Gå til innhold

Skinkestek... men hva med resten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jula skal jeg servere besøket skinkestek, denne ligger i fryseren og venter.

Hva serverer jeg til? Svoger er mildt sagt kresen og det er kjedelig å servere (og bli servert) mat som pirkes i. Fløtegratinerte poteter kan gå, men da griner ungene på nesa. Ovnstekte poteter er et alternativ men da griner et barn og to menn på nesa. Vanlig kokte poteter spiser alle, men gud så kjedelig! 

Kunne servert både kokte og stekte poteter? Er det noen som sitter med en annen god idé?

Skrevet

Du kjenner nok ditt besøk best, men hva med fløtegratinerte til de voksne? Så kan du heller servere kokte poteter til ungene om de heller vil ha det? Ellers så kommer det jo litt an på tilbehøret ditt, hva har du tenkt å serve til? 😊

Anonymkode: bb623...377

Skrevet

Nå passer jo vanlige kokte poteter absolutt best til skinkestek. Viktigste er jo å få til en skikkelig god saus av kraften og ikke bruke pose med brun saus. Legg heller litt jobb i tilbehøret som hjemmelagd surkål og selvplukkede rørte tyttebær

• Liker 4
Skrevet

Potetmos, er min umiddelbare tanke.

• Liker 2
Skrevet
Loff77 skrev (39 minutter siden):

Nå passer jo vanlige kokte poteter absolutt best til skinkestek. Viktigste er jo å få til en skikkelig god saus av kraften og ikke bruke pose med brun saus. Legg heller litt jobb i tilbehøret som hjemmelagd surkål og selvplukkede rørte tyttebær

Ja, enig her. Men selvrørte tyttebær asså? Da må det bli butikkjøpt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...