Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger at noen setter ting i perspektiv her. Jeg og kjæresten har vært fra hverandre mesteparten av de siste månedene fordi jobben hans har krevd en del reise. Så nå er han hjemme hos seg selv på juleferie, jeg gledet meg sånn fordi vi skulle ta igjen tapt tid sammen. Men hva skjer.. jo, han skal pusle litt i garasjen, ta igjen ting han ikke har fått gjort, se noen serier på Netflix, og sånn. Så kommer bomba som såret mest, jeg gledet meg veldig til å dra og gjøre en aktivitet i dagene før jul (korona vennlig ja), vi snakket mye om det. Så sier han over telefon  "ja, så hadde jeg tenkt å dra og fikse xxx". Det vi skulle gjøre sammen, og jeg sa "ja, men den dagen jobber jeg, vi skal jo gjøre det sammen?" Og fikk til svar "åja ja, du kan sikkert bli med den og den dagen". Noe jeg har gledet meg til å dele med ham, ble liksom bare til en bagatell.

Føler meg ikke noe viktig for ham, jeg føler ikke at han VIL ha meg i livet sitt, mer som at jeg kan være der når det passer. Jeg lurer på om jeg kaster bort tid og følelser her. 

Anonymkode: 8f7f6...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noe jeg har gledet meg til å dele med ham, ble liksom bare til en bagatell.

Sa du til han at du hadde gledet deg til å gjøre det sammen med han når du sa  at den dagen ikke passet?

Det er ikke sikkert at han har forstått hvor viktig det er for deg at dere gjør det sammen.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

mer som at jeg kan være der når det passer.

Viser han at han setter pris på deg, eller er du bare et sted han får dekket sine behov for nærhet?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

korona vennlig ja

Hvis dere er kjærester så har dere lov til å drive aktiviteter som ikke er koronavennlige.

Du må være klar i språket: Si at du savner han! Si at du ønsker å være sammen med han! Si at du vil sove over hos han, vil ha sex med han osv!

Kanskje han synes det er vanskelig å være sammen med deg på grunn av korona restriksjonene?

Så må du finne ut om du er en prioritert del av livet hans, eller om du bare er kjekk å ha når han er lei av Netflix og andre aktiviteter. 

• Liker 4
Skrevet
petterm skrev (9 minutter siden):

Sa du til han at du hadde gledet deg til å gjøre det sammen med han når du sa  at den dagen ikke passet?

Det er ikke sikkert at han har forstått hvor viktig det er for deg at dere gjør det sammen.

Viser han at han setter pris på deg, eller er du bare et sted han får dekket sine behov for nærhet?

Hvis dere er kjærester så har dere lov til å drive aktiviteter som ikke er koronavennlige.

Du må være klar i språket: Si at du savner han! Si at du ønsker å være sammen med han! Si at du vil sove over hos han, vil ha sex med han osv!

Kanskje han synes det er vanskelig å være sammen med deg på grunn av korona restriksjonene?

Så må du finne ut om du er en prioritert del av livet hans, eller om du bare er kjekk å ha når han er lei av Netflix og andre aktiviteter. 

Ja han vet jeg gledet meg, vi har snakket mye om det, at vi gleder oss begge, så jeg ble forvirret når han plutselig gjør det til noe lite. For å Være ærlig så vet jeg snart ikke mer. Om han setter pris på meg? Sier aldri han savner meg, trenger meg, liker å ha meg der, osv. Jeg må alltid spørre, og da svarer han "ellers hadde du ikke vært her" eller "det er klart". Sier jeg at jeg er glad i ham så svarer han "glad i deg OGSÅ". Skulle så gjerne hørt det fra ham først, men da blir det ikke sagt. 

Jeg er klar i språket, som du sier, men føler meg litt som en bølle som krever fordi han sier jo aldri de tingene til meg. Liksom han er glad jeg er der, men gjør ikke så mye innsats ellers. 

Føler meg som en idiot når jeg leser det jeg skriver..

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alle som er så flinke til å uttrykke følelser.

På den annen side høres det ut som om du ikke er så viktig i livet hans?

Kanskje du skulle sette ned foten? Ta en ordentlig prat med han. Spør hva han vil med forholdet. Si at du ikke føler deg prioritert. Kjærester skal prioritere hverandre!

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler meg som en idiot når jeg leser det jeg skriver..

Du høres helt normal ut..

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Høres ikke helt bra ut. En ting er at han ikke sier ting til deg uoppfordret, sånn er mange. Men han viser det heller ikke i handling, at han vil være sammen med deg.

Jeg hadde ikke orket å ha det sånn. Enten er man sammen og går "all in", ellers er man ikke sammen. Litt klisje, men du fortjener nok bedre, eller så er du rett og slett mer forelska enn ham, dessverre. 

Skrevet
petterm skrev (10 minutter siden):

Det er ikke alle som er så flinke til å uttrykke følelser.

På den annen side høres det ut som om du ikke er så viktig i livet hans?

Kanskje du skulle sette ned foten? Ta en ordentlig prat med han. Spør hva han vil med forholdet. Si at du ikke føler deg prioritert. Kjærester skal prioritere hverandre!

Du høres helt normal ut..

