Gå til innhold

Min bestevenninne kan til tider gi meg mye negativ energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har en bestevenninne som på mange måter er en veldig god venn. Hun inviterer meg alltid med på ting, baksnakker meg aldri, lytter og støtter meg alltid om jeg trenger det og vi har det også veldig gøy sammen.

likevel er det ting i dette vennskapet som ofte tapper meg for energi og som gjør meg sliten. Venninnen min baksnakker ikke vennene våre, men hun er god på å fokusere på å baksnakke bekjente og folk som irriterer henne. Hun fokuserer ofte på det «verste» og det føles i blant som hun leter etter grunner til å baksnakke folk hun irriterer seg over. Hun kan også være til tider smålig kontrollerende når hun vil ha ting som hun vil ved å spille på samvittigheten min(hun sier unnskyld når jeg påpeker dette). Jeg er en person som hater baksnakking og som liker å fokusere på det positive og det drar meg derfor veldig ned når min nærmeste venninne ofte fokuserer på det negative. Jeg har så delte meninger om denne venninnen fordi hun er en så utrolig god venn på så mange områder, men hennes innstilling og fokus drar meg ned. Hun er igså en veldig stressa person og skal alltid påpeke feks koronatiktak, selv om jeg vet dette selv og syntes det er fryktelig irriterende at hun skal fokusere på å bestemme over andre. 
jeg er veldig usikker på om dette er et vennskap som er usunt eller sunt for meg, og om dette er ting man vokser av seg/er midlertidig.. vennskapet gir meg veldig mye godt, men også mye dumt. Syntes det er vanskelig å vite om det er ett vennskap som er bra for meg.

Anonymkode: a7260...bb4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er sånn ja. Jeg syns også det er slitsomt. Prøv å styre samtalen i en mer positiv retning🙃 Hvis det ikke går, gjør henne oppmerksom på det hvis du tør, men vær klar over at hun kan bli sur❤️

Anonymkode: 84bf0...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...