Gå til innhold

Skal bestille drink for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tequila Sunrise

Anonymkode: 417b0...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Jente- said:

Liker du ingen av de drinkene jeg nevnte? Det er typisk drinker man får på 18-20 års grense steder. Jeg synes små sure er godt, men hvis man ikke er vant til noe bittert så tar det tid før man blir vant til det. 

Den beste drinken på listen din er Cola-Battery.

Det var nok mest tipset om hvis å holde seg for nesa for å få ned en drink/shot som ble reagert på tror jeg. TS presiserer at hun er ute etter én drink, og har altså ikke et mål om å bli drita/dra på fylla.

Anonymkode: 6f338...91c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ser at de fleste her ikke så detaljen om IKKE BITTERT. Jeg er selv veldig var for bitre smaker og de fleste som er listet opp her er bitre. GT er veldig bittert. Irish coffee er veldig bittert. Fjellbekk er bitter.  Moscow mule er bitter.

Gode forslag er:

Mango/jordbær/ananas daiquiri

Mojito

Sex on the beach

Gode bartendere vil ha null problem med å finne en drink til deg. Går du til en brun pub vil de nok gi deg forslag som de over som tydeligvis ikke har peiling på hva som er bittert. Mine ikke-bitre favoritter er:

grasshopper

eplekjekk

tokyo iced tea

sure føtter (bittelitt bitter, men bra balansert så til og med jeg liker den)

Anonymkode: f1c0d...594

Moscow mule er vel ikke bitter? 

Anonymkode: 71f72...727

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun skrev ikke bittert. :) 

Jeg spesifiserte ikke schvippersen.

Skrevet
Jente- skrev (9 minutter siden):

Liker du ingen av de drinkene jeg nevnte? Det er typisk drinker man får på 18-20 års grense steder. Jeg synes små sure er godt, men hvis man ikke er vant til noe bittert så tar det tid før man blir vant til det. 

Nei. Dvs, jeg kan like en god dessertvin hvis den serveres til rett dessert. Dessertvin drikkes ikke alene, det er bare kvalmt. 

Jeg er en god del eldre enn 20 år, men hvis ts er ute etter en god drink synes jeg ikke det er en særlig god ide å tipse om ting hun kommer til å spy av, eller må holde seg for nesa for å kunne drikke. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Moscow mule er vel ikke bitter? 

Er sur vel, ikke bitter?

Skrevet
T-Rex skrev (1 minutt siden):

Jeg spesifiserte ikke schvippersen.

GT er min favoritt, men er, uansett variant, veldig bitter. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

GT er min favoritt, men er, uansett variant, veldig bitter. 

GT som ikke er bitter, er ikke GT

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den beste drinken på listen din er Cola-Battery.

Det var nok mest tipset om hvis å holde seg for nesa for å få ned en drink/shot som ble reagert på tror jeg. TS presiserer at hun er ute etter én drink, og har altså ikke et mål om å bli drita/dra på fylla.

Jeg fikk med meg at hun ikke ønsker bittre drinker. Drinkene jeg nevnte er ikke bittre. Shotten jeg nevnte er noe bitter, men samtidig er den såpass god, og den faller i smak hos mange nybegynnere, så den var derfor verdt å nevne. Da jeg nevnte den shotten presiserte/påpekte jeg samtidig at den var bitter, for å opplyse om det. Selv om hun skrev hun ville ta en drink, er det jo greit å nevnte alternativer som kanskje blir aktuelt til en annen gang, eller for andre som leser denne tråden. Hun skal ikke på fylla, det har hun gjort tydelig i kommentaren sin. Men man blir ikke nødvendigvis drita av å ta både en drink og en shot. Hun kan gjerne ta bare en drink, men kanskje hun får lyst til å prøve en shot senere i livet, da vet hun jo nå hva som finnes av flere muligheter🙂

Endret av Jente-
Skrevet

De beste barene har gjerne sine egne drinker, eller drinker som ikke er så allment kjente. Spør bartenderen så får du noe du liker. Jeg drikker nesten aldri det samme fra gang til gang på bar, ettersom det er så store variasjoner og stort utvalg. 

Skrevet

Limoncello tonic 👍🏼

Anonymkode: 45edc...778

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å oppsøke en ordentlig cocktailbar som legger prestisje i drinkene sine. Det selges så mye skvip på vanlige utesteder. Jeg pleier forøvrig å bare be bartenderen lage en drink som enten er søt, sur eller midt i mellom, alt etter hva jeg har lyst på. De har jo som regel god peiling!

Anonymkode: 8c86b...c69

Skrevet

Bacardi razz og cola, lennart. Mojito finnes i mange forskjellige smaker og frozen, likeså med daquiri. 

Anonymkode: 6e47a...94d

Skrevet

Og appletini

Anonymkode: 6e47a...94d

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

San Francisco , Tequila Sunrise, Sex on the Beach, Daiquiri og Mojito.

Skrevet

Tequila Sunrise 🥰 

Anonymkode: 91f25...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det var ikke fylla først og fremst jeg tenkte på. Mange steder er jo alkoholserveringen stengt eller veldig begrenset, og dessuten er det jo fryktelig lite solidarisk å oppsøke barer nå. 

All den tid barene har lovlig åpent tenker jeg det er *veldig* solidarisk å sørge for at de som jobber der har noe de kan få lønn av. Husk smittevernet, og hold avstand. 😃

Anonymkode: 5cff6...9ab

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Dvs, jeg kan like en god dessertvin hvis den serveres til rett dessert. Dessertvin drikkes ikke alene, det er bare kvalmt. 

Jeg er en god del eldre enn 20 år, men hvis ts er ute etter en god drink synes jeg ikke det er en særlig god ide å tipse om ting hun kommer til å spy av, eller må holde seg for nesa for å kunne drikke. 

Jeg har drukket et glass dessertvin, uten å spise dessert. Jeg drakk den ikke på tom mage, hadde spist først. Ble derfor ikke kvalm. Noen utesteder har dårlig utvalg av gode, søte drinker, derfor nevnte jeg vin. Jeg blander ikke vodka og vin, jeg holder meg til en av delene (enten et glass vin, eller en drink) da unngår jeg å bli kvalm. Nybegynnere som ikke er glad i bitre smaker synes ofte at søte viner er bedre enn vanlig hvitvin. (Gjelder sikkert ikke alle, men det er det inntrykket jeg har fått). 

Dersom trådstarter eller noen andre skal prøve en shot, kan det hende de liker den, men hvis de ikke liker den så er det greit å ha noen tips på lur. Feks. Ha et glass vann/brus ved siden av å skylde ned med, noe snacks å spise, eller holde seg for nesa når man drikker noe man kanskje ikke likte likevel, eller som man er redd for å ikke like, men som man likevel ønsker å prøve. 

Skrevet
1 minutt siden, Jente- said:

Dersom trådstarter eller noen andre skal prøve en shot, kan det hende de liker den, men hvis de ikke liker den så er det greit å ha noen tips på lur. Feks. Ha et glass vann/brus ved siden av å skylde ned med, noe snacks å spise, eller holde seg for nesa når man drikker noe man kanskje ikke likte likevel, eller som man er redd for å ikke like, men som man likevel ønsker å prøve. 

Jeg gjør det en del enklere. Jeg smaker bare først, liker jeg det ikke drikker jeg det ikke. Er det helt horribelt fælt, så går den dråpen jeg smaker på tilbake i glasset, og ferdig med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...