Gå til innhold

Svigermor har flytta inn HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor kom på døra med kofferten i hånda, svigerfar har funnet seg ei ny og nå orker hun ikke synet av han eller huset hans. Dette er selvfølgelig veldig trist, de har vært sammen i snart 35 år, så hun tar det tungt. Men nå har hun bodd hos meg i over 2 uker og jeg kjenner det begynner å tære på gjestfriheten min nå. 

Vi bor i en 3-roms og har ett lite barn, jeg er dessverre hjemme i mammaperm og derfor hjemme hele tiden. Opplever at svigermor er oppe til alle døgnets sider, røyker, drikker rett fra melkekartonger (æsj!) Og snakker høyt i telefon, gjerne når vårt barn sover. Babyen våkner lett. 

Og jeg har spurt mannen om hvor lenge hun blir, fordi jeg har fått nok, men han bare trekker på skuldrene. Sier hun må få den tiden hun trenger, hun er tross alt oppi ett samlivsbrudd. 

Hun sier hun aldri vil tilbake til svigerfar og hater ham, forståelig nok når han har funnet seg en som er 30 år yngre enn ham. Nye dama til svigerfar er faktisk like gammel som meg. Men hun vet ikke hvor hun skal gjøre av seg, fordi hun har hverken penger eller istand til å jobbe. Hun er ufør på minstesats og har omtrent ikke sparepenger. Hun vil i tillegg bli boende i Oslo, og leieprisene her er astronomiske. Hun har definitivt ikke depositum til å leie leilighet her. Jeg og mannen (hennes eneste barn) har ikke penger til å hjelpe henne. 

Hun har prøvd å ringe svigerfar for penger, men han vil ikke gi henne en krone. Påstår at han har særeie på boligen. 

Hva gjør jeg? Jeg greier ikke svigermor mer, blir gærn av røykingen, og alt det ekle hun gjør :( Hjelp 

Anonymkode: d1ac3...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😳drøy historie 

• Liker 7
Skrevet

Røyker hun inne? Med en baby i hus?
Si meg, lever hun ikke i 2020?

Anonymkode: 92ef0...1cc

• Liker 14
Skrevet

Skoleferien har begynt? 👌🏻😂

Anonymkode: c16c8...588

• Liker 17
Skrevet

Hun må jo få juridisk hjelp! Dere må starte med å få det økonomiske nogenlunde på stell. 

Med det sagt så sier jeg ære være deg for å ha henne boende med liten baby i hus! Be mannen din snakke med henne om husregler den tiden hun er der (hygiene og hensyn til baby!) 

Sett en frist for hvor lenge hun kan bo hos dere og tenk at du bare må «holde ut» et stakket stund. Forvent dog at både hun og mannen din går aktivt inn for å endre situasjonen, ikke bare slår seg til ro med at hun nå er boende hos dere. 
Da er det plutselig hennes sønn sitt forhold/ekteskap som er under press.

• Liker 13
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skoleferien har begynt? 👌🏻😂

Anonymkode: c16c8...588

Tror også folk har begynt ferien . 

• Liker 2
Skrevet

Gift i 35 år og hun står på bar bakke? Det har jeg vanskelig å tro. Advokat, omgående.

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ikke ut som om TS og mannen gjør det heller ettersom de ikke har lagt ned forbud.

• Liker 5
Skrevet
Muskath skrev (Akkurat nå):

Tror også folk har begynt ferien . 

Dette skjer faktisk. Naivt å tro noe annet.. :( 

• Liker 2
Skrevet

Trolololol

Anonymkode: 5860b...8e7

• Liker 5
Skrevet

Eh, hva med å si at det ikke er aktuelt at hun røyker inne i deres leilighet der det bor en baby??? ingen får røyke hjemme hos oss selv om vi ikke har baby. Du må også si at hun kan ikke drikke rett av kartongen siden dere er flere som bor der. Er jo mannen som burde sagt ifra men om han ikke gjør det får du gjøre det. Hver gang hun bråker så sier du i fra at hun må gå ut og snakke for baby sover. 

Anonymkode: 21f6a...d78

• Liker 11
Skrevet
Daraya skrev (5 minutter siden):

Gift i 35 år og hun står på bar bakke? Det har jeg vanskelig å tro. Advokat, omgående.

Dessverre ikke så unormalt,  samme skjedde med min svigermor. Heldigvis flyttet hun ikk inn her!!

Anonymkode: e38b4...748

• Liker 3
Skrevet

TS skriver ikke at hun røyker INNE. Jeg leser det som om at svigermor røyker ( ute) men lukter røyk. Få det på det rene før dere begynner å karakterisere svigermor og ts. KG ass🙄

Og til TS, får svigermor til å kontakte advokat, si at dere vil være der for henne men at hun får finne seg et annet sted å bo. 

Anonymkode: a888c...111

• Liker 11
Skrevet

Her er det jo mye dere kan ta tak i for å få fortgang i ting :) 

Skaff henne juridisk bistand for å sikre hennes rettigheter i skilsmissen.

Kontakt NAV for å sjekke hvordan det er med ulike støtteordninger, inkludert bostøtte.

Begynn å undersøke boligmarkedet.

Få mannen din til å plukke av moren de verste uvanene hjemme hos dere (drikke av melkekartongen, vekke babyen osv).

Og pust dypt og minn dere selv på at det bare er en overgangsfase ;) 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun røyker ute på balkongen, men synes hun tar med seg røyklukt inn. Og har på følelsen av at leiligheten lukter røyk pga av henne. 

Anonymkode: d1ac3...73a

• Liker 1
Skrevet

Historien er for drøy, til å tro at den kan være sann. Troll

• Liker 1
Skrevet

Her må du faktisk kunne forvente at samboeren din tar din side og greier å sette grenser for sin mor. Hvis ikke er forholdet detes i stor fare snart! 

Hvis samboer ikke er villig til å sette grenser foreslår jeg at du sjekker om det er mulig for deg og baby å være hos foreldrene dine en stund. Forutsatt at de faktisk har plass. Det gjør ikke noe godt for deg å være i en sånn situasjon. 

• Liker 4
Skrevet

Skulle ønske min svigermor flyttet inn♥️

Anonymkode: cf4a7...414

• Liker 1
Skrevet

Google gratis juridisk rådgivning, kontakt den nærmeste. Kontakt NAV og be om (telefon)møte. Se etter leiligheter. 

Dersom de er gift og hun ikke har signert særeie så eksisterer det ingen særeieavtale. Så han må fremvise dette dokumentet. 

Anonymkode: 15b4f...d50

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...