Gå til innhold

Noen som har psudotvillinger og tvillinger? Hva var "lettest"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har psudotvillinger fra før( pluss en storesøster). Venter tvillinger nå. Lurer på hva som er den største forskjellen? At begge ammer? Ser andre tvillingmødre prater om den vonde følelsen av de må dele oppmerksomhet/behov mellom tvillingene som en vanskelig ting. Det oppleves også med 2 tette, men er det verre/vanskeligere?  :) glaglad for innspill, helst med egne erfaringer..Men også annet👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tvillinger på 8 mnd, eneste barna så har ikke erfaring med begge deler. Men jeg ser for meg at tvillinger er enklere fordi de er på samme nivå, som regel. Mine tvillinger iallfall veldig synkronisert - de sover og spiser på likt. Synes det virker mer slitsomt med en nyfødt og en 1 åring som har fullstendig forskjellige behov.

Anonymkode: 824be...96a

• Liker 7
Skrevet

Om du først skal bruke et innviklet ord i stedet for å bare si at du har fått to barn med lite mellomrom, ev. to tette, så burde du skrive det rett: pseudotvillinger

Anonymkode: c2f85...3e5

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du først skal bruke et innviklet ord i stedet for å bare si at du har fått to barn med lite mellomrom, ev. to tette, så burde du skrive det rett: pseudotvillinger

Ikke vær så hard. Kanskje hun ikke har tid til å konsentrere seg om gramatikk og rettskriving. Det tar på å produsere 5 barn sånn på rappen.

Anonymkode: 2fd99...04c

• Liker 7
Skrevet

😂😂satt å stussa, tenkte jeg måtte skrive det riktig..Men ble visst feil🙈heldigvis tror jeg de fleste forstår hva jeg ønsker å få svar på, så tror det ordner seg👍grammatikk er ikke min sterke side..Men jeg er sykt god på å lage barn🤚

• Liker 16
Skrevet

Jeg har tvillinger og pseudotrillinger. Dvs tvillinger som har et to år yngre småsøsken. Det var definitivt tyngst å ha tvillinger. De har samme behovet samtidig, så man er alltid en arm short. Med To års forskjell så kan faktisk en toåring bestikkes til å vente litt. Det kan ikke en baby.

Jeg hadde babyen i bæresele mye. Og alltid tvillingvogn med sportsdel med mykbag i når jeg var alene på tur med alle tre sånn at jeg kunne tilpasse hvem som var i sæle, lå i bag eller to som satt i vogn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke vær så hard. Kanskje hun ikke har tid til å konsentrere seg om gramatikk og rettskriving. Det tar på å produsere 5 barn sånn på rappen.

Anonymkode: 2fd99...04c

Skrevet
Summeer skrev (1 minutt siden):

Jeg har tvillinger og pseudotrillinger. Dvs tvillinger som har et to år yngre småsøsken. Det var definitivt tyngst å ha tvillinger. De har samme behovet samtidig, så man er alltid en arm short. Med To års forskjell så kan faktisk en toåring bestikkes til å vente litt. Det kan ikke en baby.

Jeg hadde babyen i bæresele mye. Og alltid tvillingvogn med sportsdel med mykbag i når jeg var alene på tur med alle tre sånn at jeg kunne tilpasse hvem som var i sæle, lå i bag eller to som satt i vogn.

Takk for svar 😊 ja skjønner godt det. De "store skjønner det å vente i større grad enn babyer.

Jeg har 1 år mellom mine 2 tette, men kunne i verste fall sette på fantorangen så jeg fikk 10 min å hente meg inn. Den muligheten har man ikke med 2 babyer som ikke kan noe som helst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har tvillinger på 8 mnd, eneste barna så har ikke erfaring med begge deler. Men jeg ser for meg at tvillinger er enklere fordi de er på samme nivå, som regel. Mine tvillinger iallfall veldig synkronisert - de sover og spiser på likt. Synes det virker mer slitsomt med en nyfødt og en 1 åring som har fullstendig forskjellige behov.

Anonymkode: 824be...96a

Takk for svar😊 ja er jo sikkert en stor forskjell på hvor synkronisert de er. Men tenker det er fint også å kunne gjør det nokså samme med begge etterhvert. Mine tette er bestevenner så satser hard på at tvillingene også får den gleden med hverandre😊

Skrevet
Summeer skrev (8 minutter siden):

To års forskjell er ikke pseudotvillinger. Det er under 18 måneder. Ikke like lett å bestikke da. Og ettåringer våkner gjerne veldig tidlig, mens nyfødte egentlig bare sover godt om morgenen, resultat: aldri mulighet til søvn.

Anonymkode: 92f93...f82

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

To års forskjell er ikke pseudotvillinger. Det er under 18 måneder. Ikke like lett å bestikke da. Og ettåringer våkner gjerne veldig tidlig, mens nyfødte egentlig bare sover godt om morgenen, resultat: aldri mulighet til søvn.

Tja, pseuodotrillinger kalte helsestasjonen det. Fikk tre barn på 26 mnd...

• Liker 2
Skrevet
Summeer skrev (2 minutter siden):

Tja, pseuodotrillinger kalte helsestasjonen det. Fikk tre barn på 26 mnd...

