AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Vurderer en liten babymoon-tur med mannen 1,5 mnd før termin. Er det risky? 🤔 Anonymkode: 7faa3...f66
hippyskippy Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Spørs hvor langt du har tenkt deg.
Gjest Bet-t-ina Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Hør med legen din. Vi skulle en lang weekend tur til London. Jeg var 36 uker på vei. Jeg hadde fått klarsignal av legen til å fly. Min første fødte er født i England, og er britisk statsborger. 💪🏻😀
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 hippyskippy skrev (8 minutter siden): Spørs hvor langt du har tenkt deg. Tenker maks 3t unna hjemsted Anonymkode: 7faa3...f66
hopeful Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Kjør på. Er da vell sykehus i nærheten der også?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 hopeful skrev (Akkurat nå): Kjør på. Er da vell sykehus i nærheten der også? Det er det sikkert 😁 Ville du pakket med fødebagen for sikkerhetsskyld? Ts Anonymkode: 7faa3...f66
hopeful Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det sikkert 😁 Ville du pakket med fødebagen for sikkerhetsskyld? Ts Anonymkode: 7faa3...f66 Skader ikke å legge den i bilen om det er plass tenker jeg, men skal dere reise med noe annet enn bil, så hadde jeg nok droppa det. Kanskje lagt et antrekk til baby i bagen min, sånn just om case for eventuel hjemreise. Men sykehus har som oftest noe som kan hjelpe dere.også ved fødsel 6 uker før termin, så ville dere ikke kommet hjem på en del dager/uker, så da får dere alltidstak i utstyret dere trenger for hjemreise. Jeg tok ikke med meg fødebagennår fødselen var igang en gang. Men det er en annen historie. Da jeg benekte sannheten om fødsel, og tenkte sambo kan hente den. Men da jeg hadde 7 cm når jeg kom inn, og sambo enda var på jobb. Så ble ikke planene som planlagt. Og det også ordna seg 😊 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Vet ikke hvor langt du er på vei(?), men har hatt venninner som har født i uke 35, 36, 38, 39 og jeg i 40. Så alt er vel relativt. Om du er over 36u ville jeg tatt med fødebag, helsekort og bilsete i bilen. Just in case. Skader vel ikke at det står der..? Var selv i Gøteborg i uke 36, uten dette, men man vet jo aldri når det skjer. De sier man kan likne på familien sin, slik som mor. Når fødte hun? Mest sannsynlig er det uansett +/-2 uker før/etter termin en gang, men kjedelig å stå der uten "det viktige" om det skulle skje før. Anonymkode: 035bb...3a3
lille-sjøstjerne Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Hvis det er 3 timer med bil så hadde jeg ikke vært noe redd for å reise. Jeg hadde ikke pakket med fødebagen heller. Det finnes jo til og med folk som bor nesten 3 timer unna sykehus. Og ikke bare det, det er kanskje nærmere sykehus der dere skal. Om dere merker noe mot all formodning er på gang så kan dere fint ha tid til å enten reise hjem eller så kan evt barnefar i aller verste fall reise og hente ting og tang etter du har født. Men sjansen for å føde 1,5 mnd før termin er jo generelt sett ikke kjempestor, selv om det alltid er en viss risiko. Jeg reiste på en helgetur selv med innenlandsfly 1,5 mnd før termin for å besøke en venninne og jeg tenkte ikke noe mer over det. Fikk heller ingen reaksjoner på det.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 3 t med bil/tog er jo absolutt null stress. For oss er det 3 timer til hytta feks, og der drar vi så ofte vi kan,også tett mot termin. Det er sikkert lurt å ha med helsekortet uansett, men ellers hadde jeg ikke tenkt på det 3 timers flytur utenlands hadde jeg nok droppa som høygravid, men det hadde nok gått det også. Anonymkode: e5205...7ad
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 På den tiden ukependlet jeg ennå (pendlet med fly). Så jeg vil si null problem:) om det er 3 timer med bil er det ihvertfall null stress. Kos dere:) Anonymkode: b4163...885
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Veldig lite sannsynlig at du føder i uke 34 og at fødselen går så fort at du ikke rekker frem til noe sykehus. Du MÅ jo ikke reise til sykehuset du har fødeplass på heller. Hadde fint reist lenger vekk enn det også, i alle fall frem til permisjonen. Anonymkode: 78941...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå