Gå til innhold

Dersom vaksinen hadde blitt gitt til regjering og helsepersonell først!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hadde jeg faktisk tatt den vaksinen dersom jeg ble spurt! Dette snakket jeg og mannen om en dag for mange måneder siden. At vi vil se dette..

For dersom dette virkelig er botemiddel for noe grusomt så vil naturlig nok alle ledere i alle land samt alle vi er totalt avhengig av for å ha et samfunn få den først. Det sier seg vel selv at de viktigste må få den først og at de "lite viktige" da heller ville kommet sist. Altså de som " gir minst" til samfunnet. 

Men så ser jeg presidenter og ledere venter...? Mens de starter med de svakeste. Hmm! Enten er det noe humbug( de vil kanskje teste det på " uviktige først" eller så er verdens ledere rett og slett engler som gir de svakeste de beste mulighetene. 

Dette høres rart ut. Kan noen hjelpe meg å forstå ? Hvorfor sier Nakstad at han vil se om den er trygg og effektiv før han ønsker ta den? Det samme sier Putin i Russland, samme med Solberg.. og mange flere.. 

Man blir jo ikke akkurat super villig til å ta den da, når de viktige i landet ikke tar den først...?! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ps. 

Jeg er IKKE vaksinemotstander. Jeg har tatt alt annet og vil fortsette med det. ( Ikke svineinfluensa vaksinen og influensavaksine da) Denne er bare for.. rask!

Endret av Nala79
Gjest Pianobar
Skrevet

Hvor mange statsråder er det? 15-20? De bør være mulig å avse den mengden kanskje? Ser absolutt på det som en selvfølge at de tar den som noen av de første, siden de har ansvar for Norge A/s.

Skrevet

Det er det jeg mener.. det er bare litt.. rart!

Skrevet (endret)
Guile skrev (4 minutter siden):

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-55362697

Teller Mike Pence? Han er ikke president da, men Trump har jo hatt viruset. 

Teller vel men han er èn... Og fra usa.. brått er det pr stunt for å få flere til å ta. 

Han sier også at han ikke kjente noe som helst.. mens de som lager vaksinen sier det IKKE blir en " walk in The park" og at den vil kjennes GODT. Noen sier jo også at det med at man kjenner det er et tegn på at den virker.. 

Blir skeptisk jeg altså... 🤔

Endret av Nala79
Skrevet
Nala79 skrev (3 minutter siden):

Teller vel men han er èn... Og fra usa.. brått er det pr stunt for å få flere til å ta. 

Han sier også at han ikke kjente noe som helst.. mens de som lager vaksinen sier det IKKE blir en " walk in The park" og at den vil kjennes GODT. Noen sier jo også at det med at man kjenner det er et tegn på at den virker.. 

Blir skeptisk jeg altså... 🤔

Ja, man kan jo ikke overbevise dere som er skeptiske. Hvis folk klager er vaksinen fæl og hvis de ikke klager så spiller de.. 

Skrevet (endret)

Alle vet jo hva som skjer når politikere og statsledere sniker i vaksinekøen. Galt er det hvis de gjør det, og galt er det når de IKKE gjør det, og er det bare noen få som gjør det, så er det faen ikke bra nok det heller for da er det "fake" 🤦‍♂️🤦‍♀️

Endret av RS_
  • Liker 20
Skrevet

Damned if you do, damned if you don’t..

• Liker 16
Skrevet
RS_ skrev (2 minutter siden):

Alle vet jo hva som skjer når politikere og statsledere sniker i vaksinekøen. Galt er det hvis de gjør det, og galt er det når de IKKE gjør det, og er det bare noen få som gjør det, så er det faen ikke bra nok det heller for da er det "fake" 🤦‍♂️🤦‍♀️

Hva er det for noe å si? Jeg er da ikke imot at de viktigste tar det før meg.. og jeg er klar over at jeg ikke vil få mulighet heller før etter alle i risiko sonen er ferdig. Så har god tid.. men det må da være ok å være skeptisk?? 

Skrevet
Guile skrev (5 minutter siden):

Ja, man kan jo ikke overbevise dere som er skeptiske. Hvis folk klager er vaksinen fæl og hvis de ikke klager så spiller de.. 

Jeg sier faktisk nettopp at jeg hadde blitt overbevist om de viktige hadde fått først! Hvorfor skulle jeg tro de ville skadet seg selv eller utsatt seg for risiko ? 

Skrevet

Joe Biden har fått vaksine, så det er sagt.

Jeg er helsepersonell og gleder meg til det blir min tur.

• Liker 14
Skrevet
RS_ skrev (6 minutter siden):

Altså jeg gir totalt F*** i hva de gjør i USA. 

Jeg bor i Norge og følger jo da norske retningslinjer. Usa har vel tabbet seg nok ut. 

Hvem har klaget på at politikere eller statsledere sniker i vaksinekø?? Har ikke hørt om noen jeg... Og iallefall gjør ikke JEG det. 

Jeg syns de skal være forbilder jeg!

Skrevet
mykemule skrev (1 minutt siden):

Joe Biden har fått vaksine, så det er sagt.

Jeg er helsepersonell og gleder meg til det blir min tur.

Så bra da! Synd du får bakerst som står først i "krigen"..

Skrevet
Nala79 skrev (Akkurat nå):

Hva er det for noe å si? Jeg er da ikke imot at de viktigste tar det før meg..

Nei, du er det kanskje ikke, men i jantenorge (og utrolig nok i resten av verden også) så kan du trøste deg med at for hver person som hevder de IKKE har noe i mot det, så er det minst 10 stykker som har ekstemt mye i mot det, å lager er helvetes sirkus om "forskjellsbehandling" og gud vet hva.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor starte med de gamle som sitter langtidsdemente på sykehjem, uten et verdig liv foran seg? Er det ikke andre som drar større nytte av å komme foran dem i køen?

• Liker 6
Skrevet

Om du visste hvor gjerne helsepersonell vil ha denne vaksinen.

• Liker 7
Skrevet

Jeg gleder meg også til dagen jeg får vaksinen, men først så er det risikogruppene som skal ta den. Det er jo ikke fordi de har størst risiko for å få korona, men størst risiko for å få alvorlige følger av korona. Det er noen av politikerene i landet som er i risikogruppa, men ikke blant de første gruppene som får, og det er derfor helt riktig at de ikke er de første som mottar vaksinen.

• Opprett ny...