Gå til innhold

Mistet lappen for alltid

Anbefalte innlegg

Nå har Petter northug igjen mistet lappen for alltid for andre gang, er det slik at han kan få igjen sertifikatet igjen etter 5 år nå også eller får man det kun en gang? 

Hvorfor heter det å miste lappen for alltid da man tydeligvis ikke gjør det? 

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1435175-mistet-lappen-for-alltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bernardette skrev (Akkurat nå):

Han kan vel ta det igjen om tidligst fem år.

Han fortjener hvert sekund av straffen.

Håper ikke han får igjen lappen noen gang, det blir for dumt om man kan miste førerkortet for alltid massevis av ganger. 

• Liker 2
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Han kan få den tilbake etter fem år. Grunnen til at det heter 'for alltid' er at det kommer ikke tilbake automatisk, slik det gjør om du mister for kortere tid. 

Alt over 6 mnd førerkort beslag krever vel oppkjøring uten å kun få førerkortet i posten? 

Man burde hvertfall ikke få det tilbake flere enn 1 gang man har mistet førerkortet for alltid mener jeg hvertfall 👍

• Liker 1
Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Alt over 6 mnd førerkort beslag krever vel oppkjøring uten å kun få førerkortet i posten? 

Man burde hvertfall ikke få det tilbake flere enn 1 gang man har mistet førerkortet for alltid mener jeg hvertfall 👍

Ikke nødvendigvis, men ofte ja. Under seks måneder eller fordi saken er under etterforskning - man får det i posten. Over seks måneder - det avgjøres av dommen. Men ved så lang tid som her så må han uansett ta prøve på nytt. Slik jeg har forstått det ihvertfall. 

Annonse

Det er jo sagt i alle nyhetssaker at det har skjerpende virkning at han brukte kun ett år på nye brudd på veitrafikkloven etter at han kjørte opp igjen sist. Hvor givende er det å spekulere i hva som skjer om fem, ti eller femten år med den tullingen?

Anonymkode: 375e7...80a

55 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Ikke nødvendigvis, men ofte ja. Under seks måneder eller fordi saken er under etterforskning - man får det i posten. Over seks måneder - det avgjøres av dommen. Men ved så lang tid som her så må han uansett ta prøve på nytt. Slik jeg har forstått det ihvertfall. 

Stemmer dette.

Det jeg tenker er en vesentlig forskjell, er at om man mister lappen for si 20 mnd. så får man automatisk retten for å kunne ta lappen på ny tilbake.

Det gjør man ikke om man mister lappen på livstid, man må søke.

Tror jeg.

Anonymkode: c572b...9d7

• Liker 2
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stemmer dette.

Det jeg tenker er en vesentlig forskjell, er at om man mister lappen for si 20 mnd. så får man automatisk retten for å kunne ta lappen på ny tilbake.

Tror jeg.

Man må da søke, og som det ble nevnt så er det langt strengere å få den tilbake når det er andre gang du mister den "for alltid". Første gang er det vist nærmest en formalitet å få den tilbake. Men neste gang er det ikke fult så enkelt. Ihvertfall etter hva de sa ikveld. Tror det var Rønneberg som sa det på NRK.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer dette.

Tror jeg.

Ja, det er slik jeg har forstått det også. Man må søke (i tillegg til å ta prøven på nytt). Nå gjetter jeg bare: men om man f eks har rusproblemer må man kanskje bevise/sannsynliggjøre at man har sluttet med det? 

47 minutter siden, Kjetil E said:

Man må da søke, og som det ble nevnt så er det langt strengere å få den tilbake når det er andre gang du mister den "for alltid". Første gang er det vist nærmest en formalitet å få den tilbake. Men neste gang er det ikke fult så enkelt. Ihvertfall etter hva de sa ikveld. Tror det var Rønneberg som sa det på NRK.

Skjønner ikke helt hvorfor du siterer meg der, det er jo nettopp det jeg skriver?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...