Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen venner, men ikke veldig mange. Ønsker å utvide nettverket mitt. Jeg henger fremdeles med de vennene jeg har, men ønsker at de skal bli kjent med hverandre igjen, og at jeg kan bli kjent med deres venner. 

Inviterer gjerne andre med om jeg får muligheten (bor spredt), og forsøker å bli kjent med andre som er venner med mine venner som jeg ikke kjenner så godt. Er det å stjele venner når man bli kjent gjennom felles venner? Hvordan kan jeg få nye venner utenom dem gjennom mine venner? Er ikke den mest sosialt stabile og kan både være klein og sikkert rar. Men jeg er veldig snill og meg selv selv om jeg er teit og helt sikkert rar også. Ville du blitt vennen min? 

Anonymkode: b5116...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde mange år i ny by uten å føle jeg fikk noen nye venner. Men jeg gjorde forsåvidt det. Funnet meg tre venninner på jobb (men jobber i nabobyen så de bor jo ikke nærme meg), og mannen og jeg har fått  et vennepar som er foreldre til venner av barna. 
For mannen hjalp det å bli fotballtrener på laget til sønnen vår. Da ble hans bekjentskapskrets kraftig utvidet. Jeg begynte også på organisert idrett selv etter noen år. Først da følte jeg det løsnet ordentlig for meg. 
Finn deg en hobby, gå på kurs eller noe, bedre det enn å forsøke å etablere vennskap med venners venner. Det er lettere med folk med samme interesse som det selv tenker i allefall jeg. 

Anonymkode: 476d4...e8e

• Liker 1
Skrevet

Klart man kan få venner gjennom andre venner. Men tipper det er lettere å etablere de mest fruktbare vennskapene basert på at man har noe felles. F eks egne kolleger, være engasjert i frivillig arbeid, dyrke felles hobbyer osv. 

• Liker 1
Skrevet

Min vennekrets er i stadig utvikling på grunn av akkurat dette. Det har alltid vært ok å invitere med noen, og venners venner har liksom bare gradvis vært mer med, og så... 

Det er litt som et lappeteppe som stadig vokser. 

Ofte har venners venner vært bekjente inntil vi har vært på turer sammen. Nærmere vennskap med dem har ikke oppstått bare ved å treffe hverandre på fester og byturer. Da har jeg mer notert at det er hyggelige mennesker, men så har vi etterhvert tilbrakt en helg sammen, og det er da bekjente har blitt venner. 

Det er nok litt avhengig av hvilke venner man i utgangspunktet har. Mine venner, og jeg, er alltid åpen for nye bekjente, og nye venner. Aldri hørt noen si nei til at noen nye kan bli med. Aldri fått inntrykk av at noen ikke liker det. Heller tvert imot at det er kjekt. 

Så har du venner som er åpne for det så hvorfor ikke? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen venner, men ikke veldig mange. Ønsker å utvide nettverket mitt. Jeg henger fremdeles med de vennene jeg har, men ønsker at de skal bli kjent med hverandre igjen, og at jeg kan bli kjent med deres venner. 

Inviterer gjerne andre med om jeg får muligheten (bor spredt), og forsøker å bli kjent med andre som er venner med mine venner som jeg ikke kjenner så godt. Er det å stjele venner når man bli kjent gjennom felles venner? Hvordan kan jeg få nye venner utenom dem gjennom mine venner? Er ikke den mest sosialt stabile og kan både være klein og sikkert rar. Men jeg er veldig snill og meg selv selv om jeg er teit og helt sikkert rar også. Ville du blitt vennen min? 

Anonymkode: b5116...731

Tja... det er et godt spørsmål. Det jeg reagerer på er at du bevisst ser på nåværende venner som et springbrett eller inngangsportal for å etablere nye vennskap. Det kan faktisk blåse tilbake mot deg selv, ettersom dine nåværende venner da kan stille spørsmål ved om det er dem du er interessert i, eller hva du kan få ut av dem/bruke dem til.

Klarer du å ta vare på dine nåværende venner uten at de føler seg brukt eller overkjørt er det ingen problem at du utvider din vennekrets via nåværende venner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...