Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis kjæresten kalte deg "uspennende"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk først nokså negative assosiasjoner, som kjedelig, lite givende, etc. Han forklarte at det han la i det var mer av typen trygt, forutsigbart, stabilt, pålitelig, ikke berg- og dalbane av følelser. At spenning og stadige overraskelser ikke nødvendigvis er en bra ting. Skal sies at vi er nokså etablerte og venter barn sammen.

Ble nysgjerrig på dette, hvordan hadde du reagert hvis du fikk høre noe slikt? 😊 Hadde du blitt såret? Tatt det som et godt eller et dårlig tegn for parforholdet?

Anonymkode: a8a07...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det som et kompliment akkurat. Hvem ville det? 

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde blitt såret, sur og sint og lei meg, og nei, det er ingenting positivt med å bruke et ord som uspennende om partneren sin. Det er utelukkende negativt og et faretegn. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde blitt mest fornærma av måten det ble sagt på, tenker at så lenge han er fornøyd med deg som person og partner så er det helt greit å tenke at stabilitet og forutsigbarhet er bra. Jeg tenker bare at man kan si det på en litt hyggeligere måte! ;)

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror det er lurt å ikke legge for mye egne analyser i andres utsagn, og å tolke dem i beste mening. Er man usikker kan man spørre. Det har du gjort, og jeg syns han ga deg et godt svar. Du bør kanskje også se an konteksten. For oss som liker å omgi oss med trygge og stabile mennesker, så ligger det i alle neppe noe kritikk i «uspennende» ;) Han kunne selvfølgelig valgt et bedre ord, dette ordet var jo litt klønete, men med en bra forklaring etterpå da! 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk først nokså negative assosiasjoner, som kjedelig, lite givende, etc. Han forklarte at det han la i det var mer av typen trygt, forutsigbart, stabilt, pålitelig, ikke berg- og dalbane av følelser. At spenning og stadige overraskelser ikke nødvendigvis er en bra ting. Skal sies at vi er nokså etablerte og venter barn sammen.

Ble nysgjerrig på dette, hvordan hadde du reagert hvis du fikk høre noe slikt? 😊 Hadde du blitt såret? Tatt det som et godt eller et dårlig tegn for parforholdet?

Han forklarte det fint, selv om det første hørtes litt klønete ut😅 Tenker du ikke skal legge så mye i det. Han har valgt deg av en grunn og dere venter barn sammen. Eventuelt om det er noe du tror han ønsker, så gjør noe uvanlig for deg en dag og overraske han. Det trengs i alle parforhold uavhengig 

Anonymkode: 42b14...55b

• Liker 8
Skrevet

Han vet jo ikke alt om deg! Han tror nok han gjør det, men det gjør han ikke. Det er litt arrogant å si. Men tipper han bare var klønete, siden han faktisk er sammen med deg😊

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig såret.

Skrevet

I seg selv ikke det ordet jeg ville sett som den største komplimenten, men nå har han jo forklart og utdypet og understreket at det var godt og positivt ment. Fort gjort å formulere seg litt klønete.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Guidet Kvinne skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde blitt såret, sur og sint og lei meg, og nei, det er ingenting positivt med å bruke et ord som uspennende om partneren sin. Det er utelukkende negativt og et faretegn. 

Enig i at det var klønete, men han ryddet jo opp med forklaringen sin. Om en mann sier noe teit til meg så gir jeg beskjed om det, og når beskjeden er oppfattet så er vi ferdige med saken.

Klart man objektivt sett kan ha «grunn til» å gå rundt sur, sint og fornærmet etterpå, men det tjener jo bare til å skape dårlig stemning når man heller kunne utnyttet mannens dårlige samvittighet til de artigste ting, som for eksempel å knulle som kaniner ;) 

Endret av Hippogriff
  • Liker 5
Skrevet

Jeg synes kjæresten er uspennende i positiv forstand, feks at han ikke drikker eller roter seg oppi andre damer. Men hadde nok heller brukt ord som sunn eller lojal. Han er jo langt fra kjedelig! 🥰

Anonymkode: 60d9d...92a

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville også ha vært litt på vakt hvis min kjæreste sa noe slikt.... Det finnes ikke noe positivt i å kalle en person for uspennende. Uspennende har egentlig kun én betydning, nemlig kjedelig! Hvorfor bruke et så negativt ladet ord om kjæresten sin? 

Hvis man ønsker å si noe positivt sier man trygg, pålitelig og forutsigbar. Ikke uspennende.

Anonymkode: 68f62...6c0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville også ha vært litt på vakt hvis min kjæreste sa noe slikt.... Det finnes ikke noe positivt i å kalle en person for uspennende. Uspennende har egentlig kun én betydning, nemlig kjedelig! Hvorfor bruke et så negativt ladet ord om kjæresten sin? 

Hvis man ønsker å si noe positivt sier man trygg, pålitelig og forutsigbar. Ikke uspennende.

Anonymkode: 68f62...6c0

Nettopp. Eller dramafri, eller lignende.  Men kontekst og måten det ble sagt på, betyr veldig mye her. 

Anonymkode: 5ae83...85e

• Liker 5
Skrevet

Interessant spenn i svarene her :) Han presiserte at han ikke synes jeg er kjedelig og vi har det veldig fint sammen, så er ikke bekymret. Synes det var vågalt av han å bruke det ordet mtp. at jeg er ganske gravid og en smule hormonell😅

Ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke tatt det som et kompliment. Når en mann synes en dame er kjedelig og lite spennende betyr det noe dårlig. Men når en mann er lite spennende er det positivt.

hvorfor venter du barn med en som ikke liker deg? Og hvorfor må Dau som alle andre gå gravid i coronatidenen!???

Anonymkode: 2688d...f8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tenkt at partneren var dårlig i norsk grammatikk, om jeg skal være ærlig. Det er ingenting som heter "uspennende". 

Anonymkode: 20a54...8b0

Skrevet

Stabil og pålitelig hadde vært ok. Uspennende hadde nok fått svært negativ respons. Samt motreaksjon. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uspennende?? Heter det ikke "lite spennende"? 

Anonymkode: 3e891...e4f

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Da hadde jeg svart at det du ser i andre er bare en forsterkning av det du har inni deg selv.

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener med "spenning og stadige overraskelser". Er du flink å overraske, men han ser kanskje ikke på overraskelser på samme måte som deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...