Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Etter eggløsning med flere egg og informasjon om at ved evt graviditet kan  det bli tvillinger... Hva om ene egget befruktes og det/de andre ikke blir det, vil man da få mensen (samtidig som man er gravid) eller blir ubefruktede egg bare «borte»? Lurer pga ambivalente tegn gravid/ikke gravid...Sikkert teit spørsmål, men hva har dere opplevd?

Anonymkode: 4cdf7...214

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bli en liten blødning, men mest sannsynlig så vil det ubefruktede egget bare blir borte ja. 

Anonymkode: 518f1...8b7

Skrevet

Det ubefruktede egget vil bli borte. Det befruktede egget vil gjøre at progesteronproduksjonen opprettholdes, slik at slimhinnen i livmoren ikke støtes ut som mensen slik den ville gjort om ingen av eggene ble befruktet.

Jeg satte inn to befruktede egg vha. IVF da jeg ble gravid med ett barn. Jeg vet ikke når det andre egget sluttet å utvikle seg, men sannsynligvis kom det aldri så langt at det festet seg i livmoren, og det ble borte. 

Anonymkode: e70a9...f4c

Skrevet

Tusen takk for svar! ❤️ Et spørsmål til... Om man har to egg som blir befruktet. Men om det ene ikke fester seg eller fester seg for så å slippe/spontanabort, så kan man få mensen og likevel være gravid med det andre egget? Stemmer det? Sorry, klamrer meg til et håp her 😢 Forsvinnende lite nå. Gir snart opp.

Skrevet
Khlofsa skrev (7 timer siden):

Tusen takk for svar! ❤️ Et spørsmål til... Om man har to egg som blir befruktet. Men om det ene ikke fester seg eller fester seg for så å slippe/spontanabort, så kan man få mensen og likevel være gravid med det andre egget? Stemmer det? Sorry, klamrer meg til et håp her 😢 Forsvinnende lite nå. Gir snart opp.

Det er nok dessverre usannsynlig hvis mensen er helt som vanlig. Jeg vet at det i de fleste tilfeller ikke vil skje, men jeg har klamret meg til akkurat det håpet selv, og lest historier om det, og tror det er svært uvanlig, men mulig. Man kan få en liten blødning når man venter mensen og likevel være gravid, men denne blødningen vil i de aller, aller fleste tilfeller ikke ligne vanlig mens.

Jeg skjønner det så godt, jeg har altså klamret meg til håp om graviditet og gradvis innsett at håpet er ute mange ganger selv. Jeg trodde vi måtte gi opp. Men det gikk bra til slutt. Håper du snart får oppleve følelsen av at håpet øker i stedet for å forsvinne, og at det endelig går ❤️ 

Anonymkode: e70a9...f4c

Skrevet

Takk igjen, ante meg dette, setter pris på dine fine og gode ord ❤️

Skrevet
Khlofsa skrev (15 timer siden):

En kollega av meg som hadde blitt gravid for noen år siden, etter å ha mistet en gang tidligere, merket at hun igjen hadde abort for hun blødde og hadde smerter. 

Under en sjekk så var babyen helt fin og hjertet banket så godt.....

Hun aborterte visst en tvilling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...