Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en mann som er alt jeg har tenkt jeg trenger i en partner. Han er morsom, snill, omsorgsfull, inkluderende og pen. Han behandler meg som en prinsesse, og har introdusert meg til både familie og venner, derfor vet jeg at han er seriøs. 

Men, det har vært en del "ting" angående en dame han tidligere datet. Når jeg begynte å være med han hadde han daglig kontakt med denne jenten, og de snakket sammen hele tiden. Han var med hun på shopping, trening og lignende, og fortalte at de engang hadde datet men hadde gått over til vennskap. 

Jeg klarte likevel ikke slå meg til ro med dette, og sa jeg synes det var merkelig og at han fikk finne ut hva han vil. Han svarte da at det eneste han vil er å være med meg, og at han kan avslutte kontakten med hun. Det sa jeg han ikke trengte, men han gjorde det likevel. Hun hadde ringt han etter dette og blitt skikkelig sint, kalt meg mange stygge ting og sagt hun ville ha han. Han sa nei til dette. 

Etter en stund ser jeg at han liker bildene hennes som hun legger ut nylig, etter alt dette som skjedde. Han sier de ikke har kontakt, og at han er helt ferdig med hun og ikke ønsker å ha noe mer med hun å gjøre. Likevel er jo dette merkelig? Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro, og er nå usikker på om jeg bør satse på han.

Han er åpenbart forelsket i meg, men jeg er redd at det skal oppstå tull og drama ved senere anledning. At han egentlig ikke er ferdig med hun. Har noen noe gode reflekterte råd? 

Anonymkode: fdb19...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke uvanlig att noen vil ha i pose og sekk. ekkel følelse å gå med, finn ut om dette er en følelse du orker å ha lenge for dette kommer til å verke og plage en stund uansett utfall

• Liker 3
Skrevet
Frøkenragnhild skrev (Akkurat nå):

ikke uvanlig att noen vil ha i pose og sekk. ekkel følelse å gå med, finn ut om dette er en følelse du orker å ha lenge for dette kommer til å verke og plage en stund uansett utfall

Nei men han virker såpass seriøs at jeg ikke er redd for at han skal gjøre noe med hun nå. Jeg er heller redd hun skal være en trussel senere når hverdagen inntreffer og ting ikke er en dans på roser lenger, dersom han ikke er ferdig med hun. Det er ekkelt å gå med ja, uansett hvor mye jeg snakker med han om det forsvinner det ikke.

Skrevet

Sett ord på usikkerheten din ovenfor han, ikke til oss. Dette er noe dere evt må løse sammen.

Anonymkode: 6c5ea...811

• Liker 1
Skrevet

Er ikke dette din tredje tråd om samme mann? 

Anonymkode: bd825...4e8

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Hvorfor vil du ha en dott som kutter kontakt med venner så enkelt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har møtt en mann som er alt jeg har tenkt jeg trenger i en partner. Han er morsom, snill, omsorgsfull, inkluderende og pen. Han behandler meg som en prinsesse, og har introdusert meg til både familie og venner, derfor vet jeg at han er seriøs. 

Men, det har vært en del "ting" angående en dame han tidligere datet. Når jeg begynte å være med han hadde han daglig kontakt med denne jenten, og de snakket sammen hele tiden. Han var med hun på shopping, trening og lignende, og fortalte at de engang hadde datet men hadde gått over til vennskap. 

Jeg klarte likevel ikke slå meg til ro med dette, og sa jeg synes det var merkelig og at han fikk finne ut hva han vil. Han svarte da at det eneste han vil er å være med meg, og at han kan avslutte kontakten med hun. Det sa jeg han ikke trengte, men han gjorde det likevel. Hun hadde ringt han etter dette og blitt skikkelig sint, kalt meg mange stygge ting og sagt hun ville ha han. Han sa nei til dette. 

Etter en stund ser jeg at han liker bildene hennes som hun legger ut nylig, etter alt dette som skjedde. Han sier de ikke har kontakt, og at han er helt ferdig med hun og ikke ønsker å ha noe mer med hun å gjøre. Likevel er jo dette merkelig? Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro, og er nå usikker på om jeg bør satse på han.

Han er åpenbart forelsket i meg, men jeg er redd at det skal oppstå tull og drama ved senere anledning. At han egentlig ikke er ferdig med hun. Har noen noe gode reflekterte råd? 

Det du skriver stemmer jo ikke, dette er bare din naive oppfatning av han. Han behandler ikke deg som en prinsesse når han dyrker kontakt med damer fra tidligere forhold. Det han driver med er og spre usikkerhet i forholdet med deg! Og det er derfor du skriver denne tråden. Hadde han vært oppegående hadde han forstått dette, dyrke kontakt med tidligere partnere man har hatt et seksuelt forhold til er en bombe man tar med seg inn i neste forhold. Som du skriver! Hva når hverdagen kommer og det garantert blir nedturer, søker han trøst hos henne da? Faren er i alle fall der, og den kan bare ikke overses. Hadde nok selv aldri godtatt noe slikt. Ta det opp og si at du ikke liker dette. Ingen normale mennesker i seriøse forhold liker noe slikt.

Skrevet
Alterego666 skrev (23 minutter siden):

Hvorfor vil du ha en dott som kutter kontakt med venner så enkelt?

Det er ikke å være dott, det er å være funksjonsfrisk. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke å være dott, det er å være funksjonsfrisk. 

