Gå til innhold

Tredje trimester, og får ikke sove igjen når jeg våkner på natta. Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover max 4 timer i strekk. Våkner så for å gå på do, og da er det gjort. Får ikke sove mer den natta. Nå lot jeg være å sove på dagtid i går, sånn at jeg skulle bli ekstra trøtt og få til mer enn 4 timer denne natta. Men nei. Så nå har jeg sovet 8 timer på 2 netter, og har ikke sjans å sove mer på noen timer. 

Er dette vanlig, eller burde jeg sjekke stoffskifte etc.? Når jeg googler får jeg inntrykk av at gravide sliter med søvn i siste trimester pga. liggestilling, smerter, stor mage osv. For min del er det altså at jeg er lys våken når jeg vekkes av noe. 

Anonymkode: a56db...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har å hatt det sånn med mine 3 .Varte ikke hele siste trimester,  men innimellom var det noen uker som var sånn. Utrolig slitsomt😞 har ingen gode tips,  bare klapp på skuldra 😅 alltid lurt å nevne sånne ting til legen👍 så er det di vanlige tingene da, frisk luft , riktig kosthold osv😁 kan det være tanker? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det slik i store deler av mitt forrige svangerskap og til tider også nå i første trimester med nr 2. For min del handlet det ikke om liggestilling, jeg var liksom lys våken og kjempetrøtt samtidig. Jeg synes det gikk litt bedre når jeg på et vis forsonet meg med det og bare begynte å se på serier hvis jeg ikke fikk sove. Det er mentalt tungt å ligge og vri seg timesvis natt etter natt. Det skal nevnes at jeg ble sykemeldt, delvis pga formen var dårlig og delvis pga formen var ekstra dårlig pga søvnmangel. Håper det blir bedre for deg.

Skrevet

Hei TS. Helt samme her, jeg har hatt det sånn siden uke 26, er nå i uke 34. Holder på å bli gal! 

Anonymkode: 17e4c...9ca

Skrevet

Jeg er i 2 trimester og det hender jeg våkner veldig til etter dobesøk kl 2 ca... Har heller ikke vondt, men merker jeg kan ha en den tanker om alt mulig rart, bekymringer også sparker baby veldig mye når jeg først er våken... Det hender jeg sovner igjen, men kan også ligge våken flere timer lys våken samtidig som jeg er veldig sliten. Tror ikke dette er uvanlig. 

Anonymkode: 5f4dd...ac9

Skrevet

Samme her. Våkner, og ligger våken et par timer før jeg klarer å sovne igjen. Skikkelig irriterende, men helt normalt 😆

Anonymkode: 8d1e1...02a

Skrevet

Tror det er vanlig, har iallfall slitt med det i begge mine svangerskap 🤷🏻‍♀️ Våkner jeg i løpet av natta, så ligger jeg våken lenge før jeg eventuelt sovner igjen. Upraktisk med en 2-åring som gjerne våkner en gang eller to i løpet av natta, men slik er det nå 🙈

Anonymkode: 004b4...e44

Skrevet

Det er vanlig. Det er såvidt jeg har skjønt naturens måte å forbrede en på nattevåk. Veldig mange sliter med dette i slutten av 2 trimester og frem til fødsel.

Anonymkode: 0ca0a...115

Skrevet

Her er man i uke 21, og har slitt med oppvåkning ca hver time på natta i to uker nå. Må ikke på do eller noe, kroppen bare vekkes. Utrolig slitsomt og irriterende, da det blir så oppkuttet søvn. Umotiverende å vite at det er vanlig å slite med dette frem mot fødsel.😮

Skrevet

Jeg er i uke 38 og har de siste ukene sovet kun 4 timer sammehengende om natten . Er helt møkk. Men er vanlig og leste at forskning sier man sover bedre etter fødsel enn før.  Å gå på do. Stresse for babyen kommer. Jordmor foreslo å bare akseptere dette og ikke prøve å tvinge en til å sove. Sov heller på dagtid litt om du kan. 

Anonymkode: f41cc...2c5

Skrevet

Plages med det samme. Er i uke 33. Sover ca 3 timer tilsammen per natt for tiden, oppstykket. Tungt å stå opp med 3-åringen i 7-tiden mens bhg er stengt og pappaen er på jobb😫

Anonymkode: 6a06b...608

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er i uke 38 og har de siste ukene sovet kun 4 timer sammehengende om natten . Er helt møkk. Men er vanlig og leste at forskning sier man sover bedre etter fødsel enn før.  Å gå på do. Stresse for babyen kommer. Jordmor foreslo å bare akseptere dette og ikke prøve å tvinge en til å sove. Sov heller på dagtid litt om du kan. 

Anonymkode: f41cc...2c5

4 timer sammenhengende søvn er absolutt ikke verst?😅 Får sjeldent det når jeg ikke er gravid/har småbarn en gang.

Anonymkode: 6a06b...608

Skrevet

Phenergan kan løse mye av disse søvnproblemene. Just saying...

Anonymkode: 4bd6c...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...