AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Del Skrevet 22. desember 2020 Legen mener alt ser greit ut, jeg klarer ikke helt å stole på det. Vi blir jo ikke gravide.. CD 21: TSH: 4.03 Progesteron 48 av 50 Livmorsslimhinne målt til 4 mm CD 8 .. CD 3: TSH: 3.02 T4 FRI 12 Progesteron under 1,0 . Har flere verdier men tenkte å prøve her. Igjen, legen reagerer ikke...jeg er redd det er noe med stoffskifte osv. Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Del Skrevet 22. desember 2020 Hva mener du egentlig? Stoffskiftet ditt er helt normalt, men du mangler jo å oppgi de mest vesentlige verdiene: FSH, LH og AMH samt din alder. Umulig for oss å si noe om din sannsynlighet for å bli spontant gravid når det eneste vi får vite er at du har et normalt stoffskifte (som de fleste andre) og progesteronøkning som tyder på eggløsning🤷🏻♀️ For alt vi vet kan du være på vei inn i overgangsalderen og mannen din ha sterkt nedsatt sædkvalitet. Anonymkode: a176c...52a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 22. desember 2020 #3 Del Skrevet 22. desember 2020 Har du tatt en prøve som heter Anti-TPO? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Del Skrevet 22. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du egentlig? Stoffskiftet ditt er helt normalt, men du mangler jo å oppgi de mest vesentlige verdiene: FSH, LH og AMH samt din alder. Umulig for oss å si noe om din sannsynlighet for å bli spontant gravid når det eneste vi får vite er at du har et normalt stoffskifte (som de fleste andre) og progesteronøkning som tyder på eggløsning🤷🏻♀️ For alt vi vet kan du være på vei inn i overgangsalderen og mannen din ha sterkt nedsatt sædkvalitet. Anonymkode: a176c...52a Har tatt prøve av flere verdier. Tidlig 30 årene. FSH ble målt til 7.7 UL CD 3 og 2.3 CD 21. (måneden før) LH CD 3: 3.1 UL Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Del Skrevet 22. desember 2020 3 hours ago, Ulven said: Har du tatt en prøve som heter Anti-TPO? Nei, hva er det? Mannen har forresten dårlig bevegelighet. Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Del Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har tatt prøve av flere verdier. Tidlig 30 årene. FSH ble målt til 7.7 UL CD 3 og 2.3 CD 21. (måneden før) LH CD 3: 3.1 UL Anonymkode: 318af...229 Det er helt fine verdier mtp. eggstokkfunksjonen, hadde bært interessant med AMH også som er mål for eggreserven men da du er ung kan man anta at den er høy. Når mannen har dårlig sædkvalitet forstår jeg ikke hvorfor du henger deg opp i de helt normale stoffskifteverdiene dine?! Anonymkode: a176c...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Del Skrevet 22. desember 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det er helt fine verdier mtp. eggstokkfunksjonen, hadde bært interessant med AMH også som er mål for eggreserven men da du er ung kan man anta at den er høy. Når mannen har dårlig sædkvalitet forstår jeg ikke hvorfor du henger deg opp i de helt normale stoffskifteverdiene dine?! Anonymkode: a176c...52a Synes det er hyggelig at du svarer men du har en merkelig tone. Jeg henger meg opp i stoffskifteverdiene fordi det kan ha litt å si om jeg har lav fertilitet kombo med dårlige svømmere. Har fått AMH svar, 15 komma et eller annet. Er ikke så høyt for alderen det heller. Jeg er veldig bekymret og henger meg derfor opp i alt nå. Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Del Skrevet 22. desember 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Legen mener alt ser greit ut, jeg klarer ikke helt å stole på det. Vi blir jo ikke gravide.. CD 21: TSH: 4.03 Progesteron 48 av 50 Livmorsslimhinne målt til 4 mm CD 8 .. CD 3: TSH: 3.02 T4 FRI 12 Progesteron under 1,0 . Har flere verdier men tenkte å prøve her. Igjen, legen reagerer ikke...jeg er redd det er noe med stoffskifte osv. Anonymkode: 318af...229 Er legen din spesialist i fertilitet?.. Jeg forstår din bekymring. Selv om TSH på 3-4 regnes som normalt, mener noen spesialister at det ikke er ideelt for graviditet. Det er noen studier rundt dette (kan lese litt her, for eksempel https://www.endocrineweb.com/professional/hypothyroidism/borderline-thyroid-deficiency-linked-female-infertility). Her svarer gynekologen fra Medicus på noen spørsmål, du kan finne litt info om TSH og stoffskifte i kommentarfeltet: https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/ Anonymkode: 160f7...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Del Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er hyggelig at du svarer men du har en merkelig tone. Jeg henger meg opp i stoffskifteverdiene fordi det kan ha litt å si om jeg har lav fertilitet kombo med dårlige svømmere. Har fått AMH svar, 15 komma et eller annet. Er ikke så høyt for alderen det heller. Jeg er veldig bekymret og henger meg derfor opp i alt nå. Anonymkode: 318af...229 Beklager, det var ikke meningen; jeg bare undret meg over den «hang-up’en». Som sagt er verdiene normale, jeg antar du ikke har symptomer på hypotyreose og da ikke noe som medisineres så det er jo som det er. Du har jo en god forklaring på infertiliteten med mannlig faktor, så jeg ville slått meg til ro med det og forsøkt inseminasjon, evt. IVF/ICSI alt avhengig av hva klinikken anbefaler? Anonymkode: a176c...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lallana Skrevet 22. desember 2020 #10 Del Skrevet 22. desember 2020 Jeg fikk målt TSH hos Medicus tidligere i høst. Det lå i grenseland for hva som karakteriseres for lavt stoffskifte. Gynekologen mente imidlertid verdien burde være under 2.5, og at høyere verdi kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid. Jeg fikk resept på Levaxin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Del Skrevet 22. desember 2020 1 hour ago, Lallana said: Jeg fikk målt TSH hos Medicus tidligere i høst. Det lå i grenseland for hva som karakteriseres for lavt stoffskifte. Gynekologen mente imidlertid verdien burde være under 2.5, og at høyere verdi kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid. Jeg fikk resept på Levaxin. Akkurat ja, det jeg har lest mye om. Har en god venninne som ble anbefalt å ligge nærmere 1 til og med. Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Del Skrevet 22. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Beklager, det var ikke meningen; jeg bare undret meg over den «hang-up’en». Som sagt er verdiene normale, jeg antar du ikke har symptomer på hypotyreose og da ikke noe som medisineres så det er jo som det er. Du har jo en god forklaring på infertiliteten med mannlig faktor, så jeg ville slått meg til ro med det og forsøkt inseminasjon, evt. IVF/ICSI alt avhengig av hva klinikken anbefaler? Anonymkode: a176c...52a Det går greit. Ja, god forklaring uten at vi vet så mye mer, han har fått beskjed om å ta en ny test, men har lest at om kvinnen er lite fertil blir det ekstra vanskelig. Vi får vente til legen tar kontakt nå, men det er så vondt å bare vente igjen og klokken tikker. Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Del Skrevet 22. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Er legen din spesialist i fertilitet?.. Jeg forstår din bekymring. Selv om TSH på 3-4 regnes som normalt, mener noen spesialister at det ikke er ideelt for graviditet. Det er noen studier rundt dette (kan lese litt her, for eksempel https://www.endocrineweb.com/professional/hypothyroidism/borderline-thyroid-deficiency-linked-female-infertility). Her svarer gynekologen fra Medicus på noen spørsmål, du kan finne litt info om TSH og stoffskifte i kommentarfeltet: https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/ Anonymkode: 160f7...c05 Nei dessverre. Vi trodde det først da vi ble henvist av fastlegen, men vi har nå blitt henvist videre til gyn spesialist innenfor fertilitet. Jeg har lest om det du nevner og derav bekymringen min. Anonymkode: 318af...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå