Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #1 Del Skrevet 9. august 2005 Kommer nettopp hjem fra en fantastisk tur på hardangervidda. Vi gikk fra hytte til hytte, både selvbetjente og betjente hytter. Været var bra, og jeg ungikk alt av gnagsår! Dette var vår første tur i norsk natur, og vi har allerede begynt å tenke på neste år. Det bør ikke være for utfordrende, bla har vi tenkt å vente noen år med den verste stigningen i Jotunheimen. Telt er også uaktuelt. Har sett i turistforeningens guidebok, og må si det er mye som frister. Så det hadde vært interessant hvis andre her inne kunne fortalt om noen av sine turopplevelser, og hva som var bra/dårlig med disse fjell/viddeturene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 9. august 2005 #2 Del Skrevet 9. august 2005 Et forum til inspirasjon: http://www.fjellforum.ne Og etter å ha sett litt rundt på denne siden finner du garantert noe: http://www.etojm.com/Norsk/ Har du tenkt på trekanten i Trollheimen? Har ikke gått den selv, men tror det skal være en ganske grei tur uten altfor mye stigninger. Personlig er jeg veldig glad i å gå i Jotunheimen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 10. august 2005 #3 Del Skrevet 10. august 2005 Trekanten i Trollheimen er helt fantastisk! Og det er ingenting i veien for å ta noen ekstra topper på veien dersom en føler for det! Selv orker jeg ikke å gå på fjelltur dersom jeg ikke får opp på en topp. Spesielt å gå med mamma i myra nedi en eller annen dal for deretter å få kjeft dersom jeg går forbi en multe.... (Glad i henne da, når hun ikke har multepsyka) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #4 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har gode erfaringer med Sylan! Vi gikk de faste rutene, og var innom hyttene for å ta en matbit og slappe av men hadde med telt som vi slo opp når vi kom til et vakkert fjellvann eller lignende. Sylan er ikke så krevende, ikke særlig bratte stigninger, men et flott og åpent fjellområde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #5 Del Skrevet 16. august 2005 Selv om du skriver at du vil vente med Jotunheimen, må jeg slå et slag for en tur dit. Ja, det er bratt, men flere steder kan du faktisk slippe å bære med deg sekken, og det hjelper veldig. I området rundt Besseggen kan du sende sekken med båt til neste hytte mens du selv går i fjellet. Vi gikk denne ture i sommer: Dag 1:Startet ved Bygdin, tok båt til Torfinnsbu og gikk til Gjendebu. Dag2: Gjendebu - Memurubu. Her kan man sende sekken med båt hvis man vil. Dag 3: Memurubu-Gjendesheim (over Besseggen). Også her kan man sende sekken. Fantastisk tur. Må være noe av det flotteste som finnes i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 16. august 2005 #6 Del Skrevet 16. august 2005 Tafjordfjella skal være bra. Jeg har ikke gått fra hytte til hytte, bare opp-ned tur, men har tenkt på en helgetur i flere år. Lat som jeg blir det med tanken... men det skal være flott der oppe! Mange hytter å velge mellom i strøket der, så dere kan gå i mer en helg om det er ønskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 16. august 2005 #7 Del Skrevet 16. august 2005 Ned Aurlandsdalen. Gausdal er også fint. Glitterheim er koselig, kan kombineres med tur til Glittertind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 16. august 2005 #8 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg må bare si at Jotunheimen ikke er ille i det heletatt Du vil jo på fjellet? det er ikke som everest akkurat Det er skikkelig fint og har tilpassede turer som faktisk ikke er hverken for lange eller "bratte". Besseggen er faktisk ikke slik du tror skal jeg si deg Fantastiske turer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå