AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Hei, jeg skal skrive en stor oppgave om begrepslæring. Jeg skulle egentlig intervjue noen lærere om hvordan de jobber i undervisningen, men dette bli stoppet av mange årsaker. Så skal jeg gjøre et litteratursøk og skrive ut fra det - litteraturstudie. Altså skulle jeg skrive hva litteraturen sier om emnet begrepslæring i et fag. Så nevnte en av lærerne vi har i faget at jeg kunne skrive oppgaven ved å teste hypoteser hvis jeg likevel ikke finner noen å intervjue. Jeg har aldri skrevet en slik oppg før og lurer på hvordan det er å skrive en oppgave der jeg tester en hypotese. Har noen tips til mulige oppgaver liggende på nettet som er skrevet på samme måte? Læreren har ikke mulighet til å svare på dette, så derfor håpet jeg at noen har vært borti liknende som kan svare. Anonymkode: 012c4...776
stan Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Du må først formulere hypotesene. Hva er det du vil finne ut? La oss si du vi finne ut om lærere forskjellsbehandler elever. Da kan hypotesen lyde: "Lærere behandler elevene likt." En hypotese bør formuleres slik at den kan avkreftes. Så gjør du undersøkelser og konkluderer. Du kan jo poste forslag til hypoteser.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 stan skrev (2 timer siden): Du må først formulere hypotesene. Hva er det du vil finne ut? La oss si du vi finne ut om lærere forskjellsbehandler elever. Da kan hypotesen lyde: "Lærere behandler elevene likt." En hypotese bør formuleres slik at den kan avkreftes. Så gjør du undersøkelser og konkluderer. Du kan jo poste forslag til hypoteser. Ts her, takk for svar! Jeg skal skrive om begrepslæring og problemstillingen handler om hvordan lærere kan jobbe med begrepslæring for en bedre forståelse av et fag. Og må si jeg har vansker med å finne teori om temaet(har funnet litt). Anonymkode: 012c4...776
stan Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her, takk for svar! Jeg skal skrive om begrepslæring og problemstillingen handler om hvordan lærere kan jobbe med begrepslæring for en bedre forståelse av et fag. Og må si jeg har vansker med å finne teori om temaet(har funnet litt). Anonymkode: 012c4...776 Tenker du må konkretisere litt. Hvilke begreper i hvilke fag? Hvilke metoder? Hvilke aldersgruppe dreier det seg om?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 Jo da, det har jeg klart. Altså hvilket fag, hvilke begreper og hvilket trinn har jeg bestemt. Anonymkode: 012c4...776
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå