AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Mini skal begynne i barnehagen August 2021. Hun er født 24.01.20. Så er 1,5 år gammel da. Hvis jeg søker om å få barnehageplass fra August, risikerer jeg å få plass fra foreksempel Mai? Slik at jeg må betale mai, juni og juli uten at hun trenger å begynne da? Eller får jeg plass fra August? (Skal jo søke om plass i flere barnehager, men vår "lokale" sier at det blir garantert plass hos dem.) Anonymkode: 943e9...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Hun har krav på barnehageplass fra august og i søknaden kan du legge inn ønsket oppstartsdato. Noen barnehager med ledig plass har løpende opptak, men hvis du ikke ønsker å starte i mai, så er det august som er oppstartsmåned. Anonymkode: ad17e...b69 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Nei, du betaler fra måneden du søker og får plass. Søker du fra august 2021 betaler du fra august 2021 Anonymkode: 9798f...62a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 August er hovedopptaket, så du får plass fra august. Du kan sikkert få tilbud om plass før dersom det er ledig, men som regel tar ikke barnehager inn nye barn fra mai og ihvertfall ikke på sommeren. Når du søker i hovedopptaket så er det august som er startmåned for nytt barnehageår. Anonymkode: 8d6d8...62a 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Mitt barn ble tilbudt plass fra mai eller ingenting i hovedopptaket. Jeg ville ikke ha oppstart før august, og ville også mistet ganske mye penger, blant annet pga kontantstøtte. Da ga de heller plassen til noen som takket ja til oppstart før sommerferien, og det var ingen ledige plasser i august. Men det virker jo ikke som om det er et problem i ditt tilfelle, ettersom de garanterer plass. Da vil du få tilbud fra august. Anonymkode: c57f9...e64
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Tusen takk for svar alle sammen😊👍🏽 Anonymkode: 943e9...ca1 1
Forever22 Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Ryddet for avsporing og svar til det. Forever22, mod
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mitt barn ble tilbudt plass fra mai eller ingenting i hovedopptaket. Jeg ville ikke ha oppstart før august, og ville også mistet ganske mye penger, blant annet pga kontantstøtte. Da ga de heller plassen til noen som takket ja til oppstart før sommerferien, og det var ingen ledige plasser i august. Men det virker jo ikke som om det er et problem i ditt tilfelle, ettersom de garanterer plass. Da vil du få tilbud fra august. Anonymkode: c57f9...e64 Dette burde du klaget på. Det er ikke lovlig. Anonymkode: 4d3cc...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå