Anonym345907 Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Har deres venner som drev med baksnakking av bekjente og folk dem ikke likte (ikke om vennene våres) og venner som gir negativ energi, vokst dette fra seg? jeg har en venninne som må være den mest trofaste vennen jeg har hatt og som aldri baksnakker meg, alltid inkluderer meg og alltid støtter meg. Likevel drar hennes fokus meg litt ned når hun ofte fokuserer det på verste og ofte bruker mye tid på å snakke om folk hun ikke liker. Hun kan også spille litt på min samvittighet for å få ting som hun vil, men når jeg påpeker dette sier hun alltid unnskyld og det har også skjedd at hun selv har bedt om unnskyldning før jeg sier noe. er dette noe man kan forvente at hun vokser ifra seg?
Navani Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Jeg vet ikke, jeg kuttet ut slike folk tidlig i 20-årene og har ikke akkurat fulgt med på livet deres siden Beste avgjørelsen for egen helse. Kutt ut eller tilbring mindre og mindre tid med folk som ikke gir deg energi, som bare er negative og som du føler deg litt blæh etter å ha møtt. Du velger selv hvem du bruker tiden på nå som du er voksen Jeg vil tro hun vokser det av seg på sikt, men det er ikke garantert. Jeg ville ikke brukt masse tid med henne fremover, eller jeg hadde i alle fall gjort henne oppmerksom på det. "Du, jeg orker ikke snakke om folk du ikke liker, kan vi snakke om noe hyggeligere?" så fort hun starter, eller "Men jeg syns ikke noe om du spiller på samvittigheten min, kan du forsøke å stoppe med det?". Gjør det hver eneste gang hun starter å snakke slik. Gi det noen ganger, skjerper hun seg ikke hadde jeg ikke giddet.
Anonym345907 Skrevet 22. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2020 35 minutter siden, Navani said: Jeg vet ikke, jeg kuttet ut slike folk tidlig i 20-årene og har ikke akkurat fulgt med på livet deres siden Beste avgjørelsen for egen helse. Kutt ut eller tilbring mindre og mindre tid med folk som ikke gir deg energi, som bare er negative og som du føler deg litt blæh etter å ha møtt. Du velger selv hvem du bruker tiden på nå som du er voksen Jeg vil tro hun vokser det av seg på sikt, men det er ikke garantert. Jeg ville ikke brukt masse tid med henne fremover, eller jeg hadde i alle fall gjort henne oppmerksom på det. "Du, jeg orker ikke snakke om folk du ikke liker, kan vi snakke om noe hyggeligere?" så fort hun starter, eller "Men jeg syns ikke noe om du spiller på samvittigheten min, kan du forsøke å stoppe med det?". Gjør det hver eneste gang hun starter å snakke slik. Gi det noen ganger, skjerper hun seg ikke hadde jeg ikke giddet. Takk for svar:) dette er jo litt det jeg kanskje vet innerst inne, men som er utrolig vanskelig fordi vi er i samme vennekrets og kjærestene våres er bestevenner og hun er typ den jeg er nærmest i den gjengen også så vi er veldig mye sammen. Syntes det er utrolig vanskelig at hun er sånn fordi jeg er så glad i henne
sommerkroppen Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Jeg ville ikke kuttet henne ut. Men kanskje pense samtalen over på noe annet heller. Avspore henne rett og slett. Når det er sagt, så må man jo få lov til å snakke om hva man vil med de nære vennene sine. Nå vet jeg jo ikke graden av negativ snakk om andre, men om det er noe som virkelig plager henne, så er du kanskje den eneste kanalen hun kan lufte seg hos? Det er greit at ikke samtalene skal penses rundt det negative, men det må være rom for utblåsing ved behov. 1
Anonym345907 Skrevet 22. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2020 23 minutter siden, sommerkroppen said: Jeg ville ikke kuttet henne ut. Men kanskje pense samtalen over på noe annet heller. Avspore henne rett og slett. Når det er sagt, så må man jo få lov til å snakke om hva man vil med de nære vennene sine. Nå vet jeg jo ikke graden av negativ snakk om andre, men om det er noe som virkelig plager henne, så er du kanskje den eneste kanalen hun kan lufte seg hos? Det er greit at ikke samtalene skal penses rundt det negative, men det må være rom for utblåsing ved behov. Ja det er sant, jeg syntes bare ofte det blir litt for mye fokus på det negative og at det dras litt langt. Har sagt dette til hun og hun sa at hun skulle prøve å forminske det til meg om jeg føler det blir for mye negativ energi. Føler hun ofte går litt utenfor tema og drar det til det jeg vil kalle baksnakking. Men nei, sant det du sier om at man må kunne få ut aggresjon, det er jeg forsåvidt helt enig i😃
sommerkroppen Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Anonym345907 skrev (57 minutter siden): Ja det er sant, jeg syntes bare ofte det blir litt for mye fokus på det negative og at det dras litt langt. Har sagt dette til hun og hun sa at hun skulle prøve å forminske det til meg om jeg føler det blir for mye negativ energi. Føler hun ofte går litt utenfor tema og drar det til det jeg vil kalle baksnakking. Men nei, sant det du sier om at man må kunne få ut aggresjon, det er jeg forsåvidt helt enig i😃 Så lenge du har tatt det opp med henne, så ville jeg bare ha nevnt det igjen neste gang det blir for mye. Såpass bør gode venner tåle 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå