Gå til innhold

Skal bestille drink for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sure føtter!!😍

Anonymkode: 1403a...591

• Liker 1
Skrevet

Ts her!

jeg har vært på mye fester, og er kjent med både øl, cider, vin, shotter av sourz, små sure, sure fisk - og fæle blandinger med 20% og battery, cola, og sånt drit. Jeg har ikke drukket over 20%, når jeg hater smaken av spriten som skjærer i sjela mi.. men nå som jeg er gammel nok, og det er lite smitte i den lille landsbyen jeg bor i, og alle lokalbedriftene jobber på spreng for å beholde jobbene sine - så synes jeg det «er på sin plass» å kunne ha muligheten til å ta seg en drink. Jeg ønsker bare opplevelsen til å ta en drink med samboeren min, som har hatt «gleden» av dette her noen år før meg(bare 5, så det ikke blir dratt helt ut av kontekst det også - vært med på den før..).

takker for alle forslag, ser likevel ut som at jeg kanskje blir mojito😅 men, åpen for mer🥰

Anonymkode: ef590...548

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg gjør det en del enklere. Jeg smaker bare først, liker jeg det ikke drikker jeg det ikke. Er det helt horribelt fælt, så går den dråpen jeg smaker på tilbake i glasset, og ferdig med det.

Anonymkode: 6f338...91c

Ja, det er greit med feks. drinker, det er forferdelig å sitte i kanskje 20 minutter å prøve å drikke noe som er helt forferdelig. Da er det bedre å smake og eventuelt ta dråpen tilbake til glasset.  

En shot tar derimot bare noen sekunder, man kan selvfølgelig smake på den, men jeg tror at de fleste synes shot smaker ganske spesielt de første gangene uansett når man ikke er vant til det. Da kan man selvfølgelig smake litt og så la være, men hvis man vil drikke den likevel, så kan det jo gå helt fint, men det kan også skje at man underveis finner ut at den var verre enn man trodde, eller smaker ganske surt, isåfall er det greit å bruke de «triksene» jeg nevnte. 

Skrevet
Jente- skrev (1 time siden):

Liker du ingen av de drinkene jeg nevnte? Det er typisk drinker man får på 18-20 års grense steder. Jeg synes små sure er godt, men hvis man ikke er vant til noe bittert så tar det tid før man blir vant til det. 

Her jeg bor, er det 18’års grense på det ene utestedet vi har her. Er du 20, får du det du vil ha:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

takker for alle forslag, ser likevel ut som at jeg kanskje blir mojito😅 men, åpen for mer🥰

Mojito høres bra ut👌🏼 Dere får kose dere masse❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Prøv Grasshopper (sjokoladelikør, myntelikør, fløte). Smaker som flytende after eight. 

image.jpeg.d5b4f3b4fff28ab4c893e2dfa11eab22.jpeg

Anonymkode: d4235...fcf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var ikke fylla først og fremst jeg tenkte på. Mange steder er jo alkoholserveringen stengt eller veldig begrenset, og dessuten er det jo fryktelig lite solidarisk å oppsøke barer nå. 

Anonymkode: 71f72...727

Det er åpent her også, med restriksjoner! Folk bor forskjellige plasser. Vet at mange fra feks. Oslo blir sjokkert når de ser hvordan vi kan leve her jeg bor, og mange her får seg en overtakelse når de får vite hvor strengt det er i Oslo.

Anonymkode: 007f0...e8c

• Liker 2
Skrevet
Jente- skrev (2 timer siden):

Liker du ingen av de drinkene jeg nevnte? Det er typisk drinker man får på 18-20 års grense steder. Jeg synes små sure er godt, men hvis man ikke er vant til noe bittert så tar det tid før man blir vant til det. 

Energidrikk og sprit kan knapt kalles drink. Det er noe en drikker for å bli full og gira, ikke for å kose seg.

• Liker 4
Skrevet
Brunello skrev (17 timer siden):

Energidrikk og sprit kan knapt kalles drink. Det er noe en drikker for å bli full og gira, ikke for å kose seg.

Jeg kooser meg med det! Kanskje jeg er unntaket, hvem vet👍🏼

Skrevet
Jente- skrev (Akkurat nå):

Jeg kooser meg med det! Kanskje jeg er unntaket, hvem vet👍🏼

Eventuelt har du veldig dårlig smakssanser.

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Eventuelt har du veldig dårlig smakssanser.

Haha ☺️Jeg er jo glad i de andre type drinkene som blir nevnt her også. Kanskje jeg ikke er så kresen😘

Skrevet

Long Island Iced Tea eller Paparazzi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...