Gå til innhold

Skal bestille drink for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har fylt 20 i løpet av 2020’s første halvår, men har ikke gått ut eller egentlig drukket noe alkohol siden coronautbruddet... jeg har aldri bestilt meg en drink før, men det skal jeg rett og slett gjøre i julen. Unne meg, faktisk. 
jeg vet ikke hva jeg liker, annet enn IKKE bittert. Liker gjerne søtt eller syrlig, såvidt jeg vet. 
jeg har smakt på mojito og pina-colada, og det er noe jeg liker... men vil prøve noe nytt. Har aldri sjekket drinkmenyen egentlig, siden jeg ikke har fått bestilt noe.. så! Hva er fin favoritt-drink, og hva er den laget av?

Anonymkode: ef590...548

Skrevet

Mango/jordbær/ananas daiquiri

• Liker 6
Skrevet

Moscow mule 

Strawberry daiquiri 

Cuba libre 

Mojito er en sikker vinner, selv om du har prøvd den før 

(men lurer på hvor du bor hvis du kan/vil gå på byen og drikke drinker denne romjulen)

Anonymkode: 71f72...727

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Moscow mule 

Strawberry daiquiri 

Cuba libre 

(men lurer på hvor du bor hvis du kan/vil gå på byen og drikke drinker denne romjulen)

Er bare for en drink, ingen fyll. Utover det, så skal du få lure😅

Skrevet

På et utested? Spør der, ikke sikkert de har alle som blir remsert opp på et forum. 

Anonymkode: dd0dc...7ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Moscow mule 

Strawberry daiquiri 

Cuba libre 

Restaurantene/utestedene er ikke stengt her jeg bor heller.

Anonymkode: 68bd6...91a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er bare for en drink, ingen fyll. Utover det, så skal du få lure😅

Det var ikke fylla først og fremst jeg tenkte på. Mange steder er jo alkoholserveringen stengt eller veldig begrenset, og dessuten er det jo fryktelig lite solidarisk å oppsøke barer nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Restaurantene/utestedene er ikke stengt her jeg bor heller.

Anonymkode: 68bd6...91a

Nei, da er det jo bare å kjøre på da! :tommelopp: 

🙄

Skrevet

Fjellbekk 

Anonymkode: d8d70...d32

• Liker 1
Skrevet

Du kan spørre betjeningen. Om det er sprit og noe søtt du ønsker, si at du ønsker sprit med noe søtt og ikke bittert. Da kan de anbefale noe og du får prøvd ut litt hva du liker

Anonymkode: b4a83...900

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sex On The Beach 🍹 For de som liker søte og enkle drinker 

Ellers

The Red Apple 🍎 Søt, men samtidig litt syrlig

Endret av Kenelz
Skrevet

irish coffee kanskje? 😊

Anonymkode: bf0bb...5d6

Skrevet

GT!

Med Harahorn og schvippers. For guds skyld uten sitron.

Skrevet (endret)

Dra på et sted med en flink bartender og gi ham utfordringen, og be ham lage noe memorable, i en smaksretning du liker. Må da være gøy for en god bartender å få bestilling på noen sin aller første drink?

Endret av Høna79
Skrivefeil
Skrevet (endret)

Vodka-redbull? 

Cola-battery? 

Sex on the beach?

Små-sure shot? Feks. med cola, eller jordbær smak. Den er dessverre bitter, men den går ned på 2 sekunder så du merker det knapt👍🏼 Også smaker det litt godteri☺️ Blir det for ille er det bare å klype seg på nesa ved inntak😄

Du kan også spørre betjeningen om de har noen søte drinker🍹 Eventuelt kjøpe en veldig søt hvitvin («dessertvin»). 

Endret av Jente-
Skrevet
T-Rex skrev (5 minutter siden):

GT!

Med Harahorn og schvippers. For guds skyld uten sitron.

Hun skrev ikke bittert. :) 

• Liker 4
Skrevet
Jente- skrev (1 minutt siden):

Vodka-redbull? 

Cola-battery? 

Sex on the beach?

Små-sure shot? Feks. med cola, eller jordbær smak. Den er dessverre bitter, men den går ned på 2 sekunder så du merker det knapt👍🏼 Også smaker det litt godteri☺️ Blir det for ille er det bare å klype seg på nesa ved inntak😄

Du kan også spørre betjeningen om de har noen søte drinker🍹 Eventuelt kjøpe en veldig søt hvitvin («dessertvin»). 

Verste rådet noen sinne. Nei, bare nei. Klype seg for nesa? Hun vil jo ha noe godt!?!!! Dette her er jo oppskrift på oppkast. Jeg begriper folk uten peiling som absolutt må svare. 

• Liker 5
Skrevet

Tequila Sunrise, Sex On The Beach og Mojito

Anonymkode: e66e1...11d

Skrevet

Jeg ser at de fleste her ikke så detaljen om IKKE BITTERT. Jeg er selv veldig var for bitre smaker og de fleste som er listet opp her er bitre. GT er veldig bittert. Irish coffee er veldig bittert. Fjellbekk er bitter.  Moscow mule er bitter.

Gode forslag er:

Mango/jordbær/ananas daiquiri

Mojito

Sex on the beach

Gode bartendere vil ha null problem med å finne en drink til deg. Går du til en brun pub vil de nok gi deg forslag som de over som tydeligvis ikke har peiling på hva som er bittert. Mine ikke-bitre favoritter er:

grasshopper

eplekjekk

tokyo iced tea

sure føtter (bittelitt bitter, men bra balansert så til og med jeg liker den)

Anonymkode: f1c0d...594

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Verste rådet noen sinne. Nei, bare nei. Klype seg for nesa? Hun vil jo ha noe godt!?!!! Dette her er jo oppskrift på oppkast. Jeg begriper folk uten peiling som absolutt må svare. 

Liker du ingen av de drinkene jeg nevnte? Det er typisk drinker man får på 18-20 års grense steder. Jeg synes små sure er godt, men hvis man ikke er vant til noe bittert så tar det tid før man blir vant til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...