3 barn på 2 år er godt gjort 👏 skal nesten ikke gå ann😂 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det er vel egentlig under 18 mnd, men tenker det kanskje blir litt annerledes når det blir 3 på så kort tid.  Nei er ikke så bekymret på mangelen på søvn😂tenker det nesten ikke kan bli mindre enn det var med de små mine.. eller kan jo selvfølgelig det. Tenker det tar kortere tid til bedre søvn med 2 fordi deg ikke blir drøyd ut i mange år. Men alle barn er forskjellige🤞

• Liker 2
Skrevet

Jeg har "bare" tvillinger, men de ble aldri særlig samkjørte og det var alltid et styr med to babyer som har de samme behovene for nærhet, byssing, bæring, stell, amming etc etc. Jeg hadde ALDRI fri, dvs noen minutter for meg i fred og ro. Med to tette er det i sannsynlig at minst 1 av dem sover natten igjennom, ikke har kolikk, ikke skal ammes, mates og bysses....  

Nå vet man jo aldri helt hva slags baby man får. Jeg har kjente med sovetvillinger som fikk tredjemann innen 18 med for tvillingene var så enkle. Jeg for min del var klar for å sterilisere meg, for tvillingene mine var veldig krevende og bare tanken på mer babystyr gjorde meg dårlig.. 

Anonymkode: 11707...57b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har "bare" tvillinger, men de ble aldri særlig samkjørte og det var alltid et styr med to babyer som har de samme behovene for nærhet, byssing, bæring, stell, amming etc etc. Jeg hadde ALDRI fri, dvs noen minutter for meg i fred og ro. Med to tette er det i sannsynlig at minst 1 av dem sover natten igjennom, ikke har kolikk, ikke skal ammes, mates og bysses....  

Nå vet man jo aldri helt hva slags baby man får. Jeg har kjente med sovetvillinger som fikk tredjemann innen 18 med for tvillingene var så enkle. Jeg for min del var klar for å sterilisere meg, for tvillingene mine var veldig krevende og bare tanken på mer babystyr gjorde meg dårlig.. 

Ja er sikkert som natt og dag om de er synkronisert eller ikke. Kjenner at jeg krysser fingre for at mine er det, hvis ikke blir jeg zombimamma en stund 🙈

jeg hadde ikke barn som sov natta gjennom når minste ble født. Han var våken mellom 1-2 timer midt på natta..så da lå han på den andre siden å ble kost med håret mens jeg konstant amma lille som ikke brukte sutt og var super kleng😅 men trengte ikke å puppe 2, for det kan jeg ikke skjønne hvordan en gjør 🙈 kan man sitte/ ligge på rygg  og amme di samtidig? Sovner alltid i ammingen, å det er jo deilig..me  ikke hvis en ligger ved siden av å hyler

Skrevet
Snart7 skrev (Akkurat nå):

Ja er sikkert som natt og dag om de er synkronisert eller ikke. Kjenner at jeg krysser fingre for at mine er det, hvis ikke blir jeg zombimamma en stund 🙈

jeg hadde ikke barn som sov natta gjennom når minste ble født. Han var våken mellom 1-2 timer midt på natta..så da lå han på den andre siden å ble kost med håret mens jeg konstant amma lille som ikke brukte sutt og var super kleng😅 men trengte ikke å puppe 2, for det kan jeg ikke skjønne hvordan en gjør 🙈 kan man sitte/ ligge på rygg  og amme di samtidig? Sovner alltid i ammingen, å det er jo deilig..me  ikke hvis en ligger ved siden av å hyler

Er ikke "bare" å ha tvillinger uansett. Kjenner jeg er glad jeg har barn fra før når tvillingene kommer ,for da vet jeg iallfall hva det innebærer å ha barn. Så glad vi begynte med en for det var absolutt nok for oss❤

Skrevet
3 minutter siden, Snart7 said:

tja, de første 2 årene fikk jeg vel aldri mer en max 1,5 time sammenhengende søvn. De våknet gjerne akkurat i utakt, så våkenperiodene for meg ble mange og lange så hele søvnmønstret mitt ble ødelagt. På dagtid sov de bare kort og igjen i utakt, jeg fikk aldri henta meg inn. 

Dobbelammin er lurt å øve på og få til. Det sparer deg utrolig mye tid. Investere lang og god ammepute, prøv ut ulike stillinger og ikke gi opp så fort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Der ja!!! Måtte spy!! 🤮🤮🤮🤮 

erremulig 🤮

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

tja, de første 2 årene fikk jeg vel aldri mer en max 1,5 time sammenhengende søvn. De våknet gjerne akkurat i utakt, så våkenperiodene for meg ble mange og lange så hele søvnmønstret mitt ble ødelagt. På dagtid sov de bare kort og igjen i utakt, jeg fikk aldri henta meg inn. 

Dobbelammin er lurt å øve på og få til. Det sparer deg utrolig mye tid. Investere lang og god ammepute, prøv ut ulike stillinger og ikke gi opp så fort. 

Takk for tips👍må være lettest hvis de kan spise samtidig. 

Huff det å fungere uten søvn er så tøft..er helt utrolig at det går bra. Den følelsen å grue seg til å legge seg for en vet at natta bare er våkne våkne våkne🙈 håper de sover bedre nå👍 hørtes ut som du fikk kjørt deg😅 

Skrevet (endret)

.

Endret av Lillfrid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...