Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er 5 uker siden fødsel og når jeg skulle sjekke tingenes tilstand brast jeg i gråt.. Det som møtte meg i speilet var et stort svart hull!! Måtte google for å sammenligne med bilder av andre vaginaer men fant ingenting som kunne sammenlignes engang, uff.. Noen som har opplevd det samme men at den har trekt seg mer sammen? Føler liksom løpet er kjørt når det allerede har gått 5 uker😣

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta turen til fysio.

Anonymkode: a1d7c...91d

Skrevet
lolady skrev (1 minutt siden):

Hei.

Er 5 uker siden fødsel og når jeg skulle sjekke tingenes tilstand brast jeg i gråt.. Det som møtte meg i speilet var et stort svart hull!! Måtte google for å sammenligne med bilder av andre vaginaer men fant ingenting som kunne sammenlignes engang, uff.. Noen som har opplevd det samme men at den har trekt seg mer sammen? Føler liksom løpet er kjørt når det allerede har gått 5 uker😣

Husker jeg gjorde det samme selv, hadde masse sting og så helt forjævelig ut. Tror jeg gråt som en baby i 3 døgn.:( Var helt grusomt. Men det blir jo bedre etterhvert. Men for min del måtte det operasjon til......

Anonymkode: 05648...aaf

Skrevet
2 minutter siden, lolady said:

Hei.

Dette ordner seg! Har opplevd det samme og det tok ganske lang tid, men det ble bedre. Eneste forskjell fra før fødsel er at det er lettere for meg å få orgasme.

Anonymkode: d0095...49d

Skrevet

Jeg trodde også at alt håp var ute, men vet nå etter tre barn at det ikke er tilfelle 😉 Fem uker er ingenting. Du skal vel snart på kontroll, så kan du spørre da om du lurer? Der vil de også fort se om noe er galt. Mest sannsynlig er du helt normal😊

Anonymkode: 10f7f...4be

• Liker 1
Skrevet

Eg var sånn også. Tok eit år før det vart bra og masse kniping. Der såg ut som ein slapp skinkebaguet liksom..

No 2 år etterpå er alt normalt og trangt igjen.

Anonymkode: 37935...2bb

Skrevet

5 uker er kort tid. Husk på at underlivet har vært igjennom et stort traume, og det vil ta tid før det blir bra. 

Huden bruker 2 år på å trekke seg sammen. Muskler trenger tid på seg også. 

Anonymkode: fae09...23e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får ta turen til fysio.

Anonymkode: a1d7c...91d

Hva har fysio med selve skjedeåpningen å gjøre?

• Liker 4
Skrevet

Det trekker seg sammen 😊 hos meg var underlivet nogenlunde normalt igjen når jeg slutta å amme 15 mnd etter fødsel 😊 litt forandrer jo underlivet seg såklart, men sjeldent så mye at det er ugjenkjennelig

Skrevet

Det ordner seg :)

Anonymkode: 16524...dc5

• Liker 1
Skrevet
lolady skrev (8 timer siden):

Hva har fysio med selve skjedeåpningen å gjøre?

Fysio som kan bekkenbunn kan vel veilede litt rundt øvelser og sjekke om man trener riktig/får tak i de riktige musklene?

Anonymkode: 05128...930

• Liker 2
Skrevet
Cer3s skrev (9 timer siden):

Det trekker seg sammen 😊 hos meg var underlivet nogenlunde normalt igjen når jeg slutta å amme 15 mnd etter fødsel 😊 litt forandrer jo underlivet seg såklart, men sjeldent så mye at det er ugjenkjennelig

Ble skjedeåpningen mindre? Ellers føles egentlig alt ganske normalt ut😅

Skrevet
lolady skrev (14 timer siden):

Ble skjedeåpningen mindre? Ellers føles egentlig alt ganske normalt ut😅

Ja gikk tilbake til normalen når jeg slutta å amme. Tror nok kanskje det hadde sammenheng med at slimhinner tørker ut når man ammer blandt annet. Har Ikke opplevd det samme etter denne fødselen, alt er likt som før fødsel denne gang 😊 så varierer nok for hvert svangerskap 😊

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Det er FEM UKER siden det kom en baby ut derifra!! Gi det tid. Helsevesenet sier det går ca et år før kroppen er normal etter en fødsel. Fem uker er absolutt ingenting etter en så stor påkjenning, selvsagt både ser og føles ting annerledes. Hva er det med alle disse trådene for tiden, folk med nyfødte som er hysteriske fordi kroppen ikke er tilbake til normalen? Tenk på hva kroppen din har gått igjennom, og gi den tid til å heles. Fem uker etter fødsel så underlivet mitt ut som en slagmark. Nå etter et år vises ingenting. Stress ned og nyt babyen din :) 

Anonymkode: 08744...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...