Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg allerede ordnet meg noen fine julegaver til neste års jul på salg. Digger det altså. Flere som har begynt på neste års julegave kjøp?

Anonymkode: d5e59...757

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan løser du det med bytterett/ byttelapp?

Anonymkode: 6b93a...56d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan løser du det med bytterett/ byttelapp?

Anonymkode: 6b93a...56d

Kjøper gaver jeg vet vil bli brukt. Så enkelt og så genialt.

• Liker 2
Skrevet

Nå mener ikke jeg å være negativ her, men når du kjøper neste jul's gaver allerede nå- rasker du bare med deg noe billig og upersonlig da, eller finner du gaver som passer godt til den som skal få det. Jeg spør fordi min tante holdt på sånn, og hun ga alltid bort masse ræl og billig julepynt hvert eneste år hun fant på salg i julen. Greit at gavene var billig, men det lå jo ingen omtanke bak. 

Anonymkode: 3997a...1a9

• Liker 9
Skrevet

Jeg kjøper inn en del som jeg vet blir brukt i løpet av året. For eksempel barneleker på tilbud. Er alltid en barnebursdag eller 10 som det må finnes gave til😄

Anonymkode: f1170...1af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå mener ikke jeg å være negativ her, men når du kjøper neste jul's gaver allerede nå- rasker du bare med deg noe billig og upersonlig da, eller finner du gaver som passer godt til den som skal få det. Jeg spør fordi min tante holdt på sånn, og hun ga alltid bort masse ræl og billig julepynt hvert eneste år hun fant på salg i julen. Greit at gavene var billig, men det lå jo ingen omtanke bak. 

Nei det gjør jeg ikke. du aner ikke hva jeg kjøper. Jeg kjøper fine personlige julegaver som er billigere nå før jul. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, venter til ca november 2021 med det :)

Skrevet

Å så må vi i butikk stå å ta emot kjeften for at de ikke får bytte julegaven pga at det er en gammel vare som blitt solgt på salg.

Anonymkode: 85177...6b6

• Liker 5
Skrevet

Nei absolutt ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det gjør jeg ikke. du aner ikke hva jeg kjøper. Jeg kjøper fine personlige julegaver som er billigere nå før jul. 

Nei, nettopp! Jeg aner faktisk ikke hva du kjøper, så derfor var jeg nysgjerrig å spurte 👍

• Liker 9
Skrevet

Kjipt når man ikke får byttet gaven 

Anonymkode: 4c97f...8b7

Skrevet (endret)

Hva kjøper du nå som du vet mottaker vil trenge/ha lyst på om et år, som du vet at de hverken vil skaffe seg i løpet av året eller ha noe ønske om å bytte og som også er personlig? Spør av oppriktig nysgjerrighet, ettersom jeg knapt vet hva jeg skulle kjøpt til meg selv ut fra de kriteriene...

Endret av Daria
  • Liker 11
Skrevet

Men hvor mange kr sparer du på dette ? Er det verdt at det blir nedstøvet i et år før du gir det? 

Slik som andre har nevnt, hvordan vet du at mottaker ikke skaffer seg dette i løpet av året ? :klo: 

Skriver du ned alt du kjøper så du har oversikt ? ..

Anonymkode: 39b57...1f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at når man har kommet dit at man handler juelgaver ett år i forveien, for å minimere alt stresset og holde budsjettet, så har hele tradisjonen utspilt sin rolle. Da gir man jo bare gaver fordi det er en fast greie man MÅ hvert år, av sosiale forventninger. Jeg innbiller meg at en gang i historien hadde julegavekulturen en litt mer "organisk" ramme. Man kom over noe fint som X eller Y hadde likt, gjerne mens man var på julemarked, på reise og lignende, eller man ga noe spiselig/drikkelig som kom godt med i høytida.

Hva med å bare droppe det store gavestyret? Gi heller en liten oppmerksomhet til de aller nærmeste. Noe godt syltetøy eller en flaske vin, holder i massevis. 

Anonymkode: c448a...33c

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg er ikke ferdig med årets julegaver en gang 😆

Anonymkode: 146c6...495

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tror neppe at året blir så travelt at jeg ikke skal rekke det på over 12 måneder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 23.45):

Jeg tenker at når man har kommet dit at man handler juelgaver ett år i forveien, for å minimere alt stresset og holde budsjettet, så har hele tradisjonen utspilt sin rolle. Da gir man jo bare gaver fordi det er en fast greie man MÅ hvert år, av sosiale forventninger. Jeg innbiller meg at en gang i historien hadde julegavekulturen en litt mer "organisk" ramme. Man kom over noe fint som X eller Y hadde likt, gjerne mens man var på julemarked, på reise og lignende, eller man ga noe spiselig/drikkelig som kom godt med i høytida.

Hva med å bare droppe det store gavestyret? Gi heller en liten oppmerksomhet til de aller nærmeste. Noe godt syltetøy eller en flaske vin, holder i massevis. 

Anonymkode: c448a...33c

Selvfølgelig har tradisjonen utspilt sin rolle... Og det er ikke bare bare å droppe det store gavestyret når man har holdt på slik i alle de år. Jeg er på god vei. Jeg har avtalt med mange å slutte fordi jeg synes det er et forferdelig stress. Men jeg har fortsatt en del jeg ikke har snakket med, og som det vil være vanskeligere å ta den praten med. Man kan ikke bare droppe gavene helt plutselig.. Eller det kan man jo selvfølgelig, men det er vel bedre å ta det opp med vedkommende først? 

• Liker 1
Skrevet
On 12/21/2020 at 5:36 PM, AnonymBruker said:

Kjøper gaver jeg vet vil bli brukt. Så enkelt og så genialt.

Bra. Selv kjøper jeg dopapir i julegave. Blir garantert brukt.

Anonymkode: 4d896...92b

Skrevet
Daria skrev (På 21.12.2020 den 18.14):

Hva kjøper du nå som du vet mottaker vil trenge/ha lyst på om et år, som du vet at de hverken vil skaffe seg i løpet av året eller ha noe ønske om å bytte og som også er personlig? Spør av oppriktig nysgjerrighet, ettersom jeg knapt vet hva jeg skulle kjøpt til meg selv ut fra de kriteriene...

Man kan vel ikke alltid forvente å få byttet en gave? 😀 Jeg prøver å komme med forslag til hva det kan være, samtidig så synes jeg det er begrenset hvor personlig en julegave kan bli... Med mindre man har malt, bakt, syltet, strikket, framkalt bilder osv.. 

Men kanskje det er for eksempel pyntegjenstander? Julepynt? Lyslenker? Servietter? Hmm... 

Skrevet

Nei, heldigvis ikke. Jeg har blitt ferdig med årets gaver for ikke mange dagene siden, og har ikke begynt å tenke på neste års julegaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...