AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Jeg er student, mamma og jobber annenhver helg i kommunen + en dagvakt nå og da i ukedager. Vi er jo mange ansatte, og jeg tenker derfor at det sikkert ikke er mulig å få vaktene slik man vil. De vet jeg er student, derfor jobber jeg alltid kveld på fredager. Men lør/søn byttes mellom å være dag/kveld. Jeg kunne tenkt meg å jobbe kveld-dag-dag eller kveld hele helgen. Jeg sliter utrolig mye med søvn og sliter i tillegg psykisk, så søvn er utrolig viktig for meg. Å gå fra kveldsvakt til dagvakt er sikkert tøft for alle som jobber slik, så føler meg dum som klager.. Men jeg hadde en kveld-kveld-dag for noen uker siden, og jeg sov max 1t den siste natten, og fungerte ikke på jobb i det hele tatt den søndagen.. Uten søvn, blir angsten min verre også, og jeg klarer ikke fungere med mennesker, som jo er jobben min. Jeg drar hjem og stresser med å sove, og teller timer til jeg må opp igjen, og våkner helt stresset. Er det innafor å spørre sjefen om å få tilpasset vakter? Eller virker jeg som en diva da? Vet ikke hvordan de setter opp vakter heller, jeg vil jo egentlig ikke være til bry.. Anonymkode: eae79...ce5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Innafor å spørre, men mange har ulike ønsker og veldig vanskelig å få til å gå opp. Du kan legge inn ønskene også får du ta det som det kommer. Sannsynligvis vil sjefen prøve å ordne litt på det, men noen helger blir nok som før. Du kan også si i fra at du f.eks kan bytte vakt hvis de trenger noen på dag lørdag og søndag eller kveld lørdag og søndag. F.eks kan du være villig til å jobbe dag i stedet for kveld om en på dag ringer inn syk. Så må de heller få inn en annen på din kveldsvakt. Vet mange gjør det slik der jeg jobber. Noen hater f.eks tidligvakter og er villig til å bytte. Anonymkode: 7590b...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå