Liksom Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Asker kommune dekker saksomkostningene til Mustafa Hasan på 250.000 kroner etter at hans familie tapte ankesaken om asyl mot den norske staten. Slik åpner kommunen døren for alle andre borgeres mulighet til å få dekket saksomkostninger når man taper en sak i retten mot staten. https://www.rights.no/2020/12/kommunen-betaler-advokatregningen-til-mustafa-hasan
Liksom Skrevet 21. desember 2020 Forfatter #2 Skrevet 21. desember 2020 Lekelandet norge, som norsk betyr du ikke mye her lenger. Hvor kan jeg sende mine regninger som blir dekket? 6
JaVel Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 For meg er det helt greit at saksomkostningene hans blir dekket, MEN da må alle andre i samme situasjon også få sine saksomkostninger dekket. 1
Drizzt Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 JaVel skrev (40 minutter siden): For meg er det helt greit at saksomkostningene hans blir dekket, MEN da må alle andre i samme situasjon også få sine saksomkostninger dekket. Nettopp. Alle i Asker kommune som ikke har råd til advokat når de går i sak mot staten må få dekket saksomkostningene av kommunen. Ellers blir det forskjellsbehandling og diskriminering. Her burde politikerne i Asker som ønsker dette betale av egen lomme og ikke bruke skattepenger. Til å spy av. 8
gjest431 Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 JaVel skrev (50 minutter siden): For meg er det helt greit at saksomkostningene hans blir dekket, MEN da må alle andre i samme situasjon også få sine saksomkostninger dekket. Tenker du da på alle som ikke klarer å dekke saksomkostninger, uansett hva saken gjelder? 2
JaVel Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 (endret) fittesnerk skrev (58 minutter siden): Tenker du da på alle som ikke klarer å dekke saksomkostninger, uansett hva saken gjelder? Jeg tenker på alle asylsøkere som har fått avslag og har gått til retten, bør få dekket sine saksomkostninger. Hvis ikke blir det slik at dem som får bildet sitt i avisen, får en haug med fordeler som andre ikke får. Det er ca 2000 saker i Une som dreier seg om asylsøkere som har løyet om at de er fra palestina, men som egentlig er fra Jordan. Endret 22. desember 2020 av JaVel 3
Liksom Skrevet 22. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2020 Tenk på alle andre som taper mot staten, NAV-klienter for eks. Nå må dere også huske på at noen fikk førerkort og bil dekket av en kommune pga de måtte kjøre og kjøpe halalkjøtt..dette var på sørlandet. Sjokkerende, nordmenn får jo ikke dekket førerkort for å få en jobb. Men innvandrere får faktisk dette i noen tilfeller. Som norsk er du ikke noe i norge lenger, snart er vi fremmede i eget land. 11
herzeleid Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Jeg lurer på hvordan en ellers ser for seg at advokaten skal få betalt? I mitt hode er det selvfølgelig at asylinnvandring vil ha en rekke slike kostnader, noe som er bakgrunnen til at det koster så enormt mye å få folk hit sammenlignet med å dekke grunnleggende behov i nærområdene. 3
Gjest someone_here Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 JaVel skrev (10 timer siden): For meg er det helt greit at saksomkostningene hans blir dekket, MEN da må alle andre i samme situasjon også få sine saksomkostninger dekket. Og ikke minst alle innvandrere må få varig oppholdstillatelse
Elaine Marley Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
funginger Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Liksom skrev (6 timer siden): Tenk på alle andre som taper mot staten, NAV-klienter for eks. Nå må dere også huske på at noen fikk førerkort og bil dekket av en kommune pga de måtte kjøre og kjøpe halalkjøtt..dette var på sørlandet. Sjokkerende, nordmenn får jo ikke dekket førerkort for å få en jobb. Men innvandrere får faktisk dette i noen tilfeller. Som norsk er du ikke noe i norge lenger, snart er vi fremmede i eget land. Jo, det kan man få dekket.
Example Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 Dette nyanserer også bildet litt. Hver gang det dukker opp en slik sak får man inntrykk av det er et stort sjokk at de er nødt til å reise, men saken er gjerne at de har fått utkastelseorde for lenge siden, og saken har blir drenert i rettssystemet i årevis i forkant. Jeg blir oppgitt at man bruker enkeltpersoners skjebner, og gjør de til martyrer for et "urettferdig system". Det er ikke mer urettferdig enn at de færreste på kloden har rett til å bo i Norge. Sånn er det, og sånn kommer det til å forbli fremover også, for noe annet ville gjort at det lille landet vårt ville kollapset ganske fort. 3
Druid Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Drizzt skrev (På 22.12.2020 den 8.25): Nettopp. Alle i Asker kommune som ikke har råd til advokat når de går i sak mot staten må få dekket saksomkostningene av kommunen. Ellers blir det forskjellsbehandling og diskriminering. Her burde politikerne i Asker som ønsker dette betale av egen lomme og ikke bruke skattepenger. Til å spy av. Strengt tatt skulle de fått saksomkostningene dekt av staten. Staten skal ikke kunne underminere enkeltpersoners rettigheter ved å gjøre seg utilgjengelig for rettsprøvelse. Vi har nå lært den harde måten hva dette betyr, knyttet til NAV skandalene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå