altfor gammel flytende margarin kastes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innerst i mitt kjøleskap fant jeg en nesten ubrukt. Nå skal det ryddes og kastes før året er omme.  :ninja: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde være enkelt; margarinen i matavfall og plastflasken i restavfallet. Er det glass går den i glass/metall-containeren.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

... kast hele flasken i restavfallet du. Hvis du skal stå og mate utav ned i avfallet for denne ene plastflasken sin skyld for deretter å skylle den i evigheter så er miljøet ikke spart for så forferdelig mye og i ovnen blir den uansett til en eller annen form for energi.

Hadde flasken vært tom hadde det vært noe annet, selv om jeg personlig ikke står og skyller ting som har inneholdt fett (da havner jo dette fettet i avløpet og dit har vi jo fått høre at fett ikke skal).

Det er på høy tid at matavfallsinnsamling kommer i gang over alt.

Skrevet

Takk alle sammen. Da gjør jeg det slik.  :) 

Skrevet
Blondie65 skrev (2 timer siden):

... kast hele flasken i restavfallet du. Hvis du skal stå og mate utav ned i avfallet for denne ene plastflasken sin skyld for deretter å skylle den i evigheter så er miljøet ikke spart for så forferdelig mye og i ovnen blir den uansett til en eller annen form for energi.

Hadde flasken vært tom hadde det vært noe annet, selv om jeg personlig ikke står og skyller ting som har inneholdt fett (da havner jo dette fettet i avløpet og dit har vi jo fått høre at fett ikke skal).

Det er på høy tid at matavfallsinnsamling kommer i gang over alt.

Så lenge plastflasken ikke skal i plastavfallet er det selvsagt ikke nødvendig å skylle, men det er helt greit å kaste flasken med innhold i restavfallet også. Fett brenner godt og det meste av restavfallet blir brent. Så gjør som du vil (og som renovasjonsselskapet vil 😊).

Skrevet

Det er gjort. :tommelopp: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...