Så.....når man får kjæreste bytter man alle venner?

Skrevet
Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Så.....når man får kjæreste bytter man alle venner?

Nei. Man kutter ut venner som står i veien for det man ønsker seg, allerede som singel. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Man kutter ut venner som står i veien for det man ønsker seg, allerede som singel. 

Man er selv en dårlig venn, altså. Glad både jeg og partner ikke leste det rundskrivet. Jeg setter pris på både mine og hennes venner, og har fått i både pose og sekk. 

Skrevet
Alterego666 skrev (Akkurat nå):

Man er selv en dårlig venn, altså.

Nei, man er ikke venn i det hele tatt.

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Glad både jeg og partner ikke leste det rundskrivet. Jeg setter pris på både mine og hennes venner, og har fått i både pose og sekk. 

Tror de aller fleste har fått med seg det nå. 

Skrevet
Alterego666 skrev (9 minutter siden):

Man er selv en dårlig venn, altså. Glad både jeg og partner ikke leste det rundskrivet. Jeg setter pris på både mine og hennes venner, og har fått i både pose og sekk. 

I utgangspunktet enig med deg. Aksepterer alle vennskap til en partner, også der det tidligere har vært sex inne i bildet.

Det blir likevel noe annerledes når de skaper drama. Her ringer dama og skjeller ham ut, snakker nedsettende om hans nye kjæreste og sier åpent at hun ønsker et forhold til ham. I et sånt tilfelle syns jeg ikke han er en dott som kutter henne ut.

TS: Det viktige med sjalusi er jo å avdekke om den er irrasjonell, eller om det ligger en reell trussel mot forholdet bak. Du kommer vel ikke unna en «endelig» prat med mannen, for så å ta stilling til hva du skal gjøre. Det er vel ingen grunn til å være generelt sjalu på andre damer, men om du allerede nå skjønner at her blir det mye sjalusibasert drama mellom disse to må du jo spørre deg om du gidder være en del av det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det høres ut som du er sammen med en hyggelig mann som klarer å være venner med jenter og ekser. Å like bilder er da å være hyggelig? Det kan jo også komme av at man liker vedkomne, men det høres ikke ut som det er tilfelle her. Jeg kjenner selv en mann som liker bildene til sin eks, selv om han har ny kjæreste. Det handler kun om ar han er en tvers gjennom snill person og bare ønsker å være hyggelig.

Anonymkode: 67c52...414

Skrevet
Hippogriff skrev (6 minutter siden):

I utgangspunktet enig med deg. Aksepterer alle vennskap til en partner, også der det tidligere har vært sex inne i bildet.

Man er ikke en dårlig venn selv om man ikke er desperat og grenseløs. Vil heller påstå at man er en bedre venn for de få man har, om man ikke gir etter for alt mulig dritt, bare for å ha noen å være sammen med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man er ikke en dårlig venn selv om man ikke er desperat og grenseløs. Vil heller påstå at man er en bedre venn for de få man har, om man ikke gir etter for alt mulig dritt, bare for å ha noen å være sammen med.

Leste du at denne «vennen» ville være sammen med kjæresten til ts? Vi er vel et stykke unna vennestadiet da.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At jeg aksepterer avklarte ekser som verken skaper sjalusi eller drama gjør meg vel ikke desperat og grenseløs. I dette tilfellet rådet jeg da heller ikke ts til å akseptere dette blindt, nettopp fordi eksen skaper sjalusibasert drama. Men sånn generelt er ekser ofte ekser, og ikke nåværende, av en grunn. 

Endret av Hippogriff
Skrevet
Hippogriff skrev (14 minutter siden):

Det blir likevel noe annerledes når de skaper drama. Her ringer dama og skjeller ham ut, snakker nedsettende om hans nye kjæreste og sier åpent at hun ønsker et forhold til ham. I et sånt tilfelle syns jeg ikke han er en dott som kutter henne ut.

TS: Det viktige med sjalusi er jo å avdekke om den er irrasjonell, eller om det ligger en reell trussel mot forholdet bak. Du kommer vel ikke unna en «endelig» prat med mannen, for så å ta stilling til hva du skal gjøre. Det er vel ingen grunn til å være generelt sjalu på andre damer, men om du allerede nå skjønner at her blir det mye sjalusibasert drama mellom disse to må du jo spørre deg om du gidder være en del av det. 

Det er akkurat slik jeg tenker! Jeg hadde ikke noen problem med at de var venner å hadde kontakt i seg selv, og sa dette gikk fint så lenge han var sikker på han var over hun. Men når jeg senere da får vite at hun snakker stygt om meg, ønsker å være sammen med han igjen så går grensen. Da er jeg heller singel om jeg må forholde meg til det, noe jeg har gjort klinkende klart. Likevel har jeg den «ekle» følelsen av å tenke «hva om et år når han er lei og vi ikke er forelsket lenger». 

• Liker 1
Skrevet
PM75 skrev (8 minutter siden):

Leste du at denne «vennen» ville være sammen med kjæresten til ts? Vi er vel et stykke unna vennestadiet da.. 

?

Tror du siterer feil person, eller ikke henger med i konversasjonen. 

Skrevet
Hippogriff skrev (8 minutter siden):

At jeg aksepterer avklarte ekser som verken skaper sjalusi eller drama gjør meg vel ikke desperat og grenseløs. 

Ikke i dine øyne nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...