Gå til innhold

Zoely p-pille

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med zoely p-pille?
Jeg var i utgangspunktet fornøyd med Yasmin og gikk på denne i flere år, men plutselig fikk jeg store menstruasjoner og mellomblødninger. Fastlegen har anbefalt med å prøve zoely, eventuelt sette inn spiral ettersom jeg ikke planlegger barn i nærmeste framtid. Er den verdt å prøve, eller bør jeg gå til spiral med en gang? (jeg har tidligere prøv p-stav, og denne reagerte jeg på.)

Anonymkode: 487c3...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zoely funker utmerket for meg og mange andre, men nå har det vært legemiddelmangel på den i 1 år og den er derfor utilgjengelig. Mangelen skal enn så lenge vare ut året, så får vi se på felleskatalogen fra januar av om den kommer tilbake da eller om det blir en forlenget mangel. Det eneste alternativet som er nære zoely (altså som inneholder ekte østrogen) er Qlaira, men det er en flerfasepille og det man da kan gjøre er å kun ta de 17 midterste pillene på hvert brett (de lys gule) og aldri ha noen pillefri uke. 

Anonymkode: 5ecf8...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker

Nå ser det ikke ut som at det er mangel på denne mer, er det noen som har erfaringer?

Anonymkode: 487c3...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg fikk Zoely pga. veldig uren hud i voksen alder (nærmere 30, så altså ikke pubertet). Jeg gikk fra store byller i ansiktet til plutselig helt ren hud. Bonusen var at de også endret menstruasjonen min totalt. Jeg hadde hele tiden hatt veldig tunge blødninger, men på Zoely hadde jeg kun små blødninger. Dette var ikke noe jeg hadde tenkt at jeg kunne få noe hjelp med, så det var veldig deilig at pillene hadde den effekten.

Minuset var at det gikk ut over sexlysten. Jeg var singel så det var ikke krise, men når denne legemiddelmangelen kom og jeg måtte ta en pause fra dem så merket jeg jo at jeg hadde vært i dvale.

Bortsett fra det hadde jeg ingen andre negative bivirkninger.

Anonymkode: e120a...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...