AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Jeg vurderer sterkt å gå ifra min mann. Vi har ett barn på under ett år. Samboeren min bidrar lite til husarbeid, men er snar å kjefte/bli furt hvis han ber meg om noe og det ikke blir gjort umiddelbart. Jeg føler meg trist og lei ofte, og tror jeg er i ferd med å bli deprimert. Han drikker mye, og søler da utover hele huset, griser masse med matlaging. Lista er lang. Men om jeg går har han har truet meg med å melde meg til barnevernet, at han skal ha vår datter 50/50, selv om det er jeg som for det meste tar meg av barnet og gjør de tingene som er viktig. Jeg orker bare rett og slett ikke mer drikking, sutring, jeg blir urolig og stresset, og kan ikke leve livet mitt slik føler jeg. Men hvordan gjør jeg det rent praktisk? Jeg har ikke så god inntekt, ikke så mange som kan passe barnet når jeg må jobbe kveld osv. Mange bekymringer. Anonymkode: 69bf3...21f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Drikker mye alkohol? 🙈 Ta opp samtaler dere har med tlf, da har du det han sier svart på hvitt, og de da kan høre sannheten dersom han prøver å juge. Ellers sender jeg en klem, det må være tøft å stå i 💖 Anonymkode: 34d9c...2f5 1
Glød Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Hvis du skal bryte ut så gjør det så fort som mulig. En så liten unge skal ikke ha 50/50, og om saken havner i retten er det forelderen som har vært lengst hjemme i permisjon som vanligvis får hovedomsorgen. Det pleier å være mor. Med mindre hun er uskikket til å ha det da, da kan det gå andre veien. Hvis faren melder deg til barnevernet og anklagene ikke er reelle blir saken henlagt og ingenting vil skje. Økonomisk er det mange stønader å få om enslig forelder, men sett deg godt inn i det så du ikke går på en smell. Det er dyrt å være alene med barn. Og spesielt dyrt hvis du må ha advokat for å få samvær og hovedomsorg avklart. Hvis du jobber mye kveld må du nesten finne en annen jobb først. Det er dyrt med hvit barnevakt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Skaff deg advokatforsikring gjennom Help. Karantene tid på 6 mnd, men etter det får du bistand fra de, «gratis». Tilfelle du går og din eks lager trøbbel. Anonymkode: 150ce...71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå