Gå til innhold

Gunnhild Stordalen, REMA, og bærekraft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Resignert skrev (40 minutter siden):

https://e24.no/naeringsliv/i/OQyGvE/gunhild-stordalens-eat-inngaar-reitan-samarbeid?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Jeg lurer nå bare på hvor bærekraftig hundeholdet til den godeste ex-fru Stordalen er. Ei så diger bikkje har vel omtrent samme karbonavtrykk som en oljearbeider med forkjærlighet for biff og amerikanske pickuper.

Bikkja går vel på vegan-diett?

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det er flott at Rema 1000 ønsker å markere seg selv som mer grønn. Men skal dette ha effekt, handler det om informasjon: tydelige plakater på alle varegrupper i butikken, som både informerer om klimaavtrykk, dyrevelferd, menneskene bak produksjonen (arbeidsforhold), helse, og hva som evnt er et bedre alternativ. I dag må man aktivt finne frem informasjon selv.

Og dette gjelder selvsagt ikke bare Rema 1000, men alle butikker. Det burde være et krav om slik informasjon. Det er eneste veien å gå, om man virkelig vil ha en endring i folks valg.

Når det gjelder hunden, kan jeg si meg enig. Hunden spiser nok sin andel kjøtt i form av førsteklasses hundefór, så blank og fin som den var i pelsen.

• Liker 1
Skrevet

Dette handler kun om penger og oppmerksomhet. Rema 1000 får god reklame og g stordalen får penger. Rema 1000 kan gjøre dette uten g stordalen, hvis de vil. Tviler på at det blir noen faktisk endring. 

• Liker 8
Skrevet
Resignert skrev (På 21.12.2020 den 22.37):

https://e24.no/naeringsliv/i/OQyGvE/gunhild-stordalens-eat-inngaar-reitan-samarbeid?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Jeg lurer nå bare på hvor bærekraftig hundeholdet til den godeste ex-fru Stordalen er. Ei så diger bikkje har vel omtrent samme karbonavtrykk som en oljearbeider med forkjærlighet for biff og amerikanske pickuper.

Misunnelig eller?

Litt rart og bry seg om en hund sitt CO2 utslipp

• Liker 1
Skrevet

Hunden ser bort. Det skjønner jeg.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, O.G. said:

Vakker Grand Danois.

Absolutt!

Skrevet
16 hours ago, KjellYngvar said:

Misunnelig eller?

Nei. Gunnhild Stordalen skal liksom fortelle oss andre hvordan vi bør leve, og hva vi bør spise. Blant annet redusere forbruket av rødt kjøtt kraftig, av hensyn til klima (og visstnok helse) Altså at spesielt storfekjøtt har et stort karbonavtrykk.

Da er det jo et paradoks at også hundehold har et stort karbonavtrykk, og dette er avhengig av hundens størrelse.  Dermed er Gunnhild Stordalen en hykler, selv om hun selv muligens er bortimot 100% veganer. Hunden er ikke det. 

• Liker 13
Skrevet
Resignert skrev (12 minutter siden):

Nei. Gunnhild Stordalen skal liksom fortelle oss andre hvordan vi bør leve, og hva vi bør spise. Blant annet redusere forbruket av rødt kjøtt kraftig, av hensyn til klima (og visstnok helse) Altså at spesielt storfekjøtt har et stort karbonavtrykk.

Da er det jo et paradoks at også hundehold har et stort karbonavtrykk, og dette er avhengig av hundens størrelse.  Dermed er Gunnhild Stordalen en hykler, selv om hun selv muligens er bortimot 100% veganer. Hunden er ikke det. 

Nå har jeg null sans for GS og Rema men en får vegansk hundemat.

• Liker 2
Skrevet
Resignert skrev (18 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke. Storfekjøtt fra regenerative gårder (rotasjonsbeite) binder mer karbon enn de slipper ut. Som betyr at de ikke har et karbonavtrykk i det hele tatt! 

https://www.csuchico.edu/regenerativeagriculture/demos/white-oak-pastures.shtml

• Liker 9
Skrevet

Er det hennes hund? Trodde den tilhørte en venn av henne. 

Skrevet

Har ingen stor tro på Gunhild, har aldri hatt det. Hun har selv levd i sus og dus og husker de leide en luksusyacht for flere millioner kun på noen ukers ferie. Og privatflyet ble brukt mye. Hun kjørte dyr fossilbil og parkerte som en selvfølge på handicapplass. Pluss mye mer.
Det hjelper ikke å si hvordan andre skal leve når man ikke gjør det selv. Dobbeltmoralsk og hykler av en annen verden. Det sagt har hun kanskje ikke milliardene så lett tilgjengelig lenger.

• Liker 19
Skrevet
15 hours ago, Resignert said:

Dama lever av publisitet. Det får hun jo med en sånn bikkje og antikjøttholdning. Det er kalkulert.

• Liker 7
Skrevet
KjellYngvar skrev (På 24.12.2020 den 12.07):

Misunnelig eller?

Hvorfor er det rart når det er verdens totale CO2-utslipp som har noe å si? Om det kommer fra hunden din, biffen din eller diesel-bilen din er fullstendig likegyldig for moder jord.

• Liker 6
Skrevet

Er så lei av Gunhild Stordalen. 

• Liker 11
Skrevet
Kågebruker skrev (1 minutt siden):

Så enig. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 hour ago, Kågebruker said:

Hun er kanskje en smule overeksponert.

Men hun taler jo en god sak. Etterlevingen er litt mer mangelfull.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Skrevet

Nydelig bikkje :)

Det er alt jeg har å si om denne saken så langt.

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (På 25.12.2020 den 5.31):

(...) Hun kjørte dyr fossilbil og parkerte som en selvfølge på handicapplass. (...)

Å "ta" henne på at hun parkerer på handicapplass all den tid hun har vært alvorlig syk syns jeg er smakløst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...