Gjest Rottismamma Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Til deg som er redd hunder, spesielt de farlige. jeg har en rottis. Noen naboer har bestemt at den er farlig. De har aldri hilst på henne. De har skremt ungene med henne. Der erden farlige hunden sier de. Hunden har aldri gjort noe, aldri bjeffet, knurret mot noen. Den er alltid bundet hjemme. da jeg omgås mye hundefolk,kurser osv...der kan de skrive under på at det er "verdens" roligste hund. veldig godt lynne osv. Hun er veldig glad i folk. Halen går bare hun ser folk. Synd at hun ikke får hilse på naboene. Hun har så lyst. Så hva disse menneskene vil frem til, vet jeg ikke. Men myten om enkelte hunderaser vil forbli.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 Typisk situasjon. Noen insisterer på at hunden er farlig, men alikevel så lar de ungene gå bort og herje med fremmede hunder på gata. Av og til så er det voksne og unger som skulle ha vært i bånd, ikke hunder.
PusePine Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Det går ikke an å gå bort til naboen og snakke med dem da? Si at du synes det hadde vært greit om de hilste på hunden din både for ungene og deres del.. Hvis du har med hunden når du går bort er det vanskelig å si nei.. Og hvis de først får hilst på hunden og sett hvor rolig den er, så forandrer de kanskje mening..
Gjest Rottismamma Skrevet 10. august 2005 #4 Skrevet 10. august 2005 Når jeg kommer i bånd med henne og går forbi, så ser du kvinnenes blikk ser langt frem og tilsiden. rasker sammen de små osv.... vet du, jeg har gitt opp.
Hu i Svingen Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 Kjenner meg igjen der, ja. Har rottis selv, og blir så lei meg på hennes vegne når folk er sånn. Det skjer heldigvis ikke så veldig ofte, men er synd likevel. Men så har hun omvendt en god del hunderedde mennesker også da Søte vennen min!
Gjest Violetta Skrevet 10. august 2005 #6 Skrevet 10. august 2005 Jeg tror man bare må akseptere at det finnes folk som har bestemt seg for at enkelte hunderaser er farlige. Har hatt schæfere selv, og har nå en blandingshund som for utrente øyne nok ser ut som en schæfer. Hører stadig folk si han er farlig, selv om han aldri kunne gjort noe menneske noe galt.
Fiona87 Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 hei. Av det jeg har fått intrykk av så er de redde, eller missunnelige. Men enkelte har kanskje blitt angrepet av en utrenet hund kanskje? Hvem vet? Det kan også hende det at de har fått vite av sine foreldre at alle hunder er farlige. Lykke til.
Arwen Skrevet 14. august 2005 #8 Skrevet 14. august 2005 Mamma og pappas overhyperaktive lille dvergschnauzer har hatt noen uheldige møter med strre og sterkere hunder en han selv. Dette har gjort at mamma blir litt engstelig når det kommer store hunder, hun prøver å holde sin hund unna eller gå en annen vei. Ikke nødvendigvis fordi hun tror den andre hunden er farlig, men for å beskytte sin lille mot seg selv og sitt overmot. Jeg ville også holdt mine barn unna hunder jeg ikke kjenner generelt, fordi barna kan være uberegnelige. Hvertfall er det viktig at foreldrene er der når barna skal hilse på og at de blir forklart at hunder kan være farlige - for det kan de jo. Ikke så lett å vite hvem som er snill og hvem som ikke er det alltid.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #9 Skrevet 14. august 2005 . Hvertfall er det viktig at foreldrene er der når barna skal hilse på og at de blir forklart at hunder kan være farlige - for det kan de jo. Ikke så lett å vite hvem som er snill og hvem som ikke er det alltid. ← Nettopp. Derfor synes jeg at enkelte foreldre bør passe litt mer på og ikke la ungene løpe bort til fremmede hunder de ikke kjenner.
Gjest Rottismamma Skrevet 14. august 2005 #10 Skrevet 14. august 2005 Mamma og pappas overhyperaktive lille dvergschnauzer har hatt noen uheldige møter med strre og sterkere hunder en han selv. Dette har gjort at mamma blir litt engstelig når det kommer store hunder, hun prøver å holde sin hund unna eller gå en annen vei. Ikke nødvendigvis fordi hun tror den andre hunden er farlig, men for å beskytte sin lille mot seg selv og sitt overmot. Jeg ville også holdt mine barn unna hunder jeg ikke kjenner generelt, fordi barna kan være uberegnelige. Hvertfall er det viktig at foreldrene er der når barna skal hilse på og at de blir forklart at hunder kan være farlige - for det kan de jo. Ikke så lett å vite hvem som er snill og hvem som ikke er det alltid. ← netopp! ungene kommer,men foreldrene er ikke der. e kan ikke se de fra vinduene sine heller. jeg er ute med ungene og forklarer alt...... det er foreldrene til disse som er redd for ungene.... Hunden min er redd også. hun er redd for store hunder som ikke er dressert. Små tøffe som gneldrer og bråker. men det blir hun som er farlig, for hun er jo Rottis. Enkelte voksne burde gå til psykolog før de fikk hund og unger.
Arwen Skrevet 14. august 2005 #11 Skrevet 14. august 2005 Jeg ser godt at det er hunden til mamma som er den som terger, men derfor holder vi oss unna større hunder - synes det er rart å irritere seg over at folk er redde, kanskje de har en god grunn. Bedre å passe på at barna, som kanskje er litt voldsomme i lek med dyr, ikke går bort til fremmede hunder en å ta unødige sjanser.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #12 Skrevet 15. august 2005 Syns det er helt greit at foreldre lærer ungene sine opp til at hunder er farlige!! Jeg har flere ganger sett at unger løper bort til hunder som står bundet utenfor butikker og sånt. Og foreldrene står bare og ser på. Det er et under at ikke flere ulykker har skjedd!! Skulle ønske ALLE foreldre kunne lære ungene sine at fremmede hunder kan være farlige!! Og at de ALLTID skal spørre før de klapper en ukjent hund! Jeg har også hatt rottweiler, og da den var 4 mnd gammel, traff vi på en gammel dame som gikk ut av sitt gode skinn da hun så den skjønne søte valpen. Hun bøyde seg umiddelbart ned og godsnakket og koste med den. Så spurte hun hvilken rase dette var, hvorpå jeg stolt svarte "Rottweiler." Jeg har aldri sett en gammel dame bevege seg kjappere!! Hun trakk hånden til seg og spratt opp i stående før hun småløp bort derfra... Jeg stod bare og lo, jeg.
Gjest Rottismamma Skrevet 18. august 2005 #13 Skrevet 18. august 2005 Disse fruene som er så redde for sine små...I dag traff jeg fem av disse barna. Tre av de syklet på veg hjem fra skolen. Ikke syklet de på gang/sykkelveg, og to av de uten hjelm. De er fra 7-10 år. Jeg kjørte forbi de på veg til bryggen for å kjøpe fisk. Hvem ligger der og fisker? To av barna til fru X. ingen vester på. Den ene er 8 år og kan ikke svømme og 9 åringen er en dårlig svømmer enda. Burde jo ringt henne og fortalt om det. Det kunne komme en rottistispe forbi der og skremt de. Slik at de enten falt i vannet og druknet.(i verste fall) eller de andre ramlet av sykkel og skadet seg stygt.
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #14 Skrevet 19. august 2005 Ja, folk har mange fordommer. Det er synd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå