Gå til innhold

Alltid fulle søppelkasser.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså hvor mange søppelkasser tenger man? Jeg leier og vi bor i en 4 mannsbolig(ish) der vi til sammen er 14 i hele huset. 3 barnefamilier, og i den ene 3 vokse menn som bor sammen. Man skulle jo tro at 2 av den store typen søppelkasser holdt. Men nå har jeg gått en uke uten og få tømt søppla mi, og det gjenstår fortsatt 2 dager til den blir henta.. er ganger hvis jeg ikke har gått ut de første dagene med søppel etter henting, så har den vært full før jeg rekker og kaste noe. Dette er selvfølgelig snakk om restavfall. Så hvor mange er dere på hvor mange søppelkasser? 2 store burde vell holdt? 😳 Grunnen til at dette irriterer meg er jo fordi vil jeg ikke ha restavfall stående i gangen må jeg betale en 50 lapp på dynga for og levere det der. Som har blitt en del ganger. 

Anonymkode: 17475...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det opp i borettslaget/sameiet. Det er veldig typisk, alltid noen som ikke gidder å sortere og derfor hiver alt i restavfallet.

Jeg bor i rekkehus, det er én av familiene her som jeg tror kaster nesten alt i restavfall, ofte svære pizzaesker o.l som de ikke har gjort et forsøk på å brette ut en gang. Veldig kjedelig.

Anonymkode: 14dc3...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 6-mannsbolig, med 8 voksne mennesker, og har en stor for restavfall, og en stor for papp/papir. (begge av de største, på 4 hjul, 660 liter)
Det har ikke vært fult i containeren våre siden barnefamilien som bodde her tidligere flyttet ut for ett år siden. 

Anonymkode: b8387...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble søppla hentet, og allerede en søppelkasse full! 😳man må jo lure på hvor mange poser med søppel folk har stående i gangen, kvalmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Jeg har det ganske likt selv, deler en medium stor søppelbøtte med en småbarnsfamilie på 4 personer inkl. ett bleiebarn. Jeg må også ofte på dynga, men her er det heldigvis gratis.

Anonymkode: b155b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I dag ble søppla hentet, og allerede en søppelkasse full! 😳man må jo lure på hvor mange poser med søppel folk har stående i gangen, kvalmt

I alle dager, det må jo stinke helt forferdelig, det er jo åpenbart at de ikke sorterer avfallet sitt, så må være mye matrester ol. der.

Og vi snakker om sånne store kasser på fire hjul? Her er vi seks enheter i rekkehus som deler på en stor kasse, to av oss er barnefamilier. Tror det totalt blir 17 mennesker.

Anonymkode: d89bb...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I alle dager, det må jo stinke helt forferdelig, det er jo åpenbart at de ikke sorterer avfallet sitt, så må være mye matrester ol. der.

Og vi snakker om sånne store kasser på fire hjul? Her er vi seks enheter i rekkehus som deler på en stor kasse, to av oss er barnefamilier. Tror det totalt blir 17 mennesker.

Anonymkode: d89bb...994

Det jeg tenker også! Vi har heldigvis egen inngang, mens alle andre her har felles. Vi bodde også en plass med del rekkehus, der ble aldri søppla full. Vi snakker om 2 store kasser med fire hjul ja, til et hus med 4 etasjer. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan sorteres det i kommunen? Er alt bortsett fra papir i samme kasse, fargede poser? 

Det blir vel enda verre i romjula, når alt gavepapir skal i restavfallet? 

Anonymkode: a0dad...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 17.56):

Altså hvor mange søppelkasser tenger man? Jeg leier og vi bor i en 4 mannsbolig(ish) der vi til sammen er 14 i hele huset. 3 barnefamilier, og i den ene 3 vokse menn som bor sammen. Man skulle jo tro at 2 av den store typen søppelkasser holdt. Men nå har jeg gått en uke uten og få tømt søppla mi, og det gjenstår fortsatt 2 dager til den blir henta.. er ganger hvis jeg ikke har gått ut de første dagene med søppel etter henting, så har den vært full før jeg rekker og kaste noe. Dette er selvfølgelig snakk om restavfall. Så hvor mange er dere på hvor mange søppelkasser? 2 store burde vell holdt? 😳 Grunnen til at dette irriterer meg er jo fordi vil jeg ikke ha restavfall stående i gangen må jeg betale en 50 lapp på dynga for og levere det der. Som har blitt en del ganger. 

Dersom du leier er det huseier som er ansvarlig for at det er nok kapasitet på søppelkassene. Snakk med huseier, han kan fint skaffe seg større spann. Tipper at hele husholdningen må bli flinkere å kildesorterer og kompostere.

Anonymkode: a1127...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...