Nei, jeg føler virkelig ikke at han er noe redd for å miste meg eller setter pris på meg. Når jeg først blir bedt på noe så er det noe han allerede skulle likevel, feks se en film eller dra til byen eller noe, jeg kan ikke huske sist han spurte "hva har DU lyst til", det må passe planene hans. Og det har jeg respektert pga jobben og alt, men nå har han jo fri og VELGER å ikke gjøre de tingene.. 

Takk! Takk for at du sier det! Jeg føler meg som en kravstor misfornøyd bølle her, som ber om alt mulig eller føler jeg ikke har nok.

Dævendøtte skrev (4 minutter siden):

Høres ikke helt bra ut. En ting er at han ikke sier ting til deg uoppfordret, sånn er mange. Men han viser det heller ikke i handling, at han vil være sammen med deg.

Jeg hadde ikke orket å ha det sånn. Enten er man sammen og går "all in", ellers er man ikke sammen. Litt klisje, men du fortjener nok bedre, eller så er du rett og slett mer forelska enn ham, dessverre. 

Ja, enten ER man, ellers er man ikke sammen, takk for at du sier det rett ut! Uansett så bryr han seg jo ikke, før var jeg så dum og trodde det var jobben, men nå er det jo fri og her sitter jeg, liksom. 

Forresten lo jeg høyt og fælt av det profilbildet ditt, takk for en morsom start på dagen!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger at noen setter ting i perspektiv her. Jeg og kjæresten har vært fra hverandre mesteparten av de siste månedene fordi jobben hans har krevd en del reise. Så nå er han hjemme hos seg selv på juleferie, jeg gledet meg sånn fordi vi skulle ta igjen tapt tid sammen. Men hva skjer.. jo, han skal pusle litt i garasjen, ta igjen ting han ikke har fått gjort, se noen serier på Netflix, og sånn. Så kommer bomba som såret mest, jeg gledet meg veldig til å dra og gjøre en aktivitet i dagene før jul (korona vennlig ja), vi snakket mye om det. Så sier han over telefon  "ja, så hadde jeg tenkt å dra og fikse xxx". Det vi skulle gjøre sammen, og jeg sa "ja, men den dagen jobber jeg, vi skal jo gjøre det sammen?" Og fikk til svar "åja ja, du kan sikkert bli med den og den dagen". Noe jeg har gledet meg til å dele med ham, ble liksom bare til en bagatell.

Føler meg ikke noe viktig for ham, jeg føler ikke at han VIL ha meg i livet sitt, mer som at jeg kan være der når det passer. Jeg lurer på om jeg kaster bort tid og følelser her. 

Du må, Ts, si dette i klartekst til han. Det kan godt hende at å gjøre dette «noe» med deg for han er en bagatell. Det at folk er ulike er noe en bare må akseptere.

Men dersom du forteller han rett ut (og uten å være passiv-aggressiv!) at noe er viktig for deg og han ikke synes det er viktig? Da må du ta en revurdering. 

For, Ts, du skal kun fortsette forholdet med denne fyren dersom det tilfører deg mer livskvalitet og glede enn å ikke ha han i livet ditt. Tilfører han ikke noe? Da dumper du han og lever livets glade dager.

Anonymkode: 2cac9...81a

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, enten ER man, ellers er man ikke sammen, takk for at du sier det rett ut! Uansett så bryr han seg jo ikke, før var jeg så dum og trodde det var jobben, men nå er det jo fri og her sitter jeg, liksom. 

Forresten lo jeg høyt og fælt av det profilbildet ditt, takk for en morsom start på dagen!

Du er ikke dum, du håpet det skulle være noe mer. Ta kontroll over deg og ditt og la ham seile sin egen sjø. 

Så bra at du fikk en latter på morran, ønsker deg en riktig fin jul også, selv om den kanskje ikke blir som du håpet 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg føler virkelig ikke at han er noe redd for å miste meg eller setter pris på meg.

Da har du det bedre uten han!

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler det litt som du, bortsett fra at han åpenbart ER vektig redd for å miste meg. Det virker også som at han vet at han driter litt på leggen når vi skulle gjøre ting som ikke blei av.

Jeg har lært meg til å slutte å vente så mye på ham, og heller få ham til å føle at han iblant må vente på meg. Altså ikke manipulativt, men fordi det også skjer mer i litt liv enn å vente på ham. 

Anonymkode: 5f7bf...3cd

• Liker 2
Skrevet

Du blir jo ikke prioritert. Hadde ikke giddet. Finn deg en mann som setter deg først. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva slags ting er det snakk om?

Rent instinktivt ser det ut for at han ikke prioriterer deg.

Men med tanke på at han nevnte at han ville gjøre den tingen alene, så får jeg en vibb om at det er hans ting som du vil gjøre til deres ting. Og siden jeg har opplevd mange nok som forsøker å adoptere mitt liv fremfor å skape sitt eget liv, og vet hvor irriterende dette er, så tenker jeg at det kan være det som er saken.

Så enten det gjelder deg eller ei;

Det er mange damer som ikke har egne interesser, men som tror at det å vise voldsom entusiasme for andre sine ting, går for det samme. Det gjør det ikke. Det er utrolig mye mer spennende og givende å være sammen med noen som brenner for sine egne ting, og dermed også lettere og mer fristende å prioritere disse. 

Skrevet

Er han alltid slik? Med reisejobb hoper det seg opp ting som skal ordnes hjemme, ærender etc. I hvert fall før jul. 

Men hvis dette er et mønster må du vel tenke over om det er verdt det

Anonymkode: e7f1d...e